Cuma akþamý Star Haber’in son günü oldu bana göre. Acý ama gerçek bu. Eðer bir kanal yeni dizisine daha yüksek retingle baþlasýn diye haber bülteni yerine Hababam Sýnýfý filmi oynatýyorsa, o kanal için söylenecek fazla þey kalmaz. Amaca ulaþmýþ dizi birinci olmuþ falan hepsi hikaye. Kimse kusura bakmasýn ama sadece Star Tv deðil tüm televizyon habercilerini yakýndan alakadar eden bu acý olayý uzun uzun konuþacaðýz...
***
Haber merkezleri uzun zamandýr bazý televizyon yöneticileri için büyük masraf kapýsý olarak görülüyor. Elemanlar, onlarýn sigorta giderleri, ekipman, ajans abonelikleri, canlý yayýn maliyetleri, ulaþtýrma, harcýrah gibi operasyon masraflarý derken ortaya ciddi bir rakam çýkýyor. Haberler herhangi bir Kemal Sunal ya da Hababam serisi filmi gibi reyting de almayýnca bir grup yönetici haber merkez ve bültenlerine dudak bükmeye baþlýyor.
O yönetici takýmýnýn bilmediði ya da anlamadýðý þey þu, haber merkezi 364 gün masraf çýkarýr, ama tek bir günü öyle kurtarýr ki yayýnýn boþ kalmaz. Allah korusun bir deprem ya da büyük bir sel olsa ya da bölgede ciddi bir savaþ çýksa, Hababam Sýnýfý mý yayýnlayacaksýnýz yoksa yeni dizi mi? Haber bir kanalýn prestiji, amiral gemisidir.
Video dükkanýyla kanal arasýndaki farký da çoðu zaman haberler ve kalitesi belirler.
***
Devam edeyim, büyük kanallar sadece iyi reyting alan kanallar deðildir. Bakýn bir maç yayýnýnda reklam alýnabilen tek kuþak devre arasý kuþaðýdýr.
Bugüne kadar Atv ya da Kanal D enayi mi ki, devre arasýnda 5 dakika için bile olsa bülten yaptýlar? Hayýr, enayi deðiller sadece televizyon kanalý ne demek onu biliyorlar...
***
Eskiden önemli bir geliþme oldu mu eðlence kanallarý flash haber girerlerdi, sonra bu alt banda döndü sonra o da ortadan kalktý. Geriye bir anahaber bültenleri kalmýþtý þimdi o da tehdit altýnda. Bu saçmalýða, televizyonculuðun ve kanal yönetiminin sadece reyting tablosu olmadýðýný bilen birileri hemen ve gecikmeksizin dur demeli...