Turizmde ‘Tam Zamanı’

Ankara’da 1-3 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen 3. Turizm Şurası tam zamanı diyerek turizm sektörünü buluşturdu.  Bu buluşma Türk turizminde yepyeni bir miladın başlangıcı oldu.  Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın  “Devletimiz tüm imkanlarıyla sektörün yanındadır, yanında olmaya devam edecektir”  vurgusuyla net ve kararlı bir şekilde turizm sektörünün her zaman olduğu gibi arkasında, yanında olduğunu ifade etmesi çok önemlidir. Bu mesajı turizm sektörünün  çok iyi değerlendirip yakılan mum ışığını büyük bir projeksiyona el birliği içerisinde çevirmemek için hiçbir neden ve engel yoktur. Mazeretleri rafa kaldırıp Türk turizmcisi emin adımlarla birlik, beraberlik ve kararlılıkla yürüyerek en hızlı-en güçlü diye tanımlanan rakiplerini geçebilecek güce ve tecrübeye sahiptir. Adımlarınıza güvenirseniz, ne istediğinizi bilirseniz kişi gerçeğinize sahip çıkarsanız önünüzde hiçbir güç duramaz.

3. Turizm Şurası ile başlayan bu süreçte Türk turizminin yeniden yapılandırılması ve kendi gerçeğini ortaya koyması çok ama çok önemlidir.  Defalarca üzerine basarak her fırsatta yazdığım, anlattığım ve yazmaya devam edeceğim detaylarla ifade ettiğim konu başlıkları,  3. Turizm Şurası çalıştayında oluşturulan 13 ayrı komisyon ile turizmin her alanıyla ilgili yapılması gerekenler yapılan istişarelerle ortaya konuldu.

Şura’nın sektördeki etkisiyle ilgili görüştüğüm otel yatırımcılarından seyahat acentalarına, sektör çalışanlarından temsilcilerine varana dek herkesin görüşlerini almaya çalıştım.

Benim kanaatimce her alanda olduğu gibi turizmde de milli ve yerli turizm değerlerimizi evrensel ölçekte kalıcı ve istikrarlı bir şekilde dünyaya kabul ettirmeliyiz. Binlerce yıllık tarihinden kültürüne, iklimine, eşsiz coğrafyasına, lezzetlerimize kadar uzayıp giden ve yazmakla bitmeyecek haklı, içi dolu, tam tamına gerçek ve bizim insanımızla farkını hissettiren, genlerimizde kanımızda olan misafir ağırlama hassasiyetiyle farkını ortaya koyan dünyadaki güçlü ve yükselişte olan bir turizm ülkesiyiz.  Turizmde artık Türkiye örnek alan değil örnek alınan, taklit edilen olmalıdır…