Televizyon yayýncýlýðý demek eldeki belirli sayýdaki diziyi, haftanýn belirli gün ve saatlerinde tekrar tekrar yayýnlamak demek deðildir. Son dönemde dizilerin tekrar bölümlerini, ölü sayýlan saatlerde dolgu malzemesi olarak kullanmanýn tadý kaçtý.Cumartesi öðleden sonra Star TV hariç tüm büyük kanallarda dizilerin tekrar bölümleri vardý.O tekrarlar para harcamadan prime-time saatine ulaþýlsýn diye akýþa konmuþtu. Rakipleri böyle yaparken, Star TV, Çýplak Silah adlý sinema filmini yayýnladý. Reklam ve reyting olarak harcadýklarý paranýn tam karþýlýðýný alamamýþ olabilirler ama iþin bir amasý var. Diziden dolgu malzemesi yapmak yerine seyirci için para harcayan kanal seyredilme, ne var diye mutlaka bakýlma alýþkanlýðý kazanýr. Bu alýþkanlýk zaman içerisinde televizyon açýlýr açýlmaz ilk seyredilen kanal olma davranýþýný getirir.Bu yüzden Star TV’nin yaptýðý bana daha doðru geliyor...
Acayip bir yarýþ
Cuma akþamlarý ekranlarda kýran kýrana bir savaþ yaþanýyor. Kanal D’nin Arka Sokaklar’ý, Atv’nin Huzur Sokaðý ve Star TV’nin Dila Haným’ý reyting listesinde at baþý bir savaþ veriyor.ATV’nin eli total’de daha rahat, Huzur Sokaðý ve Kim Milyoner olmak ister genellikle ilk 2 sýrayý paylaþýyor.Total’deyse kavga daha sert, birincilik 0,40-0,80 gibi çok küçük farklarla belirleniyor. Sonuçlarýn birbirine bu kadar yakýn olmasý demek ana kumandalara ve planlamaya da büyük görev düþtüðü anlamýna geliyor. Reklama ne zaman gittin, ne kadar tanýtým girdin bunlarýn hepsi çok önemli oluyor.
Ýki Dünya Arasýnda
Samanyolu TV’nin iddialý dizilerinden biri Ýki Dünya Arasýnda... Rakipleri çok zorlu olmasýna karþýn özet bölümüyle yeni bölüm arasýnda ciddi bir reyting farkýný yakalýyor bu dizi. Yani gezme alýþkanlýðý olan seyirci pastasýndan pay alýyor ki bir dizi için bu oldukça önemlidir...