Adý: Gökhan C. Ýstanbul Üniversitesi Eðitim Fakültesi’ne giriþte sakallý olduðu için güvenlik görevlilerince uyarýlýr. Uyarýya raðmen kapýdan geçer ve girmesi gerektiði dersi için amfide yerini alýr. Ders baþladýktan kýsa bir süre sonra dersin öðretim görevlisi tarafýnca uyarýlýr. ‘Bu þekilde (sakallarýný kast ederek) dersimi dinlemene müsaade edemem. Seni dýþarý alayým’. Derste tepki göstermeden dýþarý çýkan Gökhan, öðretim görevlisinin kapýsýnýn önünde oturma eylemi baþlatýr. Öðretim görevlisi rahatsýz ve tehdit altýnda olduðunu söyleyerek polise durumu bildirir. Polis öðrenciyi yaka paça arkadaþlarýnýn itirazlarýna raðmen gözaltýna alýr. Gökhan’ýn hatýrladýðý kadar kendisini sorguya alan emniyet amiri Þahin Y.’nin tek bir sorusuna muhatap olur; Sen anarþist misin?
Yukarýdaki yaþanan durum 21 Mart 2001’de gerçekleþen ve bir üniversite öðrencisinin sadece sakallý olduðu için hem öðretim görevlisi hem de emniyet görevlilerince maruz kaldýðý durumun kýsa bir özeti mahiyetinde.
30 Aðustos 2014’de OTDÜ Viþnelik Tesisi’nde çeþitli akademisyen, siyasi parti üyeleri ve sivil toplum kuruluþlarýnýn temsilcilerinden oluþan bir yapý Birleþik Haziran Hareketi. 46 ilden gelen 1500 delegesi olan yapýnýn amacý; siyasi iktidarýn kendilerince faþizan ve Ýslamcý politikalarýna karþý bir cephe oluþturmak. Türkiye genelinde meclisler kurarak örgütlenmeye bir hayli özen veren yapýnýn içinde CHP milletvekillerinden Hüseyin Aygün ve Ýlhan Cihaner gibi isimlerde var. Bazý gençlik hareketlerinin desteklerini almalarý ve Haziran seçimlerine mesaj gönderircesine adýný kurduklarý yapýnýn eylem çaðrýlarý da farklý, laik ve bilimsel eðitim mücadelesini sokaklarda, forumlarda ve her yerde savunacaklarýný dile getirmeleri ve bu durum için öðretmen ve öðrencileri kullanmakta hiçbir sakýnca görmemeleri manidar.
Çocuklarý, AKP ve dinsel doðmalarý ile deðil oyun, sanat ve bilimle buluþturacaklarýný söyleyip sokaklara davet eden bir yapýnýn bilimsellikten ne anladýðýný bir kenara býrakalým içinde yaþadýklarý ülkenin insanlarý tarafýndan dini deðerlerini, baðnaz unsurlar olarak görüp kendi halkýna yabancýlaþan bir zihniyetin sanattan ne anladýðýný sorgulayalým.
Birleþik Haziran Hareketi’nin övündükleri güzel eylemler mevcut! Mesela Ýzmir’de gerici eðitime karþý birlik olarak Buca-Gediz’de Hüseyin Avni Ateþoðlu Ýmam Hatip lisesini’nin ek binasýnýn imam hatip olmasýný engellemiþler. Övünç kaynaklarý bu kadar deðil tabi. 13 Þubat’ta okula ellerinden geldiðince kimseyi göndermeyerek çocuk olmanýn tanýmý yapmýþ ve velilere mektup göndermiþler. Gerici eðitime karþý çýkanlarýn çocuk tanýmý; Kararlýlýk, Ýnatçýlýk ve Umut’muþ. Bu bireylerde olursa çocuklar kimseye boyun eðmez böylece laik ve bilimsel eðitime kavuþurmuþ.
Gençlerin ebeveynlere saygýyý göstermesini istemediklerini ifade etmeseler de toplum yapýsýnýn temelini oluþturan büyüklere saygýyý ahde vefayý itaat etme olarak adlandýrýp çocuðun bilimsel geliþmesinde engel olarak gören bir yapýnýn gerekirse kavgaya açýðýz mesajý da gözlerden kaçmýyor.
‘Hayallerimizi yarýda býrakmayalým’ cümlesi birçok bildiri de ön planda olan bir çaðrý görevi yapýyor. Hayaller ne? Karþý çýktýklarý ve Laik Bilimsel Eðitim diye dile getirdikleri boykot çaðrýlarýnýn içeriði ne? Halkýn çoðunun Müslüman olduðu bir ülkede ders kitaplarýnýn içinde evrim teorisini okutmak mý? Ýnsanlarýn bir zamanlar gizli olarak öðrenmek zorunda kaldýklarý Kuran’ý Kerim öðretimini okullardan kaldýrmak mý? Seni ‘Muhammed çaðýrýyor hacca gidip de ne yapacaksýn’ diye tiye aldýklarý ama kendilerinin anlamayacaðý derecede bu ülke topraklarýnda bireylerin örnek almaya çalýþtýðý Ýslam dininin peygamberinin hayatýný çocuklarýn bilmesini engellemek mi?
Baskýcý eðitimi yaþadýðýný iddia ettiðiniz þu dönemde gerçekten baský altýnda kaldýðýnýz için mi yoksa bu ülkenin öz deðerlerine dönmesi adýna ve bu deðerlere sahip çýkan nesillerin yetiþeceðinden korkma refleksini saklamaya çalýþtýðýnýz için mi boykot çaðrýsý yapýyorsunuz?
Bir zamanlar laik eðitim diye savunduðunuz ama gerçekte laiklikle alakasý olmayan uygulamalarla bu ülkede asýl baskýcý eðitimi yaþayan ve hayatlarý kararan insanlarýn haklarýný hiç savundunuz mu? O dönemde devlet eliyle eðitimden mahrum býrakýlan gençlerin ne yaþadýklarýný bilmediðiniz için öncesinde çok daha özgür eðitim uygulamalarýný görmüyor boykotlarla nesillerin eðitim almasýný engellemeye çalýþýyorsunuz.
Kusura bakmayýn ama eylem adý altýnda kendi bildirilerinizde insanlarý kavgaya çaðýrýyorsunuz. Emniyet amirinin Ýstanbul Üniversitesi öðrencisi Gökhan C’nin oturma eylemine raðmen sorduðu sorunun asýl muhataplarýnýn sizler olduðunu bence görmüyorsunuz. Sahi sizler anarþist misiniz?