Þeriat tacizi yasaklar!

Þeriat hukuk demektir. ‘Þeriatýn kestiði parmak acýmaz’ özdeyiþinin anlamý da hukukun verdiði hükme razý olmak demektir.

Fakat günümüzde þeriat kelimesi din karþýtý çevrelerde had cezalarý kastedilerek Ýslam’ý karalamak için kullanýlmaktadýr.

Ömer Nasuhi Bilmenmerhum Muvazzah Ýlmi Kelam isimli eserinde, bir bütün olan Ýslam’ýn, inançla ilgili bölümüne akaid, muamelatla ilgili bölümüne þeriat, ahlakla ilgi bölümüne de tasavvuf dendiðini yazmýþtýr.

***

Nerden çýktý bu konu diyebilirsiniz.

Dine karþý önyargýlý kimi medya organlarý tacizcilerin haberini verirken sürekli dini ve þeriatý öne çýkaran bir yol izlediler/izliyorlar.

Bazý Kuran Kurslarýnda ve Ýmam Hatiplerdeki taciz olaylarýna vurgu yapýyorlar.

Sanki adamý tacize sevk eden dinmiþ, Kuranmýþ gibi bir izlenim býrakmaya çalýþýyorlar.

Suçlu dindar diye bizim tacizi ve tacizciyi savunacak halimiz yok.

Ama tacizi dinimiz yaptýrýyormuþ hinliðine itirazýmýz var.

***

Tacizcinin dindarlýðýna vurgu yapýlarak verilen haber biçimini, Ýslam’a duyduklarý nefret ve öfkenin satýrlara yansýmasý olarak görüyorum.

Çünkü Ýslam býrakýn tacizi en küçük hak ihlalini bile yasaklayan bir dindir.

Suçu iþleyen insandýr, mensup olduðu din ya da öðretisi deðildir.

Eðer suçlu sýradan biriyse cani, katil, haydut deniyor ama dindar biri iþlemiþse dinci, þeriatçý diye lanse ediliyor ve sanki suça teþvik eden dinmiþ gibi þeriatmýþ gibi bir mesaj yükleniyor.

***

Ýnsan iyiliði de kötülüðü de iþleyebilecek fýtrattadýr. Ýslam iyiyi kötüyü anlatýr, kararý insana býrakýr. Ýyiye sahip çýkarsa ödüllendirir, kötüye tevessül ederse cezalandýrýlacaðýný ikaz eder.

Þu düþünce de yanlýþtýr. Ýslam ahkâmý uygulanýrsa suçlar biter. Bu düþünce doðru olsa Ýslam hukukundaki cezalarýn bir anlamý kalmazdý.

Ýslam þeriatýnýn uygulandýðý dönemlerde de hatta Peygamber Efendimiz döneminde bile kimi suçlar iþlenmiþtir.

Dindar insan da insandýr. O da diðer insanlar gibi hata edebilir, günah iþleyebilir.

***

Ýslam, eðitimiyle, öðretimiyle, sosyal bünyesiyle önleyici tedbirleri alýr; koyduðu caydýrýcý ceza hukuk sitemi ile de suçu asgariye indirir.

Meselatesettür ve kadýn erkek iliþkilerindeki düzenlemeler dini emir olmasýnýn yaný sýra her türlü fuhþu ve tacizi önleyici tedbirlerden biridir.

Din günaha ve suça teþvik etmez,aksine hem dünyada hem de ahirette cezalandýrýlacaðý ilkesini koyarak suçtan ve günahtan sakýndýrýr..

Önleyici tedbirlere raðmen birileri suç iþleyebilir, çünkü insandýr, melek deðildir.

Suç dinin deðil, insanýn suçudur. Suçlu da cezalandýrýlýr.

***

Adam öldürenya da hýrsýzlýk eden yahut tacizde bulunan dinsiz olsun dindar olsun suçludur. Cezayý neyse çekmelidir.

Yargýlanmasý gereken insandýr, suçu yasaklayan din hele de Ýslam hiç deðildir.

Din, tacizi ve tüm suçlarý yasaklayan bir içeriðe sahip olduðuna göre asýl sorgulanmasý gereken husus, insaný suça teþvik eden faktörlerin neler olduðudur!

Nelerdir?!