Tarkan’ýn Cuppa’sýna 3 yaþýndaki Mehmet’ten tokat gibi cevap

Tarkan’ýn “Cuppa” adýný verdiði ve hayranlarýnýn 6,5 yýl beklediði yeni þarkýsý gündemde. Hayranlarýný hayalkýrýklýðýna uðrattýðýný yazýyor haberler.
 
Þarkýnýn sözleri son yýllarýn pop müziðinden çok farklý deðil. 
 
NE YAPTI TARKAN?
 
Tarkan tercih yaptý: Ya kaliteli bir iþ çýkarýlacak ortaya, ya da kolay yoldan, garanti bir þarký ile yaz boyu tüm eðlence mekanlarýnda çalýnacak bir þarký ile çýkýlacak. 
 
Sonuçta ikincisini seçti. 
 
Riske girmedi. 
 
Muhtemelen Tarkan ve ekibi “Bu þarký doðru þarký mýdýr?” kararsýzlýðýna düþtüðünde “Ýnsanlar bunu istiyo’aðbi” demiþ olmalý oradakilerden biri. 
 
Gerçekten insanlar bunu mu istiyor?
 
Gerçekten vasatý, basiti, sýradan olaný, kafa çalýþtýrmaya ihtiyaç duymayaný, en az enerji yakaný mý istiyorlar?
 
Cevabý karýþýk, ne “Evet” doðru tek baþýna ne de “Hayýr”. 
 
Kolay yolu seçerseniz, hýzlý tüketilsin, bir anda milyonlara ulaþsýn istiyorsanýz doðru yol “CUPPA” olabilir. 
 
Ama þu videoda göreceðiniz 3 yaþýndaki Mehmet’in mýrýldandýðý þarký gerçek deðeri, kalýcý olaný anlatýyor gibi. 
 
Ýþin ironik kýsmý, Mehmet’in dinlediði þarkýyý da Tarkan seslendiriyor. 
 
Akþam oldu hüzünlendim ben yine, 
Hasret kaldým gözlerinin rengine. 
Gel mehtabým, gel sevdiðim, gel yine; 
Hasret kaldým gözlerinin rengine.
 
Bilmiyorum, Mehmet “Cuppa”yý da sevecek mi? Belki nakaratý ve sözleri aðýza sakýz gibi yapýþmaya uygun olduðu için birkaç defa söyleyecek, belki o da beðenmeyecek.
 
Ama müzik sektörü, gazeteler, televizyonlar, internet siteleri, sinema, tiyatro, reklam filmleri; kýsacasý insanlara dokunan bütün alanlarý yönetenler “Ýnsanlar bunu istiyo’aðbi” demeye devam ettikçe biz de kedi misali bu yumakla oynar dururuz.
 
Ve Mehmet bu þarkýyý söylemeye devam eder, belki gelecekte oðlu da, ve hatta onun oðlu da,
 
“Akþam oldu, hüzünlendim ben yine”...
 
POKEMON THY’DEN DAHA MI DEÐERLÝ?
 
Pokemon GO bütün dünyada ses getirince hemen deðerlendirmeler, klasik Türk iþi, Nintendo’nun kazandýklarý parayý hesaplamalar baþladý.
 
Sosyal medyada dolaþan bir paylaþým þöyle diyor; 
 
Pokemon GO'yu piyasaya sunan Nintendo'nun piyasa deðeri sadece 7 günde 14.5 milyar dolardan 34 milyar dolara yükseldi. 7 günde yaklaþýk 20 milyar dolar. 
 
Sabancý Holding : 7.2 Milyar Dolar 
ENKA : 6.8 Milyar Dolar 
TÜPRAÞ: 5.7 Milyar Dolar 
Arçelik : 4.8 Milyar Dolar 
THY: 3 Milyar Dolar 
 
Teknoloji sektörü, dijital dünya balonlar üretmeye çok meraklý. 
 
Bilmeyenler için söyleyeyim, Nintendo’nun 34 milyar dolarlýk deðere ulaþmasý demek o parayý alýp kasasýna koymasý demek deðil. Borsadaki deðeri bu, yani ortada böyle bir para henüz yok. 
 
Pokemon GO bir furya, bir akým, bir fýrtýna. Bir zamanlarýn meþhur þarkýsý Gangnam Style gibi, yine bir baþka furya olan Harlem Shake gibi. 
 
Hadi bu örnekler ilgisiz geldiyse size Groupon örneðini verebiliriz. Google’ýn 6 milyar dolara almaya çalýþýp alamadýðý Groupon birkaç sene geçince balon gibi sönüverdi. Þimdi o teklif edilen rakamýn belki de yüzde birini bile bulamýyor.
 
Elmayla armutlarý kýyaslayarak bir yere varamayýz.
 
Gerçekçi olmak zorundayýz.
 
Pokemon GO balonunun bu kadar büyüdüðüne bakmayýn, birkaç hafta sonra bu balon söner. 
 
Ama biz memlekete giderken bileti Türk Hava Yollarý’ndan almaya, eve beyaz eþya alacakken Arçelik maðazasýna gitmeye devam ederiz.