Tarihi Yarımada’da

Yağmurlu bir İstanbul gecesinde ansızın Tarihi Yarımada'da Sultanahmet Meydanı’nda buldum kendimi.  İki kolumu açabildiğim kadar açtım. Allah’ın bereketiyle yağan yağmur tanelerine Sultanahmet Camii’nin etrafında uçan martıların sesi eşlik ediyordu. Ruhumda ise Ecdadın sesi. Sustum, ruhum dinginleşti ve İstanbul gecesi tarih kokan değerleriyle usul usuldu sessizce.  Sultanahmet Camii, Ayasofya, Yerebatan Sarnıcı, Örme Dikilitaş, Yılanlı Sütun, Dikilitaş, Alman Çeşmesi, İbrahim Paşa Sarayı.O an, hepsi birden sıralandı içimde sanki tarihin tam ortasında zaman durdu ve ben öylece kalakaldım. Yağmurlu sırılsıklam ve nice duada saklı bir şehirdi İstanbul.  O kadar çok şey anlatmak yazmak isterdim ama biliyorum ki hep bir eksik kalır. Böyle bir duygu haliyle bu şekilde bu şehri hissetmek çok güzeldi sizlerle paylaşmak istedim.

 

OTELCİLER UYUMAZ

Hizmet sektöründe bakış açısı nasıl olmalı, ne yapmalı, olması gereken bu dur dedirten bir çok soru ve cevabın doğru karşılık bulduğu bir deneyimi yaşattı Four Seasons Hotel  Sultanahmet’in dört otel çalışanı… Çat kapı ve tamamen spontane gelişen ziyaretimde ihtiyaç gidermek ve bir bardak sıcak çay ve su içebilir miyim düşüncesiyle kapıdaki güvenlik görevlisine “hayırlı geceler” dediğimde gayet nazik bir şekilde selamlayarak bizzat bana eşlik ederek yardımcı oldu, geri çevirmedi.  Sonuçta otel misafiri değildim oda servisi dışındaki hizmet alanları geç bir saat olduğu için kapalıydı. Ama buna rağmen yer gösterdi.  O arada resepsiyonda oda girişi olan bir misafir grubuna eşlik eden otel görevlisi de dikkatimi çekti. Otelcilikte 24 saat servis ve hizmet anlayışı çok önemli çünkü gecesinde de gündüzünde de devam eden bir işleyişe sahip, gece misafir uyur ama otelci uyumaz…

 

BÜYÜK BİR ÖZEN GÖSTERDİLER

Sonrasında Gece Müdürü olduğunu öğrendiğim isim yanıma gelerek “size daha iyi servis vermek isterdik” diyerek, oda servisinde görevli kişinin hazırladığı içecek ve su servisi yaptı. Keyifli ve güven içerisinde bir soluk alma fırsatına içtenlikleriyle güler yüzlü yaklaşımlarıyla eşlik etti. Otelcilikte karşılama, ağırlama, uğurlama ve bunu en güzel hissiyatıyla yansıtıp mutlu bir an, iyi hatırlanmayı yaşattılar. Ayrıca tavsiye edilme noktasında ve temsil etme hassasiyetinde oldukça başarılı örnek gösterilecek bir tutum sergileyerek bizim için değerlisiniz i yaşattılar.  Four Seasons otelleri bize nasıl davranılmasını istiyorsak aynı şekilde davranırız altın kuralını uyguluyor. İlk olarak 1961 yılında Kanada Toronto’da açılan Four Seasons otelleri, Sultanahmet'teki oteli 1996 yılında açtı. Bu otel tarihte1918/1919 yıllarında Sultanahmet Cezaevi binası olarak yapılmış. Girişin üzerinde yer alan “Dersaadet Cinayet Tevkifhanesi 1337” kitabede belirtilen tarihe göre 1918-19 yıllarında yapılmış, dış cephelerde yoğun olarak kullanılan çiniler dönemin ünlü ustası Kütahyalı Hafız Mehmet Emin’e aitmiş. 1994 yılında binayı deluxe bir otele dönüştürme projesi geliştirilip eski eserler ve anıtlar yüksek kurulunun iznine göre dış cephe aslına sadık kalınarak korunmuş. Binanın içi ise deluxe bir otelin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde modernize edilerek yenilenmiş, restorasyon sırasında binanın kimliğinin ve ana karakterlerinin korunmasına büyük önem verilmiş. 1996 yılında restorasyon projesinin tamamlanmasıyla bina 65 odalı butik bir otel olarak hizmete açılmış ve şuan dünyanın en iyi otelleri arasında gösteriliyor ve dünya çapında bir çok ödülünde sahibi. Tarihi bir cezaevinden günümüzde mutluluğa açılan bir otel. Bu tarihi kesitleri ve önemini de paylaşmak istedim. Otelcilikte başarının sırrı, felsefesi nedir diye sorarsanız işte cevabı; çalışanınıza değer verin ki o da sizin misafirinize yaşatsın ve öyle bir marka oluşturun ki ilklere, yeniliklere, istikrara ve güvene dayalı uzun soluklu olsun. Otelcilikte “körler sağırlar birbirini ağırlar” misali bir anlayış yerine misafirimize nasıl daha iyi hizmet verebiliriz, memnun ve mutlu edebiliriz diyerek ve uygulayarak vizyonunuzu belirlerseniz mazeretlerin yerine kalıcı, ayrıcalıklı, daimi tercih edilen, güven veren başarılı bir işletme anlayışını sürdürebilirsiniz diye düşünüyorum. Hizmet sektöründe sadece otel değil faaliyet gösteren müşteri-misafir odaklı tüm turizm işletmeleri için bu anlayış geçerli ve önemlidir.

 

TEŞEKKÜR EDİYORUM

Sonuç itibariyle arz, talep, hizmet kalitesinde ve ölçümünde başarılı ve memnun kalınan marka olmanın püf noktalarından bazılarıydı… bu değerli deneyimi bana yaşatan Four Seasons Sultanahmet Hotel’in Gece Müdürü Alper Tanrıkulu, Güvenlik Görevlileri Burhan, Ümit ve Oda Servisi çalışanı Mert’e en iyi şekilde karşılayıp, ağırlayıp, uğurladıkları ve otelcilikte olması gerekeni hatırlattıkları için teşekkür ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.