Türk otelciliðinin kimliði nasýl olmalý

Günü kurtaralým ama asýl önemlisi geleceðimizi…

Türk otelciliðinin birikimi, deðerleri ve deðerlileri nelerdir?

Öncelikle güvenilir, dürüst ve ilkeli, cesaretli ve kararlý, istikrarlý ve inisiyatif sahibi, sonuç ve çözüm odaklý…

Peki bir otelin kimliði nasýl olmalý?

Özellikle 2017 yaz sezonunun yoðun olarak tempolu bir þekilde geçtiði bu günlere ülkemiz turizminin farklý bölgelerindeki geniþ otel yelpazesi, insan kaynaðý, ürün çeþitliliði, tatilci talepleri ve hepsinin toplamýn da binlerce soru sorulabilir, yanýtlar bulanabilir. Ama sonuçlar ne olursa olsun güven vermeli ve Türk turizmini geleceðe taþýmalý…

Muhteþem otellere sahibiz. Asýl önemlisi bu otellerimizi otel yapan, anlam kazandýran dünyanýn dört bir yanýndan tatilcilerin gelmesine sebep olan ise baþta ülkemizin coðrafi konumu. Sonra doðal güzelliklerimiz, iklimimiz, denizimiz, kültürel ve tarihi deðerlerimiz, gezilip görülüp keþfedilecek, hayranlýkla bakýlacak, anlatýlacak top yekun eþsiz güzelliklerimizdir…

Turizmi doðru yönetmek ise, otellerimizi arz talep dengesinde dünya otelciliðinde hak ettiði marka deðeri ve fiyat oluþturmak. Öte yandan ürün kalitesi, servis ve hizmet anlayýþý, konuk aðýrlama hassasiyeti, detayý ve ayrýcalýklarý,  turizm çalýþanlarýnýn yeteneklerini ortaya koyduklarý þaþýrtan, mutlu eden, fark üreten istek, arzu, gayret, çaba, özveri, yaptýðý iþe tutkuyla adanmýþlýk ile mümkün.

Ayný zamanda da içinden gelerek misafirini memnun etme doðallýðýný ve samimiyetini profesyonellikle harmanlayan, saygýlý, nezaketli otelcilik anlayýþý hepsi bizim çocuklarýmýzda mevcut. Ýnanýn Türk otelcisinin kimliðine hayranlýkla bakacak, özenecek bir düzeye ulaþmýþ, bunu defalarca uluslararasý organizasyonlar düzeyinde kanýtlamýþ, turizm ürünlerimizde dünyada güçlü ve güvenilir turizm markasý bir ülkeyiz.

Tabii ki konuya nasýl baktýðýnýz, gördüðünüz ve yorumladýðýnýza göre deðiþkenlik gösterir.  Ülkemizin imajý açýsýndan olumsuzlarýn, aksaklýklarýn, iþini doðru yapmayanlarýn, hatalarýn farkýnda olup süratle durmaksýzýn iyileþtirici, SWAT analizinde negatiflerimizi artýya dönüþtürmekten baþka çaremiz yok. Kötü hiç deðil, iyi deðil, en iyisi olmalýyýz ve bunu baþarabilecek güçteyiz. Basit bir örnek vermek istiyorum; bir otelde üst düzey misafirlere hizmet veren butler görevi yapan bir kardeþim, misafiri klimadan dolayý üþüyen misafirine ,”Sizin için klimayý kapatmayacaðým ama þömineyi yakacaðým” dediðinde dünyanýn her yerinde luxury konsepte konaklama yapmýþ olan yabancý misafir “Bravo, iþte budur” diyerek, þaþýrarak mutluluðunu ve memnuniyetini dile getiriyor. Bu ve benzeri bir çok otel tecrübesini sizlerle aktarabilirim. O kadar güzel örneklerimiz var ki, yazsam satýrlar yetmez.

Benim gözlemlediðim otelcilik sistemlerimizin, vaat edilen konseptin uygulamalarýnda kopukluklar yaþýyoruz. Bir tarafta inanýlmaz güzel iþler çýkarýrken bir taraf ya ise ancak bu kadar kötü yapýlabilirdi dedirtiyoruz. Güçlü baðlarla otelcilikteki sistem entegrasyonunu, motivasyonumuzu adan z ye dengeli ve uyumlu bir þekilde yaþatabilmeliyiz. týpký iyi bir saatin durmadan çalýþabilmesi için her detayýnýn eksiksiz, birbirine baðlý ve arýzasýz iþlemesi gibi otelciliðimiz týkýr týkýr iþliyor diyebilmeliyiz.

Türk otelciliðinde þehir otelciliðinden resort otelciliðine varana dek þuan yazarken bile aklýmdan geçen Özgür Cinkýlýç, Ali Kýzýldað, Can Göktaþ, Cüneyt Çakalel , Alper Türlü, Korhan Alþan ve birçok deðerli genel müdürlerimiz ve Akif Tamince, Sami Güral gibi genç dinamik geleceðe koþan otel yatýrýmcýlarýmýz, Ramazan Aslan gibi bir rol model olabilecek birçok güçlü isimlerimiz ve binlerce turizme gönül vermiþ emektarlarýmýz çalýþanlarýmýz var, önümüzdeki haftalarda farklý detaylarla her zaman olduðu gibi sizlerle paylaþacaðýz.

Ömür biter yollar bitmez Ýpek Yolu

Yüzyýllarboyukýtalar ve ülkeler arasý kültürel mozaiðin ve ticaret yaþamýnýn kervanlarla baþlayan öyküsüdür Ýpek Yolu… Ömür biter yollar bitmez dedirtirken, adeta geçmiþe tanýklýk eder.

Fonda Kýtaro eþliðinde kervanlar geçer, alýp götürür dünyanýn bir ucundan diðer ucuna… Kazakistan, Özbekistan, Rusya, Trabzon, Tokat, Amasya, Kastamonu, Safranbolu, Adapazarý, Ýstanbul, Ýpsala derken uzayýp gider ýþýk doðudan yükselir diye hatýrlatýr ve Ýpek Yolu sevdalýlarý yollara düþer. Çin Halk Cumhuriyetinde 2018 yýlýnýn Türkiye’de turizm yýlý ilan edilmesi, 1 milyarýn üzerindeki nüfusu, en fazla milyonere sahip olmasý ve 120 milyonun üzerinde yurtdýþýna seyahat eden kiþi sayýsýyla Çin’deki turizm pazarýnýn ülkemiz için yüksek turist potansiyelini ortaya koyuyor. Özellikle kültür turizminde ülkemiz genelindeki tarihi ve kültürel noktalarýmýz ve genel turizm hareketliliði için önemli bir fýrsata çevrilebilir. Ekonomik verilerle de ülkemiz turizminin gelirlerindeki artýþa olumlu yönde etkileri olabilir. Çinlilerin devlet düzeyinde önem verdiði, teþvik ettiði Ýpekyolu ülkemiz turizmi için avantaja çevrilebilir. Yine turizm ekonomisine rakamlarla ciddi katkýlarý olan Hint düðünleri, Kongre turizmi, Saðlýk turizmi ve Spor turizmi de avantajlarýmýz olarak önümüzdeki süreçlerde sürdürülebilir, istikrarlý çözümlerle avantaja çevrilebilir. Yeter ki isteyelim, inanalým, vazgeçmeyelim.