Türk turizmcisinin hedefi dünyada ilk 5’e girmek

Bu hafta, 30 yýlýný aktif olarak Türk turizmine adamýþ ÝHK Holding Yönetim Kurulu Baþkaný Baþkaný Halil Korkmaz ile beraberdik. Ayný zamanda Ýstanbul Turizm Derneði Baþkaný da olan Halil Korkmaz’a ülke turizmimizdeki son geliþmeleri ve turizmimizin geleceði için yapýlmasý gerekenleri sorduk.

-Türk Turizminin tanýtýmýnda etkinlik takvimimizi nasýl ve hangi kriterler doðrultusunda belirlemeliyiz? 

Öncelikle tanýtým denince aklýmýza gelen klasik yöntemlerle,  pratikte uygulanmasý gereken iletiþim ve tanýtým stratejisinin farklýlýk gösterdiðini belirterek baþlamak isterim. Bugüne kadar yapýlmýþ olan kampanyalarda geleneksel medya iletiþimi kullanýlarak mevcut kaynaklar kullanýldý, kýsmen baþarýlý da oldu ama elde edilen sonuç maalesef tam anlamý ile sektörümüz tüm paydaþlarýný memnun edebilecek sonucu elde edemedi. Bu söylemimde kastým kampanyalarýmýzda deniz-kum-güneþ üçlemesi arasýnda sýkýþmýþ olmamýzdýr. 

Aslýnda ülkemiz kültür ve turizm varlýklarý açýsýndan  yirminin üzerinde ana baþlýkta sýralayabileceðimiz ürün çeþitliliðine sahip.  

Bugün 2015 ve 2016'da sektörde yaþanan olumsuzluklarý geride býrakmýþ olmamýzýn ardýndan, 2017'de toparlanma sürecini  yaþamýþ olmamýz ve  2018 yýlý ilk altý aylýk verilerinin müthiþ bir yükseliþ trendinde olmasý sonucu üzerine, Cumhurbaþkanlýðý  Hükümet Sistemi için Bakanlar Kurulu'na sektörümüzün içinden gelen baþarýlý ve vizyoner iþ insanýmýz Sayýn Mehmet Ersoy'un Kültür ve Turizm Bakaný olarak atanmýþ  olmasýný bir fýrsata dönüþtürerek, tanýtýmda günümüz teknoloji ve imkanlarýnýn bize sunduklarýndan maksimum seviyede faydalanarak, uygulayabileceðimiz stratejide kültür ve turizm varlýklarýmýzý tüm dünyada tek dil kullanarak yeni slogan ve söylem ile sektörün tüm paydaþlarýnýn ihtiyaçlarýný göz önünde bulundurarak adeta bir diriliþ hareketinin baþlatýlmasý birinci önceliðimiz olmalýdýr. Böyle bir hareketin baþlatýlmasý durumunda alýnacak sonuç bizi 2023 hedeflerine hem daha hýzlý hem de daha saðlam temeller ile ulaþtýracaktýr. Uygulanacak olan bu takvim mutlaka yýlýn son çeyreðinde hýzlýca planlanmalý ve 2019 Ocak ayý ile baþlatýlmalýdýr. Sonuç olarak kriterimiz, kültür ve turizmde maksimum çeþitlilik ve sürdürebilirlik üzerine oturtulduðu takdirde baþarý kaçýnýlmaz olacaktýr. 

-Türk turizmcisinin devletine bakýþ açýsý nasýl olmalý? 

Bizler; turizmciler olarak devletimize ve milletimize bakýþ açýmýzý hep fedakarlýk üzerine kurduk, ne terör ne de ekonomik açýdan yaþanan dönemsel sýkýntýlar bizleri hiç bir zaman yýldýrmadý. Her zaman çalýþtýk, yatýrýmdan vazgeçmedik, yýlmadýk, vatanýmýza, milletimize ve devletimize faydalý olabilmek için çaba sarf ettik. Devletimiz de bu çabalarýmýzý görerek imkanlar doðrultusunda farklý teþvik politikalarý uygulayarak bize destek olmaya çalýþtý. 30 yýldýr turizm sektörünün içinde bulunan birisi olarak geçmiþe ve yaþadýðým tecrübelere baktýðýmda aramýzda ahenkli bir iletiþim olduðunu görüyorum. Bu ahenk devam ettiði sürece hem devletimiz hem de millet olarak bizler kazançlý çýkacaðýz. 

-Turizm sektörü yeni süreçte ne yaparsa kazanýr? 

Sektörün tüm paydaþlarý senkronize olarak uyum içerisinde hareket eder, þahsi menfaatlerini deðil ülkemiz ve sektörümüzün menfaatlerini düþünerek hareket ettiði takdirde, kazanýrýz.

-Objektif olarak turizm sektöründe gördüðünüz en temel yanlýþ nedir? 

Fark ettiyseniz Alper Bey, daha önceki sorularýnýza verdiðim cevaplarda sektörümüzün birlikte hareket etmesi gerektiðini vurguladým. Hem sektör profesyonellerimiz hem de yatýrýmcýlarýmýzý ayrý ayrý deðerlendirdiðimizde görüyoruz ki her biri tek baþýna büyük potansiyellere sahip kiþi ve kuruluþlar. Ama hepsi kendi oluþturduðu ve doðru bildiði strateji üzerine hareket edenlerden oluþuyor. Bence en büyük yanlýþ bugüne kadar ortak akýl ve birlik içerisinde hareket etmiþ olmamamýzdýr. Bu yanlýþý ortadan kaldýrdýðýnýz takdirde dünyaya örmek olabilecek bir kültür turizm hareketini yaþayacaðýz.

-Türk turizmcisi neleri doðru uygularsa ezberleri bozar?

Her zaman dile getirdiðimiz gibi kültür ve turizm de çeþitlilik ve sürdürülebilirlik stratejisini uygulamaya koyduðumuz takdirde tüm ezberleri bozmuþ olacaðýz. 

-Kültür ve Turizm Bakaný'mýzdan sektör neler bekliyor? 

SayýnMehmet Ersoy sektörümüzün avantajý; sahibi  olduðu acentasý ve otelleri ile Ttrizm sektörünün içinden gelen ve tüm sorun ve ihtiyaçlarýmýza  vakýf olan birisi olmasýdýr.

Bize düþen ondan bir þey beklemek deðil tüm imkanlarýmýzla kendisine destek olmaktýr. 

-Son olarak eklemek istedikleriniz görüþ ve önerilerinizi nelerdir?

2018 yýlýnýn kültür ve turizm açýsýndan baþarýlý geçmesi, 2023 hedeflerine ulaþabilmemiz için tüm paydaþlarýmýzla birlik halinde hareket ederek sektörümüzü dünya turizmimde ilk 5’e  taþýmak için çalýþmak.