Seyirciye para harcamak

Televizyon yayıncılığı demek eldeki belirli sayıdaki diziyi, haftanın belirli gün ve saatlerinde tekrar tekrar yayınlamak demek değildir. Son dönemde dizilerin tekrar bölümlerini, ölü sayılan saatlerde dolgu malzemesi olarak kullanmanın tadı kaçtı.Cumartesi öğleden sonra Star TV hariç tüm büyük kanallarda dizilerin tekrar bölümleri vardı.O tekrarlar para harcamadan prime-time saatine ulaşılsın diye akışa konmuştu. Rakipleri böyle yaparken, Star TV, Çıplak Silah adlı sinema filmini yayınladı. Reklam ve reyting olarak harcadıkları paranın tam karşılığını alamamış olabilirler ama işin bir aması var. Diziden dolgu malzemesi yapmak yerine seyirci için para harcayan kanal seyredilme, ne var diye mutlaka bakılma alışkanlığı kazanır. Bu alışkanlık zaman içerisinde televizyon açılır açılmaz ilk seyredilen kanal olma davranışını getirir.Bu yüzden Star TV’nin yaptığı bana daha doğru geliyor...

Acayip bir yarış

Cuma akşamları ekranlarda kıran kırana bir savaş yaşanıyor. Kanal D’nin Arka Sokaklar’ı, Atv’nin Huzur Sokağı ve Star TV’nin Dila Hanım’ı reyting listesinde at başı bir savaş veriyor.ATV’nin eli total’de daha rahat, Huzur Sokağı ve Kim Milyoner olmak ister genellikle ilk 2 sırayı paylaşıyor.Total’deyse kavga daha sert, birincilik 0,40-0,80 gibi çok küçük farklarla belirleniyor. Sonuçların birbirine bu kadar yakın olması demek ana kumandalara ve planlamaya da büyük görev düştüğü anlamına geliyor. Reklama ne zaman gittin, ne kadar tanıtım girdin bunların hepsi çok önemli oluyor.

İki Dünya Arasında

Samanyolu TV’nin iddialı dizilerinden biri İki Dünya Arasında... Rakipleri çok zorlu olmasına karşın özet bölümüyle yeni bölüm arasında ciddi bir reyting farkını yakalıyor bu dizi. Yani gezme alışkanlığı olan seyirci pastasından pay alıyor ki bir dizi için bu oldukça önemlidir...