24-25 Þubat 2018 tarihlerinde gerçekleþtirilecek olan TÜRSAB Genel Kurulu’nda 5 bin civarýnda delege TÜRSAB’ýn geleceði için sandýk baþýna gidecek. Türk turizminin geleceðini, seyahat acenteleri bacaðýnda yapýlandýrýlmasýnda birincil dereceden önem arz eden bu seçim adeta bir dönüm noktasý. Þimdiden ülkemiz turizmine, seyahat acentelerimize ve kamuoyuna hayýrlara vesile olmasýný dilerim. TÜRSAB Baþkan Adayý Firuz Baðlýkaya “Aziz milletimizin, meslektaþlarýmýzýn desteðiyle vatan aþkýyla TÜRSAB’da tarih yazmak için göreve talibiz” diyerek sorularýmý yanýtladý...
Turizmdeki yeni trendlerin adresi Türkiye’yi gösteriyor. Son yýllardaki turizm eðilimlerine baktýðýmýzda, özgünlük arayýþýnýn öne çýktýðýný görüyoruz. Artýk turist, gittiði ülkede turist olarak görülmek istemiyor. Yerel halkla kaynaþmak, farklý deneyimler yaþamak, gittiði ülkenin yerel mutfaðýný tatmak istiyor. Ülkemiz insanýnýn misafirperverliði, Türk mutfaðýnýn, bizlerin bile her gün farklý bir keþifle hayran kaldýðý inanýlmaz tatlarý, 7’den 77’e herkese uygun turizm alternatifleri ve kültür, Türkiye’yi özgünlük açýsýndan rakipleri arasýnda eþsiz kýlýyor. Türkiye sadece Dünyanýn 7 Harikasýndan 2‘sinin bulunduðu bir ülke deðil, her bölgesi, her köþesi ile Harikalar Diyarý.
Dünya bir taraftan da 4.0 diye adlandýrýlan yeni bir sanayi devrimi yaþýyor. Fiziksel nesnelerin birbirleriyle baðlantýlý olduðu iletiþim aðý olarak isimlendirilen nesnelerin interneti, yapay zeka gibi kavramlar günlük hayatýmýza çoktan girdi. 2020 yýlýna kadar, 25 milyondan fazla uygulama ile dünyada dört milyar insanýn birbirine nesnelerin interneti ile baðlanacaðý tahmin ediliyor.
Yakýn gelecekte turizm sektörünün de bu geliþmelere uyum saðlamasý gerekiyor. Y ve Z olarak adlandýrdýðýmýz teknolojiye baðýmlý yeni kuþaklarýn ihtiyaçlarýna da cevap vereceðimiz turizm ürünleri geliþtirmemiz ve sürekli macera ve farklýlýk arayan bu kuþaklarý iyi takip etmemiz ve anlamamýz lazým.
Artýk aileler, çocuklarý ve anne babalarý ile birlikte tatil deneyimi yaþamak istiyor. Farklý nesillerin, yaþ gruplarýnýn tatil ihtiyaçlarýna ve taleplerine ayný anda cevap verebilen ve buna göre ürünler sunan ülkeler rekabette bir adým öne çýkacak. Bu baðlamda, ülkemizin turizmin her alanýnda sunduðu ürünler ve deneyimler bir kez daha ülkemizi avantajlý ve rakipsiz bir konuma getiriyor.
Ülkemizin zenginliklerine ve potansiyeline baktýðýmýzda, dünya turizminden aldýðý yüzde 2.5’luk pay maalesef yeterli deðil. Her ne kadar ülkemiz dünya turizm liginde ilk 10 ülke arasýnda yer alsa da hak ettiði yer ilk 3. Ýnanýyoruz ki, Bakanlýðýmýz liderliðinde, kamu özel sektör sinerjisi ile yapacaðýmýz tanýtma ve pazarlama faaliyetleri ile önümüzdeki 5 yýllýk süre içinde bu payýmýzý iki katýna çýkaracaðýz. Ülkemizdeki kadar turizm çeþidi sunan ve bunu fiyat kalite dengesini bozmadan sunan baþka bir ülke yok.
Dünyadaki turizm hareketlerinin yüzde 70’i hala seyahat acenteleri vasýtasýyla organize olarak gerçekleþiyor. Ülkemizde de bu oran ayný yine ayný þekilde. Bu nedenleri seyahat acentelerinin ülke turizmindeki rolü çok büyük. Hýzla dijitalleþen dünyada bu oranýn yakýn zamanda çok düþeceðini tahmin etmiyorum. Ama bizler de her gün deðiþen dijital dünyadaki geliþmelere süratle adapte olmalýyýz. Pazarlama ve tanýtým faaliyetlerimiz de dijital dünyanýn, büyük verinin sunduðu imkanlardan daha çok yararlanýrsak kiþiye özel paketler ve yeni ve farklý deneyimler sunan turizm ürünleri oluþturarak avantaja dönüþtürerek pozitif fayda saðlamak mümkün.
Turizm sektörü çok iyi bir yýl olarak deðerlendirdiðimiz 2015 yýlýnda, ülkemize 30 milyar dolar döviz geliri saðladý. 2018 yýlýnda bu rakamý geçeceðimize inanýyorum. Ülkemizde ihracat þampiyonu olan otomotiv sektörüne baktýðýmýzda 28 milyar dolarlýk bir ihracat söz konusu. Ancak, ithal girdilere baktýðýmýzda net katkýsý 2 milyar dolar civarýnda. Otomotiv sektörünü takip eden tekstil sektörünün ihracat rakamý 17 milyar dolar net katkýsý 15 milyar dolar civarýnda. Bu sene 26 milyar dolar turizm geliri elde ettiðimiz sektörde, yurtdýþýna giden vatandaþlarýmýzýn yaptýðý 5 milyar dolarlýk harcamayý düþünce 21 milyar dolarlýk ekonomimize net bir katkýsý var. Turizm sektörü bacasýz bir sanayi olarak ülke ekonomisine en büyük katkýyý saðlayan 1 numaralý sektör. Dýþ Ticaret açýðýmýzýn yüzde 27’sini kapatýyor. Toplam istihdamýmýzýn yüzde 10’unun oluþturuyor. 2023 yýlýnda ulaþacaðýmýz 50 milyar dolarýn üzerinde turizm geliriyle ekonomiye ve istihdama katkýsý çok çok daha büyüyecek. Turizm sektörü tek baþýna Cari açýðýmýza kapatacak bir potansiyele sahip.
Önümüzdeki hafta sonu 24-25 Þubat tarihlerinde Türkiye Seyahat Acentelerinin Genel Kurulu yapýlacak. Yaklaþýk 5000 delege, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliðinin yeni yönetim kadrosunu seçecek. Biz de Deðiþim Hareketi olarak, yönetime aday olduk. Dünyada hýzla büyüyen turizm sektöründe, yeni eðilimlere ve geliþmelere ayak uydurabilmek için TÜRSAB yönetiminde deðiþikliðe ve yeni bir bakýþ açýsýna ihtiyaç olduðuna inanýyoruz. Projelerimizle seyahat acenteciliði sektörünün geleceðine yön verecek, önümüzdeki 20 yýlýn yol haritasýný çizecek stratejimizle turizm sektörünü çok daha ileriye götürmek için yola çýktýk. Bakanlýðýmýzla el ele, tüm bölgelerimizde kalkýnmayý ve toplum refahýný artýrmak için yurt içi ve dýþýnda etkin tanýtma ve pazarlama çalýþmalarýný yürüteceðiz. Sektörün önüne týkayan yasalarda yeni düzenlemelerle, rekabetçi dünyada rakiplerimiz arasýnda takip eden deðil, takip edilen lider turizm ülkesi olma hedefiyle hareket edeceðiz. Turizmin tüm paydaþlarýyla ortak akýl ve vizyon ile ülkemizin dünya turizminde hak ettiði payý almak ve sürdürülebilir bir turizmle gelecek nesillere örnek bir sektör býrakmak istiyoruz. Ekonominin lokomotif sektörü turizmin hýzýný hep birlikte artýracaðýz. Her alanda olduðu gibi turizm sektörümüz yepyeni bir baþarý hikayesi yazacak. Bu hikayeyi, kamu-özel sektör vizyonu ve milletimizin desteði ve vatan aþký ile yazacaðýz