Rize’yi Erzurum’a baðlayan Ovit Tüneli açýldý. Türkiye’nin en uzun, dünyanýn da ikinci en uzun tüneli...
Senenin sadece iki ayýnda kullanýlabilen Rize-Erzurum yolu, bu tünel sayesinde artýk 12 ay kullanýlabilecek.
Müthiþ bir proje...
Ýki tüpten oluþan ve 14.5 kilometre uzunluða sahip tünel, 250 kilometrelik yolu 50 kilometreye indiriyor.
1880’lý yýllarda tasarlanmýþ. Ýlk çalýþmalar 1930’da kýsmî karayolu inþaatýyla baþlamýþ. Sonra, teknik imkânlar elvermediði için durdurulmuþ... AK Parti döneminde proje yeniden ele alýndý ve rekor sayýlabilecek bir sürede (fizibilitesiyle, inþaat çalýþmalarýyla) 6 yýlda bitirildi.
Bu sürenin önemini daha iyi kavrayabilmek için, Bolu Daðý Tüneli’nin yapým serüvenine bakmak gerekiyor. Geçmiþ bütün iktidarlarýn el attýðý ve seçim vaadi olarak miting meydanlarýnda seslendirdiði Bolu Daðý Tüneli 20 yýlda (belki daha fazla) bitirilemedi. Sonra “çürümeye” býrakýldý.
Erdoðan gelinceye kadar...
Uzunluðu itibariyle, Ovit Tüneli’nin yanýnda devede kulak bile sayýlmayan bu tüneli tamamlamak ve hizmete açmak yine Erdoðan’a düþtü.
Söz tünellerden açýldýðý için bu örnekleri veriyorum.
Erdoðan’ýn el attýðý ve tamamladýðý baþka yüzlerce proje var.
Ovit Tüneli’nden önce de, Ýzmir-Manisa yolunu kýsaltan ve sürücüleri rahatlatan “Sabuncubeli Tüneli” açýlmýþtý.
Ýzmir’e gidenler bilir...
Manisa’dan çýktýktan sonra, bol virajlý ve son derece tehlikeli uzun bir dað yolunu aþmak zorundasýnýz. “Sabuncubeli Tüneli”, hem mesafeyi kýsaltýyor, hem de güvenli bir yolculuk sunuyor.
Karadeniz bölgesindeki tünelleri saymýyorum bile...
Sadece Karadeniz Ereðlisi yolundaki (o kýsacýk yoldaki) tünellerin sayýsý bir düzineden fazla...
Merakýmý muciptir:
Erdoðan’ýn yaptýklarýný yýkmayý seçim vaadi olarak sunanlar, bu tüneller için de bir “gelecek” tasarladýlar mý?
Ne olacak?
Muharrem Ýnce, bu yatýrýmlarý “iþlerliðini” durduracak mý?
Bilge Baþkan diye pazarlanan sevimli pýtýrcýk “Þeriat dedeleri” Temel Karamollaoðlu hýzlý tren ve karayollarý projesinin iç göçü hýzlandýracaðýný söylüyordu... Rize-Erzurum ya da Ýzmir-Manisa arasýndaki olasý iç göçü durdurmak için, hizmete açýlan tünelleri kapatmak mý gerekecek?
Bunu mu yapacaklar?
Sabuncubeli Tüneli’nin açýldýðý saatlerde Muharrem Ýnce bir mitingde konuþuyordu.
Þöyle diyordu: “Biz projeden bahsediyoruz, onlar kek diyor...”
Ovit Tüneli’nin açýldýðý saatlerde de, evirip çevirip ayný þeyleri söylüyordu: “Biz projeden bahsediyoruz, onlar kek diyor...”
Bunlarý diyebilmek için, insanýn ya kör, ya da vicdansýz olmasý lazým.
Kendisi “proje”den bahsediyormuþ, ama Erdoðan “kek” diyormuþ.
Bugüne kadar hangi projeden bahsettin a be vicdansýz adam?
Erdoðan’ýn yaptýklarýný yýkmak (Kanal Ýstanbul’u durdurmak, üçüncü havaalanýný kapatmak, yerli otomobil projesini iptal etmek) dýþýnda hangi projeleri seslendirdin?
Üstelik bu laflarý, tünel açýlýþýnda kurdele kesen adama söylüyorsun.
Hiç utanmýyorsun.
Bilebildiðimiz tek projen þu: Önce BMW marka otomobile övgüler düzmek, tepki toplayýnca da “Biz yerli otomobile karþý deðiliz, benzinli otomobile karþýyýz” diye tornistan etmek...
Hadi tornistan ediyorsun da, bari akýllý uslu bir dönüþ yap...
Bak bakalým TESLA niçin gelmiþ, ne tür otomobiller üretilecekmiþ?
Üretilecek otomobiller benzinli miymiþ, elektrikli miymiþ?
Bari bu kadarcýðýna bak!