2018 turizm için, morali, motivasyonu, verimliliði, potansiyeli yüksek bir yýl olacak. Turizmcileri yüzlerini güldürecek bir grafik, yoðun bir sezon bekliyor.
Çok güçlü turizm ve otel yatýrýmlarýný duyacaðýz. Çok ses getirecek, çok konuþulacak bir turizm otel yatýrýmýnýn tüyosunu sizlerle paylaþarak bu haftaki yazýmýza baþlayalým.
Dünya haritasýnýn tam ortasýnda kan kýrmýzýsý Türkiye sevdasýyla Karayipler’den Meksika’ya Mýsýr Tunus’tan Kanarya Adalarýna Bulgaristan, Almanya, Amerika’dan dünyanýn bir çok yerinde ve ülkemizin önemli otellerinde Genel Müdürlük yapmýþ Türk otelciliðinin ‘Senyor’ü olarak bilinen Cüneyt Kuru, Türkiye’nin istisna kupon bir lokasyonunda resort otelcilik anlayýþýnda, gerçek luxury segment otelcilik anlayýþýyla içerisinde futbol ve golf akademisini barýndýran spor turizmi, gastronomi turizmi, saðlýk turizmi, kongre turizmi, eðlence turizmi, free time otelcilik faaliyetleriyle turizmde çok konuþulacak, dikkatleri üzerine çekecek küresel konsept otelcik anlayýþýyla turizmde yepyeni bir soluk olacak markanýn sinyallerini verdi. Ýlerleyen günlerde sizlerle paylaþacaðým.
Ülkemiz turizmi ve ekonomisine katkýda bulunacak turizmin geleceði için üreten, çalýþan, proje ve fikirlerini birleþtiren, cesaretle ortaya koyan isimleri ve hedeflerini fýrsat buldukça sizlerle paylaþýyorum.
TURDER Derneði Baþkaný Faruk Elmacý sorularýmý yanýtladý ve projelerini anlattý;
Turizm’in en çok Gençlere ihtiyacý var. Dinamik, karakterli, üretken, düþünen ve ürettiklerini Dünya’ya pazarlayacak güce ihtiyacý var. Türkiye artýk Dünya’nýn en önemli Turizm pazarlarýndan birisi haline gelmiþken bu fýrsatý kullanýp zirveye taþýmalýyýz. Bunu ancak gençlik ruhuyla yapabiliriz. Bu yüzden Sayýn Cumhurbaþkanýmýz Recep Tayyip Erdoðan’ýn da dediði gibi gelecek gençlerle birlikte gelecektir. Yeni Dünya’da büyük oluþumlarýn yöneticilerine baktýðýnýzda 25-35 yaþ aralýðý çok dikkat çekiyor. Fakat bizim ülkemizde bu yaþlar daha yolun baþý gibi algýlanýyor. Turizm sektörünün interaktif olmasý bizlerin daha hýzlý düþünmesini ve adým atmasýný gerektiriyor. Kriz ortamlarýnda herkesin yaptýðýný deðil, yeniliðe ve deðiþime hýzlý adapte olup bir adým sonrasýný planlayarak çalýþmalarýmýzý yürütmemiz ülkemizin daha dikkat çekici hale gelmesine ve turizm pazarýndaki payýný arttýrmasýna sebep olacaktýr. Bu sebeple kurduðumuz Turizmciler Derneði’nde genç ve dinamik bir yönetim ekibimiz var. Sorunlarý tespit etmede ve çözüm oluþturmada katký saðlayan, þuan yýllardýr faaliyet gösteren birçok Üst kuruluþa yol göstermiþ arkadaþlarýmýz ile birlikte yol almaktayýz. Biz bu ekibi daha etkin hale getirip hem kendi adýmýza hem de diðer STK’lar ile güçlü bir þekilde adým atmak istiyoruz. STK yada Kurumlarýn asýl ihtiyaçlarýndan birisi de etkileþim halinde olan tüm sektörü bir araya getirmektir. Çünkü sorunlarýmýz ortak olduðu gibi çözümlerimizde ancak ortak olabilir.
Turizm dediðimizde akla deniz, kum, güneþ deðil Türkiye geliyor. Çünkü ülkemizin dört bir köþesi turizmin farklý alanlarýnda geliþmiþ ve hizmet veriyor. Dünya’nýn en büyük etkinlikleri artýk Türkiye’de yapýlýyor. Dünya liderleri Türkiye’ye yýlda 3-4 kez geliyor. Sayýn Cumhurbaþkanýmýz’ýn ve Hükümetimiz’in destekleriyle birçok organizasyon Türkiye’ye getiriliyor. G20 Liderler Zirvesi ve Dünya Ýnsani Zirvesi bunlarýn en güzel örneðidir. Ancak pazarlama ve reklam noktasýnda yanlýþ adýmlar atýldýðýný düþünüyorum. Bakanlýk önderliðinde sektörün tüm aktörlerinin bir arada olacaðý bir platform oluþturup ortak bütçe ortak dil fakat farklý bölgelerin kendi özellikleri ile ön plana çýkacaðý her bölgenin kendi pazarlarýný yaratacaðý alanlarý belirlemek gerekiyor. TURDER olarak bölgesel tanýtýmýn kendine has özellikleri ile tanýtýlmasý ve pazarlanmasýnýn daha verimli sonuçlar doðuracaðýna inanýyor ve bu yönde çalýþmalar yapýyoruz. Bölgenizde tüm meyvalar var derseniz dikkat çekici olmayabilir. Ancak bizim bölgemizde Dünyanýn en iyi Elma’sý var dersek herkes bizi tanýr. Bu düþünceden çýkarak paydaþlarýmýz Sinan Dündar ve Önder Ýnce ile birlikte ürettiðimiz Ben Akdenizim (I’m Mediterranean) projesi tam da bu konu üzerine planlanmýþtýr. Akdeniz dediðimizde Akdenizlilik bilincinin oluþtuðu ve Türkiye’nin global bir tanýtým ayaðý olmasýný planlýyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlýðý’mýzýn yürüttüðü Home Turkey projemiz’in alt baþlýðý olarak yada tamamen ayrý pazarlanan bir Küresel Akdeniz markasý yaratmayý istiyoruz. Bunu seri halinde takip eden diðer bölgeler ile ilgili de tanýtým ve pazarlama faaliyetlerini uygulamaya koymak istiyoruz. Bu faaliyetler neticesinde doðru bölgeye doðru pazarlama ile daha fazla turist potansiyeline ulaþacaðýz.