Tramvay yolunda namaz

ÝZMÝR’de tramvay yolunda namaz kýlma hadisesini deðerlendiren Ahmet Hakan, iki þýk koymuþ yazýsýnýn ilgili bölümüne.. Mustafa Ceceli’nin evliliðine bile 8-10 maddeden aþaðý analiz yapmayan Ahmet Hakan için bu konu iki þýkta paketlenmiþ yollanmýþ.. Diyor ki; “..Yeryüzü mescit kýlýnmýþtýr. Namaz sadece camide kýlýnmaz…” Ve,  “..Yeryüzü mescit kýlýndý diye de olur olmaz her yerde namaza durulmaz…” Bu kadar.. Bence bir iki madde daha ister.. Mesela, vakti kaçýrmak üzere olan bir adam son saniye bulduðu ilk yerde namaza durduysa yine de kýzalým mý?.. Ya da  bu adam bir provokatörse ve bilindik Ramazan numaralarýndan birine sahne zemini oluþturmuþsa yine de sevelim mi?.. Ne acý, hiçbir þeye olduðu gibi bakamamak..

Haluk Levent’ten büyük jest

Rock’çý Haluk Levent twitter’daki bir takipçisinin mezuniyet balosu davetine gitti, sosyal medya yýkýldý.. Ýnanýlmaz sempatik bir tavýr deðil mi?.. Ýletiþim böyle bir þey. Ýnsan iliþkisi böyle bir þey.. Bravo.. Hasta çocuklarýn hayallerini yerine getirmek için çalýþan gönüllü gruplar var.. “Leyla’dan Sonra” mesela bunlardan biri.. Takip ediyorum.. Bazý kibirli þarkýcý tayfasýna twitter’dan yalvarýyorlar þu çocuklarý hastanede ziyarete gidin diye. Adamlar tenezzül edip cevap bile vermiyor.. Oysa bu tip aktiviteler besler sizi.. Tazeler.. Neyse…Günün anlam ve önemine binaen Haluk Levent’ten ‘Elfida’yý dinleyin.. Sonra arayýp bulup hikayesini okuyun..

'Kerhane' dememiþ 'kerana' demiþ!

TGRT’nin hocasý Osman Ünlü, “çocuklarý camiden uzak tutun” temalý TV söyleþisinde, izleyenleri irite eden bir söz sarf etti.. “Çocuklara camide oyun alaný ayýrmak, camiyi kerhane haline getirmektir” dedi..Ortalýk karýþýnca ekibi bir izahat yaptý..“Genelev” anlamýna gelen “Kerhane” deðilmiþ meðer kullandýðý kelime, “ahýr” anlamýna gelen 'kerana'ymýþ… Yani; “çocuklar gelirse camiler geneleve deðil ahýra döner” demek istemiþ.. Böyle olunca size kabul edilebilir geliyor mu bu sözler.. Acaba kýsa yoldan özür dileyip, en azýndan bu Ramazan biraz dinlenseydi daha doðru olmaz mýydý?.. Diyanet Ýþleri Baþkaný Prof. Dr. Mehmet Görmez’in çok kýymetli bir teklifi var.. “Büyüklere, çocuklarýn önemini anlatacak kitaplar yazýlmalý” diyor.. Bence geç bile kalýndý..Eðer siz teravih kýlarken arkada kýkýrdayan çocuklar yoksa, gelecek kuþaklar için endiþelenme vakti demektir..


MFÖ ile kendi kendine

MFÖ bir albüm daha yaptý.. Bundan yýllar yýllar evvel,“artýk emekli olurlar” diyenlere inat, üretmeye devam ediyorlar.. Albümün ismi “Kendi Kendine”..  Ýlk kez akustik kayýtla, aranjörsüz bir albüm yaptý MFÖ... Kayýtlar Fuat Güner’in evinde yapýldý.. Alýþýlagelmiþ MFÖ sound’unu elbette duyuyorsunuz ama o mekaniklikten uzak gerçek müzik týnýsýyla.. Bence muazzam.. Þarklar tanýdýk.. Mesela albümün favori slow’u“Neden bana aþk þarkýsý yazan çýkmaz?”, ‘Pek Yakýnda’ filminin müziðiydi.. Zaman zaman açar dinlerim.. Ruh halime göre yani.. Ama bu yazýn temasý “Acýyý Bal Eyledik” olacak.. Hasan Hüseyin Korkmazgil’in aðlatan dizeleri.. “..Kör olasýn demiyorum, kör olma da gör beni..” derken Selda Baðcan nasýl da titretirdi yüreðimizi.. Rahmi Saltuk’un müziðine biraz Mazhar Alanson eli deðmiþ.. Elbette, tam türkü gibi deðil MFÖ’den dinleyeceðiniz versiyonu.. Vaktiyle Mazhar Alanson solo performansýnda da beðeniye sunmuþtu.. Tekke müziðini çaðrýþtýran bir düzenlemesi var.. Bence mükemmel..