Öncelikle Antalya’da ‘EXPO 2016 Antalya’ ülkemiz için hayýrlý olsun. Tüm dünyadan çiçekler ve çocuklar Antalya’da buluþuyor. Bir kez daha tüm dünya görüyor ki çocuklarla çiçeklerle barýþýn, güvenin ve huzurun merkezi Türkiye’dir. Turizmin önemli merkezi Antalya’da 2016 tatil sezonuna çok güzel bir baþlangýç yaptý.
Ýyi ki varsýnýz!!!
Olumsuzluðu abartarak, yarardan çok zarar vermekte üstünüze yok... En çok desteklenmesi gereken turizm sektörünü baltalamayýn. Her köþeye sýkýþtýðýnýzda devletimize yüklenmeyin. Türk turizmine hiçbir þey olmaz, bu yatýrýmlar varken sýrtýmýz yere gelmez...
Neden konuyu bu kadar mýhýna deðil de nalýna vuruyoruz?
Sapla samaný birbirinden ayýrýp, dünya üzerinde yaþanýlan global buhraný yalnýzca ülkemiz turizmine mal etmeye çalýþmak, yandýk bittik, sinek avlarýz, turizm çok kötü demek hangi vicdanýn ürünü? Yaþanýlanlarý, Türk turizminin bugünden ibaret olmadýðýný hepimiz biliyoruz. Önemli olan ileriye bakmak. Türk turizminin yarýnlarýnýn çok daha iyi olacaðýnýn sýrrý bugünlerde saklý. Olumluyu hedefleyip samimiyetle ülkemiz turizminin güzelliklerini durmaksýzýn ön plana çýkarmaya devam etmeliyiz. Dünyada yaþayan her canlýnýn, taþýn topraðýn, geliþen iletiþimle birbirilerine ne kadar baðlý olduðunu yaþadýðýmýz yüz yýlda daha iyi kavramaya baþlamadýk mý? Bu bilgi ve iletiþimle devasa kýtalar, kýtalararasý ulaþmanýn hayalleriyle yaþayan insanlarýn saatlerle ulaþabildiðini, saniyeler içerisinde kýtalarý dolaþmasý dünyamýzý eski hayalimizden daha küçük bir konuma getirmedi mi? Afrika’daki toz bulutu Avrupa’ya meteorolojik olarak hareket etmiyor mu?
Malezya’da olan bir tsunami Afrika kýyýlarýný etkilemiyor mu? Turizm üzerinden devlet politikalarýmýzý baþarýsýz göstermeye çalýþan, sansasyonel olumsuz algý ve umutsuzluk girdabýna turizm çalýþanlarýný, yönetici ve yatýrýmcýlarýný sürüklemeye, güvensizlik ortamý üretmeye çalýþan cýlýz zihniyetlerin ne bu ülkeye ne de turizmimize bir faydalarý, artý deðerleri olmayacaktýr bu karanlýk zihniyetleriyle... Bence karabulut onlarýn kalplerinin kirli kisvesi olmuþ. Türk turizmcisi böyle zihniyetlere itibar göstermemeli, saðduyusu ve soðuk kanlýlýðý ile yeteneði, mesleki öngörüsü deneyim ve tecrübeleri ve herþeyden önemlisi memleket sevdasýyla bu eþsiz vatanýn nimetlerini, bizlere sunduðu imkanlarýný, turizmdeki gerçek potansiyelimizi ortaya koyarak el, iþ ve gönül birliðimizle 2016 turizm sezonunun da en iyi þekilde geçirecektir.
Söz konusu mevzuatlarý, anlýk günlük yorumlamak yerine ülke turizmimizin geleceði için her zaman olduðundan daha olumlu ve güçlü bir þekilde ileriye bakmak, saðlam bir irade ile devletimizin yanýnda olmak Türk turizmcisinin ve turizminin en saðlýk, istikrarlý yoludur. Bunu yapabilecek cesaret, azim ve yeteneðe sahibiz. Sorun deðil çözüm odaklý, tek pazar baðýmlýlýðý deðil. Tüm dünyanýn turizmde cazibe merkezi olan, alternatif pazarlar üreten, geliþen dinamik, stratejik, üstün hizmet ve servis anlayýþýyla genlerimizde olan gerçek misafirperverlik, hoþgörü, saygý, sevgiyle turizminin birleþtirici bütünlüðünde tüm art niyetlerin geride býrakýldýðý bir turizm geleceði için topyekun hedeflerimize odaklanmalýyýz. Online turizm gerçeðini daha iyi görmeliyiz, mahcup deðil mahcup eden olmalýyýz.
2017 kýþýnda neleri daha iyi yapabiliriz diyerek faaliyetlerimizi, uygulamalarýmýzý düþünüp özenle, hassasiyet ve özveri ile hayata geçirmeliyiz.
Ülkemiz genelinde otellerimiz, turizm bölgelerimiz, bu alanda faaliyet gösteren iþletmelerimiz fiyat avantajýndan kalitesine varana kadar her ayrýntýsýyla vazgeçilmez ve özlenen, bir an önce gidilmek tercih edilmek istenen tatil planlarýnýn vazgeçilmez ülkesi olmak üzerine kurgulanmalýdýr. Mecburi deðil isteyerek, tekrar tekrar tercih edilecek turizm ülkesi Türkiye’dir. Hep birlikte yaþayarak yaþatarak göreceðiz bu günleri. Gelin Türk turizmine, turizmcisine haksýzlýk etmeyelim. Buna kimsenin hakký yok.