Tek taþ medyasý...

Bu aralar ünlülerin tek taþýna taktý güzide medyamýz. Kimin, kaç karat tek taþý var, tahmini deðeri ne kadar tarzý haberler... Orijinal deðil aslýnda bu haberler, bir süre önce Amerika’nýn magazin medyasýnda benzer derlemeler yapýlmýþtý. Ama daha vahimi tek taþ yüzüðe, pýrlantaya, yüklenen deðer. Ýþ öyle bir hale getirildi ki, tek taþý olmayan aþk, aþk bile sayýlmayacak neredeyse...

***

Türkiye, cep telefonun en hýzlý yenilendiði ülkelerden birisi... Geçen senenin ilk 4 ayýnda, ihracat kalelerimizden Gaziantep’in toplam ihracatý kadar cep telefonu ithal ettik. Konuþmak ya da diðer özelliklerini kullanmak için deðil, tanýyanlar, tanýmayanlar elimizde görsün diye telefon deðiþtiriyoruz zýrt-pýrt.

Bu tarz ürünlere 24 hatta 36 ay vade yapýlýyor. Ýki-üç yýl sonra alacaðýn parayý þimdiden harcamak demek aslýnda tüketirken tükenmek demektir biraz...

***

Yurt dýþýndan bir kamyonet dolduracak kadar alýþveriþ yaparak dönen futbolcu eþi, Tek taþý bilmem kaç yüz bin dolar eden ekran yüzü, þu tanýnmýþýn altýndaki araba, þu ünlünün yemek yediði restoran, kullandýðý çanta, giydiði ayakkabý... Tüm dünyada ünlülerin bu tarz haberleri yapýlýr ama bizde yayýnlanan haberlerde iki farklýlýk var. Birincisi, dünya genelinde insanlar yaptýklarý iþlerle ünlü oluyor ve öyle para kazanýyorlar.

Bizdeyse sadece para harcayarak ünlenmiþ ve ne iþ yaptýðýný hiç bilmediðimiz bir sürü insan var. Ýkinci daha vahim farksa bizde yapýlan haberlerde kullanýlan özendirici dil. Avrupa’da bir kamyonet dolusu alýþveriþ yapan futbolcu eþiyle biraz dalga geçilir, bizim memleketteyse aksi olur...