Öyle Bir Geçer Zaman Ki, sergilenen oyunculuða, dönemi yansýtma baþarýsýna, senaryo ekibine, müziðine þapka çýkarttýðým dizilerin baþýnda geliyor. Ancak ilk kez ciddi bir hata yaptýlar. Soner karakteri parasýnýn gücünü bilen ve bu sonuna kadar kullanan bir adam olarak geldi bugüne kadar. Aylin’in doðumda yaþayacaðý ölüm tehlikesine karþý, onu yurt dýþýna götürmeyi düþünen, doktorun yakasýna yapýþan Soner’in özel bir hastaneye gitmeme ihtimali var mý? Türkiye’de 1920’den beri özel hastaneler var, Soner gibi bir karakter böyle bir durumda mutlaka özel hastanelere gider ve her imkaný zorlar. Senaro yazýmýnda hayatýn olaðan akýþýna aykýrýlýklar olmamalý. Bugüne kadar bu öneli noktaya son derece dikkat edildi ama en önemli karakterlerden birinin yaþamý konusunda hayatýn olaðan akýþýnýn dýþýna çýkýldý. Seyirciyi mantýk sinsilesine alýþtýran Öyle Bir Geçer Zaman Ki’den daha fazlasýný beklemek sanýrým haksýzlýk olmadý...
Darýsý haberlerin baþýna
Türkiye Büyük Millet Meclisi baþta tuvaletler olmak üzere ‘bay-bayan’ yazýlarýný kaldýrýp yerine kadýn-erkek yazýlarýný koyuyor. Cinsiyetçi bir yaklaþým diye uzun zamandýr mücadelesi verilen bir konuydu bu. Bu mücadelenin sonraki adýmý sanýrým haber merkezleri olacaktýr. Zira bayan lafý haberlerde de çok ama çok fazla kullanýlýyor.
Ekonomi haber kanallarýnýn iþi mi?
Eðlence aðýrlýklý kanallarda ekonomi haberi yok denecek kadar azaldý. Oysa toplumun büyük kýsmý için hala bu kanallar haber kaynaðý. Ýtalya ya da Ýspanya’da yaþanan ekonomik sýkýntýlarýn sokaklara yansýmasý haber oluyor da Türkiye’de yaþanan ekonomik geliþmeler nedense bültenlerde kendine yer bulamýyor. Haber mi reyting mi tercihinde ibre hep reytingden yana kayýyor.