Stüdyoda öküz...

Kanal T haber bültenleri bugüne kadar büyük medyada hiç yer bulmamýþtý. Ne zaman, Birleþmiþ Milletler’in Mýsýr ve Suriye’de olanlara tepkisizliðini protesto etmek için, stüdyoya bir öküz soktular, öküze fikirlerini sordular, her yerde haber oldular. Dünyanýn çeþitli ülkelerinde, çeþitli kanallar, dikkat çekmek için zaman zaman bu tür atraksiyonlar yaparlar. Birleþmiþ Milletler’e gödermedeki hiciv iyi de, endiþem diðer kanallarýn, “Kanal T, stüdyoya öküz soktu haber oldu, biz de benzerini yapalým” diye harekete geçmesi. Bizim televizyonculuðumuzda taklit geçerli bir akçedir ve þimdi eften püften iþler için stüdyolar hayvanat bahçesine döner mi diye endiþelenmeden edemiyor insan...

Cývaoðlu hata yapýyor

Güneri Cývaoðlu’nun Þeffaf Odasý Fox Tv’den TV8’e geçmiþ.Uzun yýllar Kanal D ardýndan bir sezon Fox, þimdi TV8. Formatý gereði haber kanallarýnda olmasý gereken bir program Þeffaf Oda. Klasik bir pazar programý ama eðlence kanallarý için biçilmiþ kaftan deðil. Günümüzde eðlence kanallarý daha hareketli bir ekran istiyor, manzara güzel olsa bile uzun konuþmalarý seyretmiyor. Güneri Cývaoðlu, zamanýnda Atv’de Nazým Hikmet Belgesi gibi iyi iþler yapmýþtý, Kanal D’de ekrana gelen Durum programý nadiren de olsa gündeme etki etmiþti. Bunlar 90’lý yýllarda kaldý, Þeffaf Oda’da 90’lý yýllarda eðlence kanallarýnda iþ yapardý ama bugünün televizyonculuðu daha baþka bir hale geldi. Bakalým Þeffaf Oda’nýn TV8 yolculuðu nasýl geliþecek?

Sosyal medya reytingi

Sosyal medyada çok konuþulan bazý dizilerin reting tablosunda aldýklarý kötü sonuca bugüne kadar mantýklý bir açýklama getirilemedi. Önümüzdeki dönem bu tür karmaþalar daha rahat aydýnlanacak zira Ankara merkezli teknoloji þirketi Kimola, sosyal medya reyting analizleri yapan Social TV Analytics servisini Türkiye’de kullanýma soktu. Servis, Türkiye’de yayýnlanan 182 adet TV yapýmýnýn sosyal rating deðerini ölçümleyecek, elde ettiði verileri kanallar, yapým þirketleri, reklam ajanslarý ve markalarla paylaþacak. Fikir gayet iyi ama önemli olan rakamlarýn nasýl anlamlandýrýlacaðý. Daha önce yazmýþtým, yeni medya ölçümlemelerinde en dikkatli davranan isimlerden birisi Doðan Tv Ceo’su Ýrfan Þahin. Kanal D internet sitesinden hangi dizi ne kadar týklandý raporlarýný alýyor ve bunlara en az reytingler kadar önem veriyor. Türkiye için bu yeni deneme bakalým ne sonuçlar verecek ya da reklam satýn almalarýný nasýl etkileyecek?