Turizmde ‘Tam Zamaný’

Ankara’da 1-3 Kasým tarihleri arasýnda gerçekleþtirilen 3. Turizm Þurasý tam zamaný diyerek turizm sektörünü buluþturdu.  Bu buluþma Türk turizminde yepyeni bir miladýn baþlangýcý oldu.  Cumhurbaþkanýmýz Sayýn Recep Tayyip Erdoðan’ýn  “Devletimiz tüm imkanlarýyla sektörün yanýndadýr, yanýnda olmaya devam edecektir”  vurgusuyla net ve kararlý bir þekilde turizm sektörünün her zaman olduðu gibi arkasýnda, yanýnda olduðunu ifade etmesi çok önemlidir. Bu mesajý turizm sektörünün  çok iyi deðerlendirip yakýlan mum ýþýðýný büyük bir projeksiyona el birliði içerisinde çevirmemek için hiçbir neden ve engel yoktur. Mazeretleri rafa kaldýrýp Türk turizmcisi emin adýmlarla birlik, beraberlik ve kararlýlýkla yürüyerek en hýzlý-en güçlü diye tanýmlanan rakiplerini geçebilecek güce ve tecrübeye sahiptir. Adýmlarýnýza güvenirseniz, ne istediðinizi bilirseniz kiþi gerçeðinize sahip çýkarsanýz önünüzde hiçbir güç duramaz.

3. Turizm Þurasý ile baþlayan bu süreçte Türk turizminin yeniden yapýlandýrýlmasý ve kendi gerçeðini ortaya koymasý çok ama çok önemlidir.  Defalarca üzerine basarak her fýrsatta yazdýðým, anlattýðým ve yazmaya devam edeceðim detaylarla ifade ettiðim konu baþlýklarý,  3. Turizm Þurasý çalýþtayýnda oluþturulan 13 ayrý komisyon ile turizmin her alanýyla ilgili yapýlmasý gerekenler yapýlan istiþarelerle ortaya konuldu.

Þura’nýn sektördeki etkisiyle ilgili görüþtüðüm otel yatýrýmcýlarýndan seyahat acentalarýna, sektör çalýþanlarýndan temsilcilerine varana dek herkesin görüþlerini almaya çalýþtým.

Benim kanaatimce her alanda olduðu gibi turizmde de milli ve yerli turizm deðerlerimizi evrensel ölçekte kalýcý ve istikrarlý bir þekilde dünyaya kabul ettirmeliyiz. Binlerce yýllýk tarihinden kültürüne, iklimine, eþsiz coðrafyasýna, lezzetlerimize kadar uzayýp giden ve yazmakla bitmeyecek haklý, içi dolu, tam tamýna gerçek ve bizim insanýmýzla farkýný hissettiren, genlerimizde kanýmýzda olan misafir aðýrlama hassasiyetiyle farkýný ortaya koyan dünyadaki güçlü ve yükseliþte olan bir turizm ülkesiyiz.  Turizmde artýk Türkiye örnek alan deðil örnek alýnan, taklit edilen olmalýdýr…