Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Tırnaklar sağlığın aynası

Tırnaklar saç ve cilt gibi proteinlerin birikmesiyle oluşan canlı dokulardır. Tırnaklarda beyaz nokta, çizgiler, kırılmalar varsa keratin yetersizdir ve sağlıksız besleniliyor demektir.

Beslenmede proteinlerin yetersiz alınmasında kırılgan, yumuşak ve uzamayan tırnaklara neden olduğunu kolaylıkla söyleyebilirim. Bu nedenle öncelikle tırnak sağlığı için yeterli miktarda yağsız kırmızı et, derisiz tavuk veya balık eti, az yağlı süt ve yumurta gibi hayvansal kaynaklı, kuru baklagiller ve kuru yemişler gibi bitkisel protein kaynaklarını dengeli halde yemek gerekir.

Bol sebze ve meyve şart

Sağlıklı tırnağın ilk basamağında biyotin adlı vitaminden kesinlikle yeterli beslenmek var. B grubu vitaminlerinin direkt tırnak sağlığı ile ilgisi olduğundan bol sebze ve meyve yemenin önemi büyüktür. Kaliteli tırnaklar için minerallerden demir ve çinko mutlaka alınmalı. Tırnaktaki beyaz lekelerin çinko eksikliğinde oluştuğunu gösteren bilim araştırmaları düzenli süt içerek yeterli çinko alındığını ve tırnaktaki beyaz lekelerinde ortadan kalktığını göstermektedir. Tırnaklar için kalsiyum ve D vitamini ikilisi de sertliğin oluşmasında yardımcıdır.

SAĞLIKLI GIDA ÇORBANIN SİHRİ

-Malzemeler: Yarım çay bardağı süt, brokoli, tavuk eti, zeytinyağı, Brüksel lahanası ve pırasa.

-Yapılışı: Düdüklü tencere içerisine brokoli, pırasa, Brüksel lahanası, süt, küpler şeklinde kesilmiş tavuk göğsü ve zeytin yağını ekleyip çok az su ile pişirin. Blenderdan geçirip servis edin.

PROTEİN, BİYOTİN, ÇİNKO KARMASI

-Proteinler: Her gün 100 gram tavuk, balık, hindi veya kırmızı et yiyin.

-Biyotin: En güzel biyotin kaynağı olan yumurtayı haftada 4 kere kahvaltı veya öğle öğününde taze sebzeler ve tahıllarla beraber yemek gerekir. Kahvaltıda sebzeli omlet, menemen gibi, ana yemeklerde yumurta ve bulgur, yumurta ve nohut gibi. Biyotinin vücutta yararlı hale gelebilmesi için sebzeler ve tahıllar en doğru besin kaynaklarıdır.

-Çinko: Her gün 2 yemek kaşığı badem, kaju fıstık, fındık, tuzsuz yer fıstığı ile 2 su bardağı süt içmek yeterlidir.

-Demir: Demir mineralini yoğurt ve kabak çekirdeğinden karşılayabilirsiniz. Hayvansal kaynaklı proteinleri de yediğinizde demir alacaksınız. Salatalara kabak çekirdeği içi, yemeklerin yanına ise yoğurdu düzenli olarak ekleyerek yemenizde fayda var.