Paul Thomas Anderson’un yönettiði Daniel Day Lewis’in harikalar yarattýðý Phantom Thread kaçýrýlmamasý gereken bir film. Gerçek bir öyküden uyarlanan hikâye erkek ve kadýn arasýndaki aþkýn karanlýk mahzenlerine giriyor...
Phantom Thread son zamanlarýn en kaliteli filmi. Bu sadece yönetmenin baþarýsý ve oyunculuklarýn mükemmelliðiyle açýklanacak bir kalite deðil. Ýnsan duygularýnýn karmaþýklýðýný, karanlýk yüzünü konu edinirken avam olmayan, neredeyse asil bir duygu dünyasýna sahip olmasýyla ilgili.
Ünlü terzi Reynolds Woodcock ve kýz kardeþi, 1950’lerin savaþ sonrasý Londra’sýnda, Ýngiliz modasýnýn merkezinde, kraliyet ailesini, film yýldýzlarýný Woodcock Evi’nin farklý tarzýyla giydirmektedir. Woodcock’ýn hayatýna kadýnlar girip çýkmaktadýr. Ama karþýsýna Alma çýktýðýnda durum deðiþir. Alma, kýsa sürede Reynolds’ýn hayatýnda ilham perisi ve sevgilisi olarak kalýcý bir yer edinir. Önceleri kontrollü ve planlý bir insan olan Reynolds, özenle düzenlediði hayatýnýn aþkla altüst olduðunu görür. Tam da bu noktada Reynolds her erkeðin yaþadýðý av olma kabusunu hissetmeye baþlar. Artýk tek baþýna deðil bir çift olmanýn getirileriyle beraber yaþamak zorundadýr. Bir kadýnýn aþkýyla erkeðin aþký baþka þeyleri ifade eder. Kadýnýn aþký için vermeyeceði ödün veya açmayacaðý bir savaþ yoktur. Beraberliðin verdiði sorumlulukla erkek evliliðin yarattýðý dünya altýnda çok çabuk ezilir. Tabii bunun da bir sonucu vardýr. Böyle bir tavýr insaný yalnýzlaþtýrýr. Ýþte Phantom Thread’te bu çýkmazlarý yaþayan Reynolds eþinin yaptýðý zehirli mantarlarý yiyerek o egoist erkeksi duvarlarýný yýkar. Bir çok Oscar adaylýðý olan Phantom Thread’in sadece kostüm ödülüyle Oscar macerasýný kapatmasý filmin kalitesizliði deðil Oscar kurumunun saçmalýðýndan kaynaklanýyor. Bu yýl verilen ödüller Oscar’larda sinemanýn deðer ölçüsü olmadýðýný kanýtlýyor. Bütün dünyada filmler üretilirken ve evrensel bir dil varken ABD’nin kendi politikalarýnýn çatýþmalarýyla belirlenen ödüller ve adaylýklar bu endüstrinin hakimiyet kurma amacýný gösteriyor. Paul Anderson bütün adaylar içinde açýk ara baþarýlý bir yönetmenlik gösterse de baþrol oyuncusu Daniel Day Lewis gibi göz ardý edildi. Baþ karakter terzi-modacý diye filme en iyi kostüm ödülü verildi.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Yönetmen:
Paul Thomas Anderson
Senarist: Paul Thomas Anderson
Oynayanlar: Daniel Day lewis, Lesley Manville, Vicky Krieps, Sue Clark
Yapým: 2017, Ýngiltere,
ABD, 130 Dak.
VÝZYONDAKÝLER
Mahalle
Kendi kanunlarýný kendi yazan bir mahallede yaþayan üç arkadaþýn yeni taþýnan, gizemli bir yabancý ile birden deðiþen hayatlarýnýn anlatýldýðý film, ön yargýlarýmýzýn hayatlarýmýzý nerelere sürükleyebildiðini gösteriyor.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Yönetmen: Buðra Gülsoy,
Serhat Teoman
Senarist: Buðra Gülsoy,
Serhat Teoman, Emre Erkan
Oynayanlar: Buðra Gülsoy, Serhat Teoman, Hazar Ergüçlü, Selen Öztürk
Yapým: 2018, Türkiye
Direniþ: Karatay
Alaaddin Keykubat’ýn öldürülmesi üzerine oðlu Gýyaseddin tahta geçer. Gýyaseddin güçlü bir devlet adamý deðildir. Bu zayýflýk Moðollarýn Selçuklu üzerindeki baskýsýný ve iþtahýný arttýrmaktadýr. Dönemin en önemli devlet adamlarýndan Emir Celaleddin Karatay tüm tecrübe ve gücü ile halký Moðollara karþý büyük bir direniþ seferberliðine hazýrlarken Anadolu’nun tüm sessiz kahramanlarýný da yanýnda toplayacaktýr.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Yönetmen: Selahattin Sancaklý
Senarist: Selman Kayabaþý, Uður Uzunok Oynayanlar: Mehmet Aslantuð, Fikret Kuþkan, Burcu Özberk
Yapým: 2018, Türkiye, 113 Dak.
Mekanlar ve Yüzler
Usta yönetmen Agnes Varda, fotoðraf sanatçýsý JR’ýn fotoðraf atölyesine dönüþtürdüðü minibüsüyle Fransa’nýn köylerinde bir geziye çýkar. Gittikleri her yerde insanlarýn farklý hikâyeleri ve anýlarý vardýr. Ýnsanlarýn yüzüne iþlemiþ olan hikâyeler bu çok farklý ikilinin merceðinde bambaþka bir hale bürünür. Bir gün mekânlarýn yok olacaðýný bilseler de anýlarýn hiçbir zaman yok olmayacaðýný bildiklerinden, duvarlara ölümsüz anlarýn fotoðraflarýný yapýþtýrýrlar.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Filmin orijinal adý: Faces Places
Yönetmen/Senarist: Agnes Varda, Jr
Oynayanlar:Jean-Paul Beaujon, Amaury Bossy, Yves Boulen
Yapým: 2017, Fransa, 89 Dak.
Gringo
Yumuþak huylu iþ adamý Harold Soyinka için iþler pek iyi gitmemektedir. Kimi olaylar sonucunda Harold kendini, sýrttan býçaklayan meslektaþlarýnýn, yerel uyuþturucu baronlarýnýn ve yozlaþmýþ paralý askerlerin insafýna kalmýþ halde bulur. Kanuna saygýlý bir vatandaþken aranan bir suçluya dönüþen Harold, giderek daha tehlikeli hale gelen durumunun içinde hayatta kalmaya çalýþmak zorundadýr..
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Yönetmen: Nash Edgerton
Senarist: Anthony Tambakis
Oynayanlar: David Oyelowo, Charlize Theron, Joel Edgerton
Yapým: 2018, Avusturalya, ABD, 110 Dak.