Televizyonun önü arkası

Geçen Çarşamba günü Ankara’da RTÜK’te önemli bir toplantı vardı. O günden beri herkes evlilik programları üzerine yapılan bu toplantıyı yazıyor. Oysa bu toplantının en dikkat çekici sonucu evlilik programlarının geleceği değil.

RTÜK toplantıya katılan kanal yöneticilerine daha sık ve diğer programlarla ilgili de sık sık buluşacağız mesajı vermiş.

Bunun Türkçe meali, “Bundan böyle sadece ceza veren bir kurum olmayacağız” demektir.

Bir başka daha notla bitireyim bu bölümü:

RTÜK, evlilik programlarına dair şu an bir yasaklama getirmiyor ama “Bu sistem böyle devam edemez, kendinize çeki düzen verin” demeyi de ihmal etmiyor.

***

Beyaz Tv’de iki hafta kadar önce başlayan Sakın Kaçırmayın yerine oturdu. Esra Harmanda ekranların en sempatik sunucularından biridir. Ömür Varol yıllarca reyting haberciliğini üst seviyede yaptı, neyin seyredileceğini bilen biridir. Sinem Yıldız’a gelince, kariyerinde değişik bir sürü programda ekran önünde olan isimlerden biridir.

İlk başta Söylemezsem Olmaz’ın öğleden sonra versiyonu mu olacak acaba diyordum ama farklı bir yere oturdu program.

Hayat haberleri ve magazini harmanlayıp herkesin hayatına dokunan işleri konuşmaya çalışıyorlar. Cuma günü işledikleri rehin alınan sevgili haberine dair kurdukları cümleler bu söylediğimi özetleyen iyi bir bölüm.

***

Çoğu kişi hatırlamaz, Pelin Çift kariyerine NTV’de hava durumu sunucusu olarak başlamıştı sonra haber spikeri oldu.

Sabah Gazetesi’nde yazdığım dönemde Cnn-Turk’te çalışıyordu, bir uçak olayında onu savunan bir yazı yazmıştım. Sonra Haberturk’e geçti, iyi işler yaptı, TRT 1’de ekran buldu. Gündem Ötesi her çarşamba günü iyi reyting alan programlardan birisi durumunda.

Ancak günümüz televizyonculuğunda sadece ekran önünde olmak yetmiyor.

Sosyal medyayı programına artı değer sağlayacak şekilde kullanıyor Pelin Çift.

Cumartesi günü baktım seyircileriyle buluşmuş, Ayasofya’nın Gizli Tarihi kitabında anlattığı hikayelerin izlerini yine Ayasofya’da sürüyor.

Günümüz televizyonculuğunda sokakta, sosyal medyada  olmak, seyirciyle diyalog kurmak son derece önemli. Bunu başaranlara bakın, hep iyi reyting alan isimler...

***

Herkesin hayatına dokunmak deyince bir haber var ki es geçmemek lazım. İngiltere’de şeker karşıtı bir grubun yaptırdığı araştırma  “Aromalı lattelerde kola kadar şeker var” diye yansıdı gazetelere.

Bir stüdyoya doktor alıp kimler tip 2 diyabet hastası olmaya daha yatkın diye tanıtım yaparsanız sizi x kişi seyreder, içtiklerimiz ve diyabet riskiniz diye tanıtım yaparsanız 5x kişi seyreder.

Tanıtımda herkesi kapsayacak başlık bulma alışkanlığını kazanamadık bir türlü oysa bu çok baştan savma yapılan çok önemli bir alan...