Televizyonda yöneticilik ve idarecilik...

Pazartesi günü Show Tv uzun bir açýklama yaptý ve Bu Tarz Benim yayýn rezaletinden dolayý yapýmcý firmayý aðýr bir dille suçladý. Yapýmcý firma da ayný gün bu iddialara cevap vereceðini duyurdu.

Siz bu yazýyý okuduðunuzda cevap verilmiþ olacak ama uzayýp gidecek bir kayýkçý kavgasýyla uðraþmayalým biz.Ama televizyon yöneticiliði konusunda çýkarýlmasý gereken dersleri de es geçmeyelim...

*   *    * 

Show Tv’nin açýklamasýndaki son cümle çarpýcý: “Ve unutulmamalýdýr ki bu yaþananlar, bu sorumsuzluktaki yapýmcýlarla iþ yapan her kanalýn ve izleyicisinin baþýna gelebilir” Yazýldýðý gibi olmuyor bu iþler. Yapýmcý gerçekten sorumsuzluk etmiþ olabilir, bilmem, seyircinin problemi deðil ki bu. Açýklamaya “Ancak son anda programýn yönetmeni aranarak planlanan yayýn akýþý deðiþtirilmiþtir.” ifadesi konmuþ.

Peki bu kadar reyting alan, kanala ay birinciliði getiren bir programýn final bölümünü sadece yönetmen üzerinden takip etmek yöneticilik midir?

Belli ki Acun’la yapýlan anlaþma iliþkileri germiþ, Show Tv yapýmcý firma ve yarýþmaya karþý heyecanýný kaybetmiþ, Bu Tarz Benim isim hakký elinde olduðu için de yeni bir kadro kurma uðraþýna girmiþ. Ýþ zurnanýn zýrt dediði yer tam da burasý...

Senin logon altýnda yayýnlanan her iþin baþarýsý da senindir baþarýsýzlýðý da...Kýzsan da, yeni kadro kurmaya çalýþsan da, yapýmcý firmaya karþý hukuki yollara baþvuracak olsan da iþini takip etmek, yayýnýn en iyi ve kusursuz þekilde yapýlmasýný saðlamak durumundasýn... Bunu yapmadýðýnda ve sorun yaþandýðýnda fatura kanala çýkýyor iþte, yapýmcý firmaya deðil...

*   *    * 

Gelelim iþin diðer yanýna... Televizyonculukta iyi sözleþme yapmak sonradan ortaya çýkmasý muhtemel sorunlarý baþtan çözmek adýna iyi bir seçenektir. Ekranda neyin tutup neyin tutmayacaðýndan çok emin olunamadýðý için eskisi kadar kurallarý belli ve cezai þartlarý aðýr sözleþmeler yapýlmýyor.

Oysa hukuki ve diplomatik metinlerde bir virgülün konulduðu yer bile önemlidir. Show Tv’nin hukuki yollara gitmeye hakký sonuna kadar var ama kendi logosu altýnda yaþanan garabetin sorumluluðunu da almasý gerekir.

Bir kanal “Yapýmcý firma seyircimizi maðdur etti” deme hakkýna sahip deðildir.Buna raðmen, diyorsa o zaman seyircinin de “siz ne yapýyordunuz o sýrada” diye sormak hakký vardýr.

Ve en önemlisi keþke o açýklamanýn sonuna bir “özür” cümlesi eklenebilseydi. Eðer “Bu vakada suçlu ben deðilim neden özür dileyeyim ki?” diye düþünen varsa, önce yayýna baksýn sonra yayýndaki logoya. Ardýndan da bir sözlüðe bakýp idareci ve yönetici arasýndaki fark üzerine düþünsün biraz...