Siyahlarý giydiði anda Mr.J gibi davranýyor

Men in Black filminin yýldýzý Will Smith, yeni filmi için Türkiye’de sadece STAR pazar’a röportaj verdi. Ünlü aktör “Bir karakterin kostümünü giydiðim anda ona dönüþüyorum” diyor.

Siyah Giyen Adamlar serisinin son filmi için  10 yýl bekledik. Neden bu kadar uzadý?

Sadece ilham gelmesini bekledik. Bence insanlar bu filmi izlediklerinde kurgunun ve karakterlerin 10 yýllýk süre içindeki olgunlaþmasýný izliyorlar. Konsept olarak ilk iki filmden daha doyurucu. Üç filmlik bir seride üçüncü filmin nadiren en iyi olduðunu düþünüyorum. Birinci film yapýlýrkenki motivasyonunuzdan çok farklý bir motivasyonla bunu yapýyorsunuz. Büyük zaman aralýðý bizim yanýltýcý etkenlerle baþ edebilmemizi ve kendi ayaklarý üzerinde duran iyi bir film yapmamýz için gereken enerjiyi, orijinal fikirleri bulmamýzý saðladý.

Ýnsanlarýn son 10 yýlda neyin görkemli olduðu konusundaki algýlarý deðiþti. Çok fazla hayal var, bilim kurgudan artýk daha haberdarlar, süper kahramanlar var... Men in Black konseptini insanlarýn bu yeni algýlarý içinde nerede görüyorsunuz?

Men in Black konseptinin sinema tarihinde hep yeri olacaðýný düþünüyorum. Bir grup gizli ajan ve polisin dünya üzerinde ve dýþýnda uzaylý aktivitelerini takip ediþini geniþ bir komedi yelpazesinde ele alan film olarak Men in Black ile karþýlaþtýrabileceðiniz baþka bir örnek yok. ‘Men in Black þuna benziyor’ diye bir þey söyleyemezsiniz, böyle bir þey yok. O sadece kendi içinde deðerlendirilebilir. Konsept olarak sinema tarihinde kendi baþýna ayrý bir yer tutacak.

Ýlk filmde J omzunda chip olan bir çaylaktý. Ýkincisinde kendi baþýnýn çaresine bakabilen bir kýdemli oldu. Þimdi J’i ne durumda görüyorsunuz ve onunla sizin ilerlemenizi nasýl kýyaslarsýnýz?

K ve J’in arasý ilk ve ikinci filmden öðrendiðimiz þekliyle J bir çaylakken harikaydý. Bu durumda J’i nasýl tekrar bir çaylak yapacaðýmýzý düþündük. Alýþtýðý yerden çýkartýp, hiç bilmediði bir konumda tutmak dahiceydi. Ayrýca 60’lara geri dönmek ve 60’larda siyah olmak J için de harikaydý.  Biliyorsunuz þimdi 43 yaþýndayým ve oldukça farklý biriyim. 19 yaþýnda bir oðlum var. Bu çok farklý bir dünya ve sekiz yýl geriye gidebilen bir film yapabilmek ve ayný fikri tekrar iþleyebilmek tamamýyla büyük bir memnuniyet.

OÐLUMLA VAHÞÝ DOÐADAYDIK

Çok fazla seri film de yapmýyorsunuz. Kötü Çocuklar ve Siyah Giyen Adamlar aklýma geliyor sadece...

Sanýrým on tane daha içinde atraksiyon olan filmim var. Bu tarz filmleri yapamayacak yaþa gelene kadar 7-8 film daha çekerim. Þu an çektiðim Kötü Çocuklar 3. Ýddia ediyorum izleyici bu filmi ilk iki filmden daha fazla beðenecek. Paylaþmak istediðim bazý ahlaki deðerler var. Film bunlarý içermeli. Ýnsanlara hayata dair  söylemek istediðim þeyleri sunmalý.

Tekrar oðlunuz Jaden ile çalýþýyorsunuz. Karete Kid’de ona hayran kaldým. Siz de gurur duyuyor olmalýsýnýz?

