Tir tir titreten uðursuz ev

Baþarýlý olma, Amerikan rüyasýný gerçekleþtirme, bir seferde bol para kazanma ve bir televizyon röportajýndaki o 15 dakikalýk þöhret süresini uzatma hýrsý… EllisonOswalt’ý iki çocuðu ve eþiyle,ayný yapýda bir ailenin hunharca katledildiði eve taþýnmaya iten nedenler bunlar… O evin tavanarasýnda bulduðu süper 8 projektör ve üzerlerinde masum ifadeler yazan makaralar ise bir dizi toplu katliamýn belgeleri olarak yazarý allak bullak ederken filmin gidiþatýný da belirliyor.

On yýl önce çok satan bir kitap yazmýþ olan ama o günden bu yana o baþarýya bir daha ulaþamayan true crime / gerçek suç yazarý Ellison araþtýrma yapmak için suç mahallerinin yakýnýna taþýnýp duruyor. Açýklarýný yakaladýðý polisler tarafýndan sevilmediði için güvenlikten çok tehdit altýnda yaþýyorlar. Karýsý sýkýntý çekiyor, çocuklarý ise yeni çevreye, yeni okula uyum saðlayamýyor kolay kolay… Ama Ellison, röportajlarýnda “adalet” peþinde olduðunu söyleyip idealist imajý çizerken polislerin, savcýlarýn yapamadýðýný yapýp kahraman olmak derdinde, muhtemelen para bile ikinci sýrada onun için.Tavanarasýndaki kutudan çýkan süper 8 katliam kayýtlarýný bolca viskiyle hazmetmeye çalýþýrken bir yandan da mesleki açýdan piyango vurduðunu düþünmekten kendini alamýyor.

Scott Derrickson’ýn Robert Cargill ile birlikte yazýp yönettiði Sinister / Lanet’teki esas gerilim unsuru belki de böyle hýrslý bir adamýn geleneksel aile babasý rolüyle çeliþmesi ve gerekli sorumluluðu taþýmamasý. Dört kiþilik bir ailenin bahçelerindeki aðaca asýlarak öldürüldükleri 8mm filmi izleyerek baþladýðýmýz filmde, ayný eve yerleþen dört kiþilik ailenin taþýdýðý kurban potansiyelini biz izleyiciler biliyoruz ama Ellison’ýn gözü gelecekteki olasý baþarýsýndan baþka bir þey görmüyor. Çocuklarý o eve taþýndýklarý için ne hale düþer okulda diye düþünmüyor. Ýçinde oturacaklarý evin seçiminde ev hanýmý karýsýnýn fikrini almayacak kadar da maço. Özellikle ipotek ödemelerini aksatan finansal kriz de bir argüman olarak alt metne döþenmiþ bu vesileyle…

Filmin özgün adý Sinister sýfatý, feci ya da kötü bir þey olacaðý hissini veren anlamýna gelir. Tekinsiz, uðursuz diye çevirebiliriz Türkçeye. Perili / hayaletli evler öyledir, bu kez yazarýmýz da öyle! Yalnýz mekandan deðil onun tutumundan kaynaklanan bir tekinsizlik mevcut. Filmdeki durum bu… Bir de “halet-i ruhiye” var ki onu açýklayýp filmin az da olsa varolan tadýný kaçýramam!

Filmde fizikötesi emareler belirmeye baþladýðýnda, materyalist bir tavýrla para ve þöhret peþinde koþan yazarýmýz geceler boyu viski yardýmýyla izlediði cinayetler yüzünden hayal mi gördüðünden emin olamýyor. Ama yönetmenin biz izleyicilere verdiði muzip bir ipucu sayesinde biz ondan bir adým öndeyiz. Ne olduðunu biliyoruz. Ondan daha fazla endiþelenecek malzeme veriyor bize yönetmen. Zaten Ellison, en salak korku filmi kahramanlarý arasýnda ilk sýralarda yer alabilir. Elbette o kahramanlarýn salaklýðý korku türünün gereðidir ama Ellison basbayaðý þuursuz! Ethan Hawke onun sersemlemiþ, sarsýlmýþ, güvensiz halini ustalýkla canlandýrýyor.

Fakat bu filmin asýl baþarýsý ses efektleri ve müziði kullaným þekli. Onlarý çýkarsak Lanet’ten geriye fazla bir etki kalmazdý. Süper 8 filmlerin sesi yok, projektör ise oldukça gürültülü çalýþýr. Eðer yönetmen Ellison’ýn izleme halini gerçekçi biçimde sunsa, bizi o gerdikçe geren müziði ve efektleri çýkarsa týr týrtýr makine sesi eþliðinde karanlýktaki cinayetlere bakarak dehþete düþmezdik. Film de o tüyler ürpertici tonunu yitirirdi.

Yönetmen: Scott Derrickson / Senaryo: ScottDerrickson, Robert Cargill / Görüntü: Christopher Norr / Müzik: Christopher Young / Oyuncular: Ethan Hawke (Ellison Oswalt), Juliet Rylance (Tracy), Fred Dalton Thompson (Sheriff), James Ransone (Deputy), Michael Hall D’Addario (Trevor) and Clare Foley (Ashley).