Tarkan’ın Cuppa’sına 3 yaşındaki Mehmet’ten tokat gibi cevap

Şarkının sözleri son yılların pop müziğinden çok farklı değil.

NE YAPTI TARKAN?

Tarkan tercih yaptı: Ya kaliteli bir iş çıkarılacak ortaya, ya da kolay yoldan, garanti bir şarkı ile yaz boyu tüm eğlence mekanlarında çalınacak bir şarkı ile çıkılacak.

Sonuçta ikincisini seçti.

Riske girmedi.

Muhtemelen Tarkan ve ekibi “Bu şarkı doğru şarkı mıdır?” kararsızlığına düştüğünde “İnsanlar bunu istiyo’ağbi” demiş olmalı oradakilerden biri.

Gerçekten insanlar bunu mu istiyor?

Gerçekten vasatı, basiti, sıradan olanı, kafa çalıştırmaya ihtiyaç duymayanı, en az enerji yakanı mı istiyorlar?

Cevabı karışık, ne “Evet” doğru tek başına ne de “Hayır”.

Kolay yolu seçerseniz, hızlı tüketilsin, bir anda milyonlara ulaşsın istiyorsanız doğru yol “CUPPA” olabilir.

Ama şu videoda göreceğiniz 3 yaşındaki Mehmet’in mırıldandığı şarkı gerçek değeri, kalıcı olanı anlatıyor gibi.

İşin ironik kısmı, Mehmet’in dinlediği şarkıyı da Tarkan seslendiriyor.

Akşam oldu hüzünlendim ben yine,

Hasret kaldım gözlerinin rengine.
Gel mehtabım, gel sevdiğim, gel yine;
Hasret kaldım gözlerinin rengine.

Bilmiyorum, Mehmet “Cuppa”yı da sevecek mi? Belki nakaratı ve sözleri ağıza sakız gibi yapışmaya uygun olduğu için birkaç defa söyleyecek, belki o da beğenmeyecek.

Ama müzik sektörü, gazeteler, televizyonlar, internet siteleri, sinema, tiyatro, reklam filmleri; kısacası insanlara dokunan bütün alanları yönetenler “İnsanlar bunu istiyo’ağbi” demeye devam ettikçe biz de kedi misali bu yumakla oynar dururuz.

Ve Mehmet bu şarkıyı söylemeye devam eder, belki gelecekte oğlu da, ve hatta onun oğlu da,

“Akşam oldu, hüzünlendim ben yine”...

POKEMON THY’DEN DAHA MI DEĞERLİ?

Pokemon GO bütün dünyada ses getirince hemen değerlendirmeler, klasik Türk işi, Nintendo’nun kazandıkları parayı hesaplamalar başladı.

Sosyal medyada dolaşan bir paylaşım şöyle diyor;

Pokemon GO'yu piyasaya sunan Nintendo'nun piyasa değeri sadece 7 günde 14.5 milyar dolardan 34 milyar dolara yükseldi. 7 günde yaklaşık 20 milyar dolar.

●     Sabancı Holding : 7.2 Milyar Dolar

●     ENKA : 6.8 Milyar Dolar

●     TÜPRAŞ: 5.7 Milyar Dolar

●     Arçelik : 4.8 Milyar Dolar

●     THY: 3 Milyar Dolar

 

Teknoloji sektörü, dijital dünya balonlar üretmeye çok meraklı.

Bilmeyenler için söyleyeyim, Nintendo’nun 34 milyar dolarlık değere ulaşması demek o parayı alıp kasasına koyması demek değil. Borsadaki değeri bu, yani ortada böyle bir para henüz yok.

Pokemon GO bir furya, bir akım, bir fırtına. Bir zamanların meşhur şarkısı Gangnam Style gibi, yine bir başka furya olan Harlem Shake gibi.

Hadi bu örnekler ilgisiz geldiyse size Groupon örneğini verebiliriz. Google’ın 6 milyar dolara almaya çalışıp alamadığı Groupon birkaç sene geçince balon gibi sönüverdi. Şimdi o teklif edilen rakamın belki de yüzde birini bile bulamıyor.

Elmayla armutları kıyaslayarak bir yere varamayız.

Gerçekçi olmak zorundayız.

Pokemon GO balonunun bu kadar büyüdüğüne bakmayın, birkaç hafta sonra bu balon söner.

Ama biz memlekete giderken bileti Türk Hava Yolları’ndan almaya, eve beyaz eşya alacakken Arçelik mağazasına gitmeye devam ederiz.