Sinema ve Din sempozyum kitabý

Marmara Üniv. Ýlahiyat Fakültesi’nden Yard. Doç. Dr. Bilal Yorulmaz’ýn Univ. of Nebraska, Omaha’da din ve sinema konusundaki eðitimi sýrasýnda hocasý William L. Blizek’le fikir alýþveriþinden sonra, 2014’te Omaha’da düzenlenen Uluslararasý Sinema ve Din Konferansý’nýn bir diðerinin Istanbul’da düzenlenmesi planlanmýþ ve Mayýs 2015’te bir sempozyum yapýlmýþtý. Bu iki üniversite ve Ensar Vakfý Deðerler Eðitimi Merkezi ve Journal of Religionand Film iþbirliðiyle düzenlenen sempozyuma, 29 ülkeden 370 civarýnda teblið baþvurusu yapýlmýþ, bunlardan 64’ünün sunumu gerçekleþtirilmiþti. Ýþte bu sunulan tebliðlerin kitaplaþtýrýlmasý Ensar Neþriyat tarafýndan hayata geçirildi ve Sinema ve Din baþlýðý altýnda iki ekle beraber 1236 sayfalýk bir hacimle Aralýk ayýnda okuyucunun ilgisine sunuldu.

Türkçe ve Ýngilizce olarak on bölüm halinde neþredilen tebliðlerin bölüm baþlýklarýna göre ayrýlýþlarý þöyle: Din ve Deðerler Eðitimi Perspektifinden

Bölümlerde yer alan tebliðlerin baþlýklarýna bir göz atacak olursak ilk bölümde örneðin, Animasyon Filmlerin Deðerler Baðlamýnda Ýncelenmesi, Din Dersi Öðretmenlerinin Bir Öðretim Materyali Olarak Filmlerden Yararlanma Durumu, Sinemanýn Tanrý Algýsý ve Dini Bilgilerin Geliþimine Etkileri ve Deðerler Eðitiminde SinematerapininÝmkaný ve Gücü gibi baþlýklar görüyoruz. Ýkinci bölümde, Hristiyan Ýnkültürasyon Aracý Olarak Sinema, Miyazaki Sinemasýnda Þintoizm Göstergelerinin Sunumu, Sinemanýn Ýslamileþtirilmesi mi, Ýslamýn ‘Kiç’leþtirilmesi mi? ve Neopagan Dönemde Düþünce ve Sinema; üçüncü bölümde, Baþlangýcýndan Bugüne Azerbaycan Sinemasýnda Din Olgusunun Ýþleniþ Biçimi, Magrib Sinemasýnda Ahlak Sorunu, Kolonyal Ýliþkinin Bakiyesi ve Post-kolonyal Ýkircikli Tutum: Osman Sembene’nin Film Dili ve Ýslam Dili ve Mýsýr Sinemasýnda Dini Filmler konularý karþýmýza çýkýyor.

Dördüncü bölümde, Politikadan Poetikaya Türk Sinemasýnda Din, Türk Sinemasý ‘Alan’ýnda Dinin Kullanýmýna Ýliþkin (Seküler) Habitus Tavýrlar, Yeþilçam Dönemi Türk Sinemasýnda Ýslami Ögelerin Sansürü ve Derviþ Zaim Filmleri Üzerinden Sinemada Ýslam Kitap Sanatlarýnýn Yansýmasý; beþinci bölümde, Kertenkele’nin Serencamý: Bir Film Üç Algý, Yeþilçam Sinemasýnda Kötü ‘Dindar’ Adam Stereotipi ve Halit Refið’inVurun Kahpeye Filmi Örneði ve Sanatýn Kýyýsýnda Dinsellik: Sinemada Dinsel Gündelik Hayat Tasvirleri; altýncý bölümde, Fýkhi Açýdan Peygamberlerin, Hz. Muhammed (s.a.v.)’in, Peygamber Yakýnlarýnýn ve Sahabilerin Sinemada Temsil Edilmesi Sorunu, Kur’an Kýssalarý ve Sinema ve Hadislerin Ýnþa Ettiði Kültür/Medeniyetve Sinema baþlýklarý görülüyor. Yedinci bölümde, Sinemada Tanrý Söylemi, Snowpiercer Filmi Örneðinde Sinemada Alt Metin Olarak Sunulan Dini Mesajlar, Türk Sinemasýnda Dini Ýçerikli Yapýtlarýn Genel Yapýsý ve Bu Yapýyý Varoluþçu Çizgiye Yükseltmenin Gereði Üzerine, Bir Kelam Konusu Olarak Kaderin Sinema Filmlerinde Ele

Alýnýþý; sekizinci bölümde, Kuzularýn Sessizliði Filmi Çerçevesinden Muhyiddin Arabi Düþüncesinde ve Batý Geleneðinde Ýnsan Meselesi, Düþünsel Yoðunlaþma Aracý Olarak Duraðan Çekimin Tefekkür Sinemasýndaki Önemi ve Yusuf Üçlemesi Örneði, Bir Ýbadet Biçimi Olarak Sinema: Tarkovski

Örneði iþleniyor.

Dokuzuncu ve onuncu bölümlerde ise, TheQur’anic Image in IranianCinema, AllegoryandAmbiguity in theFilms of MajidMajidi: A Theodicy of Meaning, ReligiousandNational Identity in My Name is Khan, HinduismandItsOthersin BollywoodFilms of the 2000s;Films, Values, Absolutes: WhyTheologicalReadings of FilmsareMorallyandPoliticallyEssential, Time andRedeemer: Time as an Object of Cinema in a Metaphysical Age, DifferentImages of God: Theological-Aesthetical Evaluation of FilmsbyAndreyZvyagintsevandPavelLungin ve Religion, Film and Post-modernism: TheMatrix, a Case Study yer alýyor.