Cnn International, üzerinde çalýþtýðý bir belgesel için 2 Türk dizi setini ziyaret etmiþ.
Bu dizilerden birisi Paramparça diðeri de Muhteþem Yüzyýl Kösem olmuþ.
Her neyse yazacaðým bu deðil, bu röportajda yapýlan bir açýklama.
Televizyon dünyasýnda tanýmaktan keyif duyduðum adamlardan birisi de Hakan Erin’dir.
Endomel Shine Türkiye’nin Mali Ýþler Müdürü olarak çalýþýyor Hakan ama bana göre asýl becerilerinden birisi mantýkcümle baðlantýsýný iyi kuran nadir adamlardan birisi olmasýdýr.
Hakan verdiði röportajda “Türkiye pazarý bizler için yeterli deðil. Bu yüzden dizilerimizi ihraç etmemiz gerekiyor. Dizilerimizi tam olarak nasýl satacaðýmýzý, hangi ülkeleri ele alacaðýmýzý biliyoruz. Bu iþin arkasýnda bir matematik var, buna senaryo mühendisliði diyoruz” demiþ.
Bu cümleyi özellikle iþlemek istedim.
Türkiye’de iyi ya da deðiþik bir hikaye, iki de iyi isimle dizi yaparým tutar mantýðý televizyonda çok uzun süre geçerli olan bir mantýktý.
Halen sektörün büyük kýsmýnda da bu mantýk geçerli aslýnda.
Bir dizi tutturmak demek en az iki sezon iyi gelir demek ama tutan dizi sayýsýný kat ve kat aþan tutmamýþ dizi sayýsý var.
O yüzden de bir projeye baþlarken hazýrlýðýný yapmak, senaryodan, oyuncu seçimine kadar focus gruplarla çalýþmak, diziyi pazarlamayý düþündüðünüz ülkeler varsa, o ülkelerin genel deðerler bütünü ve beklentilerini bilmek gibi uzun bir hazýrlýk ve analiz sürecine de hazýr olmanýz gerekir.
Ben yaparým, olur mantýðý bir sürü projeyi batýrdýðý için bu noktaya dikkat çekmek istedi.