Yaðmurlu bir Ýstanbul gecesinde ansýzýn Tarihi Yarýmada'da Sultanahmet Meydaný’nda buldum kendimi. Ýki kolumu açabildiðim kadar açtým. Allah’ýn bereketiyle yaðan yaðmur tanelerine Sultanahmet Camii’nin etrafýnda uçan martýlarýn sesi eþlik ediyordu. Ruhumda ise Ecdadýn sesi. Sustum, ruhum dinginleþti ve Ýstanbul gecesi tarih kokan deðerleriyle usul usuldu sessizce. Sultanahmet Camii, Ayasofya, Yerebatan Sarnýcý, Örme Dikilitaþ, Yýlanlý Sütun, Dikilitaþ, Alman Çeþmesi, Ýbrahim Paþa Sarayý.O an, hepsi birden sýralandý içimde sanki tarihin tam ortasýnda zaman durdu ve ben öylece kalakaldým. Yaðmurlu sýrýlsýklam ve nice duada saklý bir þehirdi Ýstanbul. O kadar çok þey anlatmak yazmak isterdim ama biliyorum ki hep bir eksik kalýr. Böyle bir duygu haliyle bu þekilde bu þehri hissetmek çok güzeldi sizlerle paylaþmak istedim.
Hizmet sektöründe bakýþ açýsý nasýl olmalý, ne yapmalý, olmasý gereken bu dur dedirten bir çok soru ve cevabýn doðru karþýlýk bulduðu bir deneyimi yaþattý Four Seasons Hotel Sultanahmet’in dört otel çalýþaný… Çat kapý ve tamamen spontane geliþen ziyaretimde ihtiyaç gidermek ve bir bardak sýcak çay ve su içebilir miyim düþüncesiyle kapýdaki güvenlik görevlisine “hayýrlý geceler” dediðimde gayet nazik bir þekilde selamlayarak bizzat bana eþlik ederek yardýmcý oldu, geri çevirmedi. Sonuçta otel misafiri deðildim oda servisi dýþýndaki hizmet alanlarý geç bir saat olduðu için kapalýydý. Ama buna raðmen yer gösterdi. O arada resepsiyonda oda giriþi olan bir misafir grubuna eþlik eden otel görevlisi de dikkatimi çekti. Otelcilikte 24 saat servis ve hizmet anlayýþý çok önemli çünkü gecesinde de gündüzünde de devam eden bir iþleyiþe sahip, gece misafir uyur ama otelci uyumaz…
Sonrasýnda Gece Müdürü olduðunu öðrendiðim isim yanýma gelerek “size daha iyi servis vermek isterdik” diyerek, oda servisinde görevli kiþinin hazýrladýðý içecek ve su servisi yaptý. Keyifli ve güven içerisinde bir soluk alma fýrsatýna içtenlikleriyle güler yüzlü yaklaþýmlarýyla eþlik etti. Otelcilikte karþýlama, aðýrlama, uðurlama ve bunu en güzel hissiyatýyla yansýtýp mutlu bir an, iyi hatýrlanmayý yaþattýlar. Ayrýca tavsiye edilme noktasýnda ve temsil etme hassasiyetinde oldukça baþarýlý örnek gösterilecek bir tutum sergileyerek bizim için deðerlisiniz i yaþattýlar. Four Seasons otelleri bize nasýl davranýlmasýný istiyorsak ayný þekilde davranýrýz altýn kuralýný uyguluyor. Ýlk olarak 1961 yýlýnda Kanada Toronto’da açýlan Four Seasons otelleri, Sultanahmet'teki oteli 1996 yýlýnda açtý. Bu otel tarihte1918/1919 yýllarýnda Sultanahmet Cezaevi binasý olarak yapýlmýþ. Giriþin üzerinde yer alan “Dersaadet Cinayet Tevkifhanesi 1337” kitabede belirtilen tarihe göre 1918-19 yýllarýnda yapýlmýþ, dýþ cephelerde yoðun olarak kullanýlan çiniler dönemin ünlü ustasý Kütahyalý Hafýz Mehmet Emin’e aitmiþ. 1994 yýlýnda binayý deluxe bir otele dönüþtürme projesi geliþtirilip eski eserler ve anýtlar yüksek kurulunun iznine göre dýþ cephe aslýna sadýk kalýnarak korunmuþ. Binanýn içi ise deluxe bir otelin ihtiyaçlarýný karþýlayacak þekilde modernize edilerek yenilenmiþ, restorasyon sýrasýnda binanýn kimliðinin ve ana karakterlerinin korunmasýna büyük önem verilmiþ. 1996 yýlýnda restorasyon projesinin tamamlanmasýyla bina 65 odalý butik bir otel olarak hizmete açýlmýþ ve þuan dünyanýn en iyi otelleri arasýnda gösteriliyor ve dünya çapýnda bir çok ödülünde sahibi. Tarihi bir cezaevinden günümüzde mutluluða açýlan bir otel. Bu tarihi kesitleri ve önemini de paylaþmak istedim. Otelcilikte baþarýnýn sýrrý, felsefesi nedir diye sorarsanýz iþte cevabý; çalýþanýnýza deðer verin ki o da sizin misafirinize yaþatsýn ve öyle bir marka oluþturun ki ilklere, yeniliklere, istikrara ve güvene dayalý uzun soluklu olsun. Otelcilikte “körler saðýrlar birbirini aðýrlar” misali bir anlayýþ yerine misafirimize nasýl daha iyi hizmet verebiliriz, memnun ve mutlu edebiliriz diyerek ve uygulayarak vizyonunuzu belirlerseniz mazeretlerin yerine kalýcý, ayrýcalýklý, daimi tercih edilen, güven veren baþarýlý bir iþletme anlayýþýný sürdürebilirsiniz diye düþünüyorum. Hizmet sektöründe sadece otel deðil faaliyet gösteren müþteri-misafir odaklý tüm turizm iþletmeleri için bu anlayýþ geçerli ve önemlidir.
Sonuç itibariyle arz, talep, hizmet kalitesinde ve ölçümünde baþarýlý ve memnun kalýnan marka olmanýn püf noktalarýndan bazýlarýydý… bu deðerli deneyimi bana yaþatan Four Seasons Sultanahmet Hotel’in Gece Müdürü Alper Tanrýkulu, Güvenlik Görevlileri Burhan, Ümit ve Oda Servisi çalýþaný Mert’e en iyi þekilde karþýlayýp, aðýrlayýp, uðurladýklarý ve otelcilikte olmasý gerekeni hatýrlattýklarý için teþekkür ediyor ve baþarýlarýnýn devamýný diliyorum.