Türk otelciliðinde baþkanlýk sistemi

Ülkemiz turizmde, otelcilik dünyasýnda Ege-Akdeniz sahillerinde özellikle resort otelciliðinde marka olmuþ, otelcilik dünyasýnda kendine özgü tarzýyla yetiþtirdiði otel genel müdürleri, yöneticileri ve çalýþanlarýyla öne çýkan Gloria Otelleri Turizm Grup Baþkaný Cem Uzan,  kendine özgü otelcilik sentezleri, yorumlarý ve uygulamalarýyla otelciliðin ufkunu gören yöneticilerin baþýnda geliyor.

Yýllar sonra kovulduðu otel markasýna “Baþkan” olarak geri döndü

Gloria Hotels & Resort Vice President Cem Uzan ile dobra dobra sektörü konuþtuk.

Otelci olunur mu doðulur mu?

Ben aslýnda deniz subayý olmak istiyordum ama önce otelciliði öðrendim ve otelciliðin hayatýmýn mesleði olduðuna inandým. Turizm mesleðini, otelciliði seçen biri nasýl baþarýlý olur derseniz otelcilik akýllý adam iþi deðil biraz deli olmak lazým. Çok çalýþmak, iþini sevmek ve yenilikçi olmak Cem Uzan’ýn baþarýsýnýn sýrrýdýr.

Turizm ekonomi iliþkisini nasýl deðerlendirirsiniz?

Türkiye’yi sevmeyen ölsün. Turizm varsa ekonomi, ekonomi varsa turizm vardýr. 2017 yýlýnda bizim otellerimiz adýna hedefimiz Türkiye ekonomisine rakamlarla 35 milyon Euro ciroyu kazandýrmak.  Bizim turizm ve otelciliðimiz Avrupa’nýn çok daha önündedir. Sunduklarýmýz, yeniliklerimiz ve her þey dahilde bir numarayýz. Her þey dahil sistemin Türkiye’ye zarar verdiðine katýlmýyorum. Aksine çok faydasý olduðuna inanýyorum. En iyi otelci yoktur, en iyi otel kârlýlýðý yapan otelci vardýr. Bu hususta da Türkiye’de ilk 5’e girerim. Yönetici klasmanýnda Türkiye’de iyi otelci yok ama patron klasmanýnda iyi otelci gruplar var. Nedeni ise iyi otel yöneticilerini otelcilik sistemi yok etti. Burada da ne yazýk ki otel patronlarýmýzýn payý büyük, vardý da biz mi göremedik, bulamadýk derlerse de var olanlar sektör deðiþtirdi ya da deðiþtirecek. 10 yýl önce profesyonellik bu hale gelse bu iþi yapmazdým. Ýstisnalar kaideyi bozmaz bazý patronlarý tenzih ederek söylüyorum; Gloria’nýn otelcilikteki patron mentalini rol model olarak alýp kendine göre uyarlamalýdýr. Cem Uzan öldükten sonra bunu üzülerek söylüyorum ki baþka Cem Uzan yetiþmeyecektir. Çünkü beni rahmetli patronum Nuri Özaltýn yetiþtirdi, doðru yaptýklarýmý yanlýþ yaptýklarýmý söyledi. Þimdi ise patronlar kendilerinin daha iyi bildiklerini düþünüyorlar.

Gloria Otelcilik’te nasýl bir felsefe var?

Modada bir frak nasýl siyah beyaz papyonu ile deðiþmezse otelcilikte de biz öyleyiz, dönemlik popülarite yakalayan, tercih edilen moda akýmlarý dar paça, bol paça, kýsa paça gibi sürekli deðiþen moda trendleri gibi otel trendleri de uzun vadeli olamayacaktýr. Önemli olan kalýcý, sürdürülebilir, istikrarlý ve daima tercih edilen bir otelcilik anlayýþýný sürdürmek ve yaþatmaktýr.

Baþkanlýk sistemine en hýzlý reaksiyon gösteren otel grubu olarak ve ben de bu otellerin baþkaný olarak Türkiye otelciliðinde baþkanlýk sistemine öncülük eden, bu konuda bir ilki 2017 yaz sezonunda ‘all in one’ diyerek tek bir güç olarak Gloria’nýn tamamýnýn hizmetini 16 a’la carte restoranýndan tutunda tüm otel ünitelerinin kullanýmýný herhangi bir otelimizde konaklayan bir kiþinin, tatilcinin tüm servis ve hizmetlerimizden faydalanmasýný saðlayan imkan sunan bir otelcilik anlayýþýný yaþatarak bizleri tercih edecek misafirlerimizi farklý bir tatil sürprizi bekliyor.

Muhteþem camiiler yapmalýyýz

Cem Uzan, Sayýn Cumhurbaþkanýmýz Recep Tayyip Erdoðan’a 17 kez bizzat servis vermiþ bir isim. Cem Uzan’dan camilerimize yönelik farklý bir bakýþ açýsý þöyle: “Kendi oðlum Arda’dan yola çýkarak ifade etmeliyim ki muhteþem camiler yapmalýyýz, ülkemize gelen turistler hayran kalmalý, ülkemizin gücünü göstermek, halkýmýzýn gücüne güç katmak için kutu kutu pense gibi deðil büyük camiiler yapmalýyýz. Edirne’deki Selimiye Camiimiz nasýl ilgi çekiyor, turistler tarafýndan da ziyaret ediliyorsa her ilde böyle camilerimiz olmalý.