***
Ýngiltere modeline geçilirse tamamen geçilir, yani Süper Lig yayýn haklarý da týpký Ýngiltere’de olduðu gibi 2’ye bölünür. Zuranýn zýrt dediði yer de iþte tam olarak burasý.Eðer büyük kulüplerin maçlarý bir pakete diðer kulüplerin maçlarý bir pakete konursa herkes büyük kulüp maçlarýna asýlýr, diðer paket ortada kalýr ya da sudan ucuza gider. Reyting ve reklamýn sadece büyük takýmlarda olduðuna dair maalesef kötü ve tamamen yanlýþ bir algý var.Aslýnda büyük takýmlarýn maçlarý kadar küçük takýmlarýnýn maçlarýnýn da reklam alma potansiyeli var.Ýnanmayan TRT’nin yayýnladýðý PTT 1. Lig maçlarýna baksýn.Satýþ Ofisi son derece baþarýlý iþler yapýyor ve kuþaklarý dolduruyor. Ama dedim ya bugüne kadar yaþanan kandýrmaca yanlýþ bir algý oluþturdu, bunun deðiþmesi zaman alacak...
***
Ýngiltere örneðinden yola çýkacak olursak baþka þeyler de karþýmýza çýkar. Mesela Premier Lig’deki tüm maçlar canlý yayýnlanamaz. Yayýn gelirleri arttý ama kulüplere de yeni yaptýrýmlar geliyor. Geçen hafta Premier Lig’de mücedele veren kulüpler, harcamalarýnýn sýký denetimini öngören bir plan üzerinde ilke anlaþmasýna vardý. Plana göre kulüpler denk bütçe yapacak ve sezon itibarýyla kulüplerin maaþ toplamý için tavan belirleyecek.Bu önlem alýndý zira geçen sezonun þampiyonu Manchester City þampiyonluða raðmen tam 97 milyon 900 bin sterlin zarar etti. Ýngiltere Ligi’nin sadece iþ modelini alarak futbolu ve gelirleri ileri götüremeyiz. Bir sonraki ihalenin potansiyel adaylarý Digiturk, TRT, Turk Telekom ve paketler halinde olmasý durumunda D-Smart da bunun farkýndadýr herhalde...