Türk turizminin mihenk taþý yerli turisttir

En anlamlý kavuþmalarýn, tutulan oruçlarýn, sabrýn, Allah katýnda dualarýn kabul edildiði Ramazan Bayramý'nýn ilk gününde tüm Ýslam aleminin Ramazan Bayramý yürekten kutlarým.  Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öperim.

Bayram tatili ülkemizdeki tatil bölgelerinin otel ve iþletmelerinin, gezilip görülecek yerlerin ve seyahat endüstrisinin oldukça hareketli ve yoðun taleplerle dolmasýna vesile olurken, turizmcinin de yüzünü güldürdü. Ortaya çýkan veriler, ülkemiz turizminin en büyük sigortasýnýn yerli turist olduðunu ve iç turizminin hiçbir þart ve koþulda göz ardý edilmemesi gerektiðini bilakis çokta önemli olduðunu gözler önüne serdi.

Milli ve yerli turizm ve turist anlayýþýnýn üstün olduðu bir turizm anlayýþý, ülkemiz turizminin geleceðidir. Ülkemiz nüfusu ve gurbetçi vatandaþlarýmýzýn tatillerini Türkiye’de geçirerek hýzla geliþen turizm sektöründe ciddi bir potansiyele sahip olmalarýyla, her daim 12 ay boyunca potansiyel turist olmalarý. Ayrýca Türkiye de bulunan milli ve yerli anlayýþýný destekleyen, önem ve hassasiyetle yaþatan istikrarlý turizm iþletmeleri ve insan kaynaðýmýzý geliþtirdikçe, bu ülke Allah’ýn izniyle kriz mriz  dinlemez. Zaten  geleneksel Türk misafirperverliðiyle konuk sever, en güzel þekilde karþýlayan, aðýrlayan uðurlayan bir gelenek bizim genlerimizde var. Dünyada en güvenilir en özel en tatil sever turizm ülkesiyiz. Eþsiz coðrafyamýz dan kültürel deðerlerimize otellerimizden gastronomimize varana dek her þeyimiz mevcut. Turizmde markalaþmaksa buradan bakmalýyýz, ucuz turizm mi? Nitelikli ve hak ettiði deðerde deðerini bulan turizm anlayýþý mý? Diye sorsak eminim ki kimse