Profesyonel yaþamda iki tür insan görürsünüz. Birinci grup, oturduðu koltuða deðer katan insanlardýr. Ýkinci grupsa oturduðu koltuktan deðer bulan insanlardýr.
Oturduðu koltuða deðer katan insanlar enerjilerini iþlerine harcalar, oturduðu koltuktan deðer bulan insanlarsa enerjilerinin büyük kýsmýný koltuklarýný korumak için kullanýrlar.
Oturduðu koltuða deðer katanlar þekilci deðildir, yaptýklarý iþle saygýyý hak ederler, oturduðu koltuktan deðer bulanlarsa iþ ya da kiþiliklerinden önce makamlarýna saygý gösterilmesini isterler. Daha bir sürü fark sayabilirim ama konumuz bu deðil, deðerli olma çabasý...
***
I-phone 6 Türkiye pazarýna çok hýzlý girdi, hemen yok satmaya baþladý.
Daha önceki serilerden de gördük ki bir sürü insan bütçesini sonuna kadar zorlayarak son model ürüne sahip olma derdinde. Peki niye, telefonun yeni özelliklerinden dolayý mý, hayýr deðil...
Adým gibi eminim ki bu akýllý telefonlarýn çok az özelliðini kullanýyoruz. Peki niye bunlara sahip olmak için can atýyoruz?
En zenginle ayný ürünü kullanýyor olmak için mi yoksa ofiste, mahallede arkadaþlara hava atmak, toplu taþýma araçlarýnda ya da gidilen bir mekanda çevreye hava atmak için mi?
Can alýcý soru þu, kullandýðý telefonun markasý ya da modeli insaný daha deðerli yapar mý? Kesinlikle yapmaz...
Ýnsaný deðerli kýlan, insanýn en büyük sermayesi, telefon rehberidir aslýnda. Arayacak kimseniz yoksa ya da aradýðýnýzda “Acaba ne istiyor?”dan tutun da çeþitli sebeplerle insanlar telefonunuza çýkmamayý düþünüyorlarsa kullandýðýnýz marka ya da modelin ne önemi kalýr...
***
Üst gelir grubuyla aþýk atma hevesine gelince... Telefonunuz ayný olabilir ama kýlýf farký var mesela. Prada’nýn i-phone 5 kýlýflarý 800 lira civarýnda bir fiyata satýlýyor, Louis Vuitton kýlýflarýn Amerika fiyatý 330 dolar. Aksesuar da çok önemli deðil, yaþam içerisinde böyle bir yarýþa gerek aslýnda.
Ne arabasý ne telefonu ne de makamý, insaný daha deðerli yapmaz, insan olan da zaten iþin bu kýsmýna takýlmaz. Bu yazý neden yazýldý kýsmýna da dokunalým...
Gaziantep’in ihracatý kadar akýllý telefona para veriyorsak, sahip olduðumuz yeni nesil elektronik alet sayýsý bizden çok daha zengin ülkeleri bile geride býrakýyorsa, ekonomik ömrü 10 yýl olan bu tür aletleri neredeyse her yýl yeniliyorsak, iki yýl sonra alacaðýmýz maaþý þimdiden harcýyorsak ne yapýyoruz diye durup düþünmemiz lazým.
Tüketirken, tükenmek diye daha önce de yazmýþtým ama bir kez daha yazmak þart oldu. Tüketirken tükenmeyelim artýk, hem bize hem de
ülkeye yazýk oluyor...