Geçtiðimiz 3 ay içerisinde bu köþede Türk Telekom’un Digiturk ile ilgilendiðine dair dört ayrý yazý yazdým. Bunlardan biri, TMSF’nin Çukurova Grubu’na karþý harekete geçmesinden önceydi. Kulaðýma gelen bilgiler, ‘iþ bitmeye çok yakýn’ þeklindeydi hatta bunu kendi gazetemdeki birkaç yöneticiyle de paylaþmýþtým ama sonra beklenen imzalar atýlmamýþtý. Önceki gün öðleden sonra Türk Telekom’un teklif açýklamasý geldi.
Bunu kendimi övmek için deðil ‘Vay Turk Telekom TMSF’den sonra harekete geçti’ deme ihtimali olanlar için yazdým. Hayýr, Turk Telekom Tahsin Yýlmaz’ýn TTNET’ten beri baþarýyla götürdüðü büyüme stratejisi çerçevesinde pazarýn en büyük oyuncusu olarak her daim aktif politikalar izliyor.
***
Bundan iki hafta önce D-Smart’ýn Digiturk’e talip olduðu açýklamasýndan sonra diðer talipleri de yazmýþ ve Türk Telekom haricindeki diðer taliplerin satýþ-servis aðý olmamasýnýn, abonelik tecrübesi bulunmamasýnýn önemli bir handikap olduðunu belirtmiþtim. Bir baþka nokta Tivibu tecrübesiyle Telekom’un ciddi bir teknoloji ve içerik tecrübesine kavuþtuðunun da altýný çizmem lazým.Yani Türk Telekom yatýrýmcýsý için bu tür bir büyümenin riski az, kazancý bol olur.
***
Gelelim zurnanýn asýl zýrt dediði yere... Digiturk son futbol yayýn ihalesinde, vergileri, federasyon payý da eklenince yýllýk 450 milyon dolar gibi çok ciddi bir rakamýn altýna imza attý. Ýhaleden sonra okuduðum röportajlarda Digiturk yetkilileri bu rakamýn ilk sezonda deðil zaman içerisinde, abone sayýsý arttýkça kar getirecek bir rakam, olduðunu, iþ planýmýzý iyi yaptýk diyerek açýklamýþlardý. Belirli bir süre sübvanse edilen ve edilecek bu büyük rakam için Turk Telekom finansman sýkýntýsý yaþamayacak tek kuruluþ gibi.
Uzun lafýn kýsasý, Digiturk, hem finansman hem de abone sayýsý rakamlarý son derece büyük olan bir iþletme. Böyle bir iþletme ancak hem finansman hem de abone sayýsý rakamlarý daha büyük bir þirket tarafýndan alýnýr ve iyi yönetilir.
Baðlayýcý olmayan teklif tam da doðru noktaya iþaret ediyor...