Son dönem araþtýrmalarý ortaya koyuyor ki, gençler ve tek baþýna yaþayan insanlar akþamlarýný televizyondan çok bilgisayar baþýnda geçirmeyi tercih ediyorlar. Bu akým ilk Amerika’da baþladý ve kýsa sürede bu geniþ kitleye ulaþmak isteyen onlarca internet televizyonu kuruldu. Türkiye’ye de ulaþan bu dalgada en ciddi çalýþmayý yapan hatta televizyon platformlarýný da zorlayan bir Tivibu gerçeði var. Tivibu sadece bilgisayar baþýnda olanlarýn deðil makul fiyata iyi filmler izlemek isteyenlerin ve çizgi film bolluðuyla gündüz saatlerinde çocuklarýn da tercihi haline geldi. Akýllý bilgisayarlarýn sayýlarýnýn katlanarak arttýðýný düþünecek olursak reklamverenler de bu mecranýn deðerini daha da anlayacaklardýr. Televizyon üreticileri olduðu sürece bu iþ çok hýzlý geliþmez diye düþünenler olabilir ama kazýn ayaðý öyle deðil. Samsung, LG ya da Arçelik, bugün televizyon üreten bir sürü marka bilgisayar piyasasýnýn da büyük oyuncusu. Ýnsanlarýn alýþkanlýklarý deðiþtikçe, aile bütçelerinin maliyet hesaplarý öne çýktýkça iþler deðiþecek. Bir sýr vereyim, Doðan Tv Ceo’su Ýrfan Þahin geleceði okuyan bir yönetici olarak sadece reytinglere deðil dizi ve programlarýn Kanal D’nin internet sitesinden ne kadar týk aldýklarýna da bakýyor. Türkiye’de bu tarz yönetici sayýsý maalesef çok deðil ve görürsünüz birkaç yýla kadar bugün büyük bildiklerimizin çoðu bu piyasadan silinmiþ olacaklar. Ýnanmayan, asla yýkýlmaz denilen Sony ya da Nokia’nýn durumuna baksýn...
Flashback deðil patinaj
Muhteþem Yüzyýl rüyalarý býraktý, patinaj için flashback silahýna sarýldý. Dizilerde geçmiþ canlandýrmalarý zaman zaman baþvurulan yöntemlerden biridir. Çarþamba gecesi gördük ki Muhteþem Yüzyýl bunu bir teknik olarak deðil bir süre uzatma aracý olarak kullanmaya baþladý. Kanuni Sultan Süleyman haricinde diðer karakterlerin gençlik dönemleri baþarýlý olmuþ ama ana karakter olmayýnca diðerlerinin pek önemi kalmýyor. Türkiye’de diziler bu uzunlukta olduðu sürece anlamsýz diyalog, bakýþ ve flashback’lere daha çok rastlarýz...