O filmi çekmek iþkence gibi bir þeydi. Çin’deydik, o zamanlar 11 yaþýndaydý ve dil sorunu tahmin ettiðimizden de kötüydü. Günler geçmek bilmiyordu, Jaden yaralandý. Oradaki çekimler bir ay uzadý. Biliyorsunuz Çin’de Batýlý olmakla Marslý olmak arasýnda bir fark yok. Jaden üzerindeki yük inanýlmazdý. Hayatýnýn amacý wu-shu olan ve 2 yaþýndan beri eðitim alan çocuklarla yüksek seviyeli dövüþ sanatlarý antremanlarý yapmak çok zor ve ben onunla gurur duyuyorum. After Earth çekimleri için bulunduðumuz Costa Rica ormanlarýndan yeni geldik. Gerçekten vahþi doðadaydýk. Orman içindeki nehirde boðazýna kadar suya gömülmüþ bir salý ittiði sahneleri çekiyorduk. Kötü ebeveyn olmak gibi bu ama çekimler çýlgýncaydý. Ýnsansýz yapayalnýz bir yerde bu küçük çocuk 100 kilometreyi yalnýz baþýna geçmek zorunda.

Men in Black’ten After Earth’e nasýl geçtiniz? Ýkisi tamamen farklý þeyler.

Ýkisi arasýnda geçiþ yapmak sadece anlýk bir olay. Genellikle bir karakterin kostümünü giydiðimde, mesela Mr. J’in siyah takýmýnýý giydiðim anda ‘Ýþte bu’ diyorum. O anda karakteri ete kemiðe büründürmüþ oluyorum.

Harrison Ford’un Indiana Jones ceketiyle arasýnda olan iliþki gibi mi?

Evet, onu üzerinize giydiðinizde o oluyorsunuz. Bir karakterin elbiselerini giydiðim anda onun gibi hissetmeye ve davranmaya baþlýyorum.

STAR TREK’TEN ESÝNTÝLER VAR

Men in Black 3 tasarýmlarý bütün bu uzaylýlar ve baþka bir dönemin bilim kurgusuna ait gibi duran konseptlerle harika görünüyor. Siyah Giyen Adamlar’ýn yaptýðý özel etkiyi ve film yapým teknolojisindeki evrimi nasýl görüyorsunuz?

Bunlar Barry Sonnenfeld’in yaptýðý þeyler. Arka planda öylece duran 60’lardan bir yüzü farkedebilmek için defalarca izlemeniz gerekebilir. Film içinde sahne sahne giderseniz onlarca þakayý ve politik absürdlükleri görebilirsiniz. Bunu üstün bir yeteneðin pýrýltýsý olarak görüyorum. Uzaylýlar 60’larýn bilim kurgusundan esinlenip tasarlandý. Eðer Ray Bradbury’yi, Isaac Asimov’u ve Star Trek’in TV’de yayýnlandýðýný hatýrlýyorsanýz ne dediðimi anlarsýnýz. Büyük bir kitle bütün bu yaratýklarýn uzaylýlarýn 60’lar sinemasýndan ve TV þovlarýndan alýndýðýný farketmeyecektir... Siyah Giyen Adamlar 3D olmalýydý.  O tarz dünyada yaþayacak bir film olmalý. Bu tekniðe komediyi, iyi oyunculuklarý ve sinemanýn gereklerini eklediðinizde baþarýlý bir 3D filme sahip oluyorsunuz. Bu kesinlikle harika.

ÝZLENMÝYORSA FÝLM ÝYÝ DEÐÝLDÝR

Sinemaya giden yeni bir  nesil var. Bu nesile nasýl ‘Git ve Men in Black'i izle’ diyorsunuz?

Bir çok insanýn filmlerde sadece film iþinde olduklarýný düþündükleri için hata yaptýklarýný gördüm. Biz film iþinde deðiliz, biz fragman iþindeyiz. Ýnsanlar izlemiyorsa film önemli deðildir. Çoðu kiþi bunun tersini düþünüyor ama ben bir film yapýyorsam olabildiðince çok insanýn izlemesi için yaparým. Bu tamamýyla farklý bir sanat formu. Ýnsanlarý salonlara çekecek bir sürü þey var ancak bunlarýn filmle ilgisi yok. Ýþte odaklanýlmasý gereken nokta burasý. Asýl baþarý filmi izleyicinin merak etmesini saðlayacak politika üreten yapýmcýlara aittir. Bence insanlar bunun deðiþik bir sanat formu olduðunun farkýnda bile deðil. Örneðin After Earth’ün çekim fotoðraflarýný þimdi yayýnlýyoruz ki insanlarda bir merak uyansýn.