Seyirciye fırça

Son iki sezondur haber programlarında seyirciye fırça atma modası başladı. Mail ya da twitter yoluyla seyirciden gelen herhangi bir eleştiri, önce stüdyoda okunuyor sonra da bir monolog halinde seyirciye fırça atılıyor. Habertürk ekranlarında başlayan bu alışkanlık garip bir şekilde diğer kanallara da sirayet etti. İzleyiciden gelen herhangi bir mail eğer çok uç bir bakış açısını yansıtıyorsa, okur, “Aramızda böyle düşünenler de var” der, geçersin.Ama normal bir maile cevap yetiştirmek için programı kesip, bir araba dolusu laf etmek, hem diğer seyircilere ayıp oluyor hem de monolog olduğu için maili atana da haksızlık oluyor. Bu tür programlarda seyirciden gelen her mailin stüdyoya ulaşmaması gerekiyor aslında. Editoryal bir göz küfür, tehdit gibi programa fayda sağlamayacak mailleri ayıklamalı ve stüdyoya düzgün, fikri olan mailler ulaşmalı. Eğer seyirciye fırça atarak karizmatik olacağını düşünen ekran starları varsa, onlar da bu durumun onları çok antipatik yaptığını unutmamalı....

Nereden nereye?

Önceki gün Flash Tv’de yayınlanan bir Brezilya dizisine rastladım. Çoğu kişi hatırlamaz belki 1990’ların başında o diziler Türkiye’de hayatı şekillendirecek kadar yaygındı.Son derece basit bir dekor ve senaryo, abartılı oyunculuklar ve hüzünlü havalarıyla hemen her akşam haber bültenleri öncesinde ekrana gelirlerdi. O dönemler geride kaldı ama sevinilecek ne var diye de düşünmek lazım. Şimdi Brezilya dizileri değil yerli diziler hayatı şekillendiriyor. Bülten öncesi değil bülten sonrası yayınlanan diziler haftalık olarak ekrana geliyor ama hemen her geceye özel bir dizi düşüyor. Evet oyunculuklar ve televizyon dili daha başarılı, prodüksiyona ciddi para harcanıyor, senaryolar çok daha iyi ama sonuç değişmiyor.Dizier hala hayatı belirliyor...

Ustura Kemal...

Reyting savaşında, özellikle de dizi tutturma sürecinde ana kumandanlara büyük görev düşer.Salı akşamı ShowTv, Ustura Kemal jeneriğini Kanal D’den önce girdi ama hemen reklama gitti arada Suskunlar’ın uzun tanıtımını verdi.Kanal D Öyle Bir Geçer Zaman Ki’de tekrar bölüm vermediği için hemen diziye başladı. Bu hareketle o saat diliminde yüzer gezer seyirciyi tahminen Kanal D kaptı...