Kalabalýk þehir yaþamýnda her þeyin üstünüze üstünüze geldiði zamanlar, trafik yoðunluðundan tutun da yaþamýn koþuþturmasýyla sýkýþýp kaldýðýnýz, 'of ya bu nasýl hayat arkadaþ' dediðiniz bir þehre konup, istediði anda o þehirden uzaklara gidecek bir martýya bakakaldýðýnýzda, kendinize alternatif yeni bir yaþam modeli, farklý bir yerleþim noktasý düþündüðünüzde, dost sohbetlerindeki konuþmalarýnýzda 'neyse bir tatile çýkalým da hayýrlýsýyla, saðlýklý düþünürüz, senenin yorgunluðunu atarýz' diyerek hemen elinizdeki akýllý telefonlara, tabletlere sarýlýp kendinize uygun bir tatil planý için seçenekleri araþtýrmaya baþlarsýnýz.
Turizm sektörü artýk hayatýmýzýn her alanýnda, diðer iþ kollarýyla olan iliþkilerinden tutun da gelecekte ülke ekonomilerine katkýlarýna, sosyolojik ve psikolojik etkileþim alanlarýna, görsel çaðrýþýmlarýna varana dek vazgeçilmezimiz ve iyileþtiricimiz oldu. Bitkin, yorulmuþ, sýkýlmýþ, bunalmýþ ne yapsak fayda olmaz, bir masada sohbet ortamýnda 'bakýn size bir tatil önerim olacak, þöyle bir otel var, böyle ilginç bir yer var, öyle güzel yemekler yapýyorlar ki' diyerek örnekler vermeye baþladýðýmda gerçekten o masadaki insanlarýn bir anda tatil konuþmaya baþlayarak bile kendilerini iyi hissettiklerini, moral bulduklarýný bizzat gözlemleyerek tanýk oluyorum. Sürekli olarak seyahat endüstrisinin bileþenlerini mercek altýna alýp turizm sektörünün çalýþanlarýný ve yaptýklarýný a‘dan z’ye inceliyorum ve takip ediyorum. Bu sektörde fikirleriyle, projeleriyle artý deðerler üreten genç turizm insanlarýna da önem veriyorum.
Ýþte bu noktada dünyanýn en etkili turizm etkinliklerinden biri olarak seçilen Uzakrota Travel Summit'in kurucusu Gökhan Erdoðan ile turizmin küresel yolculuðunda en son geliþmeleri, gelecekte nasýl yenilikler olacaðýný, dünya turizminde yaþanan geliþmeleri konuþtuk, paylaþtýk, deðerlendirdik.
Gökhan Erdoðan; seyahat severlerin tatil anlayýþlarýnýn duygusal turizm olacaðýný, deneyim, gurme ve macera üzerine seyahat tercihlerinin yoðunlaþacaðýný belirtiyor. Destinasyon pazarlamasý ve alternatif tatil seçeneklerinin sýra dýþý fikirlerle ülke turizmi tanýtýmýna ve çekim gücüne sebep olduðunu örneklerle açýklýyor.
Erdoðan, “Almanya’da sürekli yaðan yaðmurlu, kapalý havalarý unutun” diyerek yaptýklarý ýsý ledleriyle Meksika’ya Alman turistlerin davet edildiðini, yine Amerika Chicago’da kýþýn duvarlara “Chicago karlý ve soðuk ama isterseniz Meksika’da yazý görebilirsiniz” diyerek viral pazarlama teknikleriyle internet üzerinden yapýlan reklam çalýþmalarýyla Meksika’ya turistlerin gelmesinin saðladýðýný belirtiyor.
Biz de ülke olarak Kapadokya’dan Safranbolu’ya Edirne’den Kars’a kadar etkileyici ve sýra dýþý tanýtýmlarla ülkemizin tatil için eþsiz güzelliklere ve tatil deneyimlerine eriþilebilecek bir konumda olduðunu vurgulamalýyýz.
Yine dünyada mimarinin turizme etkileri gerçeðini çok iyi deðerlendirmeliyiz. Örneðin “Bilbao etkisi” diyerek turistlerin çok da raðbet etmediði, hiç kimsenin gitmediði bir yere ünlü mimar Frank Gehry, Guggenheim diye öyle güzel bir müze yapýyor ki ertesi sene 2 milyon kiþi burayý ziyaret ediyor. Ayný zamanda Dubai, senede 40 milyon turistin geldiði mimarinin turizme etkisinin sonuçlarýnýn yaþanýldýðý bir turizm destinasyonu olarak ilgi odaðý olmayý baþarmýþtýr.
Gazete ve yazýlý basýnýn güven, titizlik ve hassasiyetle okuyucuya aktardýðý haberler, görseller ve paylaþýmlarýn her alanda olduðu gibi turizmdeki önemi ve deðeri ise paha biçilmez.
Tatil tadýnda kalýn