Paris’te üç kadýnýn öldürülmesinin büyük tepkilere yol açacaðý düþünülüyordu ama bir barýþ rüzgarý esti. Buradan þu sonucu çýkarabiliriz. Ayný olay bir kitlede büyük ters etki doðurmak için hazýrlanýr ama o kitle gerçeði öðrenmiþse onun gereði yapýlýr. Ancak birçok yönetim bunu bilmediði için yanlýþ tepkilerin kaynaðý olur.
Günümüzdeki benzeri olaylar bir tepkinin sonucu deðil bir odak tarafýndan hazýrlanmýþ provokasyonlardýr. Eðer bu eyleme karþý provokatörlerin beklediði tepkiyi gösterirseniz hasmýnýz kazanmýþ olur. Zaten onlar davranýþlarýnýzý incelemiþ ve istedikleri tepkiyi göstereceðiniz bir eylem hazýrlamýþlardýr. Bazen göstereceðiniz tepkiyi de onlar hazýrlar. Mesela Kürt meselesi onlarýn istedikleri yönde geliþmiþtir. Kürt hareketi olarak algýlanan PKK bir marka olarak kullanýlmýþ, iyi hazýrlanmýþ operasyonlarla bir Kürt-Türk çatýþmasý yaratýlmaya çalýþýlmýþtýr. Gerçekte örgüt devlete veya diðer halk kesimlerine karþý kurulmamýþtý, Kürtlerin feodal yapýsý deðiþtirilmek isteniyor ve yönetimler buna karþý olduðu için onlar da hasým haline geliyordu. Aþýrý milliyetçiler Kürt kelimesi geçen her sözü ayrýlýkçýlýk kabul ediyor ve yönetimi þiddete teþvik ediyordu. Oysa buna hiç gerek yoktu mesela günümüzde dünyanýn birçok ülkesinin içine girdiði ve kendi politikalarýna yardým edecek eylemler uygulatmalarýna raðmen hükümetin izlediði politika sayesinde barýþa yaklaþýlmaktadýr.
Kürt hareketi baþlangýcýndan beri bir bölünme eylemi deðilken böyle kabul edilmiþ ve hareketi bastýrmak için þiddet kullanýlmýþtýr. Þüphesiz elinde silahla ayaða kalkanlar silahla karþýlýk görecektir. Yönetimin þefkatle yaklaþmasý gereken ve sorunlarýn çözümünde yardýmcý olmasý beklenen olayda hiç araþtýrma yapmadan ve bilmediði bir hastalýðý tedavi edermiþçesine tedbirler alýrken hastalýðýn þiddetlenmesine sebep olunmuþtur.
Eðer bir hareket doðru sebeplere dayanýyorsa baþarýlý olabilir. Ancak yanlýþ politikalar sorunu çözmek yerine daha zor hale getirebilir. Bir kiþinin Kürt olmasý kendi tercihi deðildir. Öyle yaratýlmýþtýr ve onu kabul etmek Allaha itaattir. Þu halde hiç kimse doðuþtan sahip olduðu biçim nedeniyle eleþtirilemez. Zaten herkes doðuþtan gelen olumlu sýfatý kullanýr. Sesi ya da kendisi güzel olan herkes kendi eseri olmayan bu niteliklerinden faydalanýr. Ayrýca bir soydan gelmek neden övünç sebebidir veya o kiþi bu soy hakkýnda tarihte olmuþ deðerlendirmeler nedeniyle baskýya uðramaktadýr. Aslýnda birçok insan bu yüzden gördüðü aþaðýlanma yüzünden isyankar olmuþtur.
Ýnsanlarý doðuþtan gelen sýfatlarý nedeniyle öven ya da kötüleyen kiþiler halk arasýnda övülen veya aþaðýlanan kimselerdir. Ülkemizde Kürt karþýtlýðý maalesef milliyetçilik sayýlmýþtýr. Ben kendimi milliyetçi sayarým ama bunu soy farklýlýklarýna göre tanýmlamam. Ayrýca kendini milliyetçi sayan kimseler yaþadýðýmýz ayrýþma iddialarýnýn önemli faktörü olmuþlardýr. Oysa Türk ve Kürt tarihte beraberlerdi. Þimdi ise büyük bir devlet olmanýn yolunun bu Devletin içinde birleþmek olduðunu gözardý etmemelidirler. Önümüzdeki dönemde bütünleþme Kürtler için güçlü olmanýn tek sebebidir ve bu devletin yönetilmesinde saðlanacak beraberlik büyük ve müreffeh olmanýn tek ve vazgeçilmez bir unsurudur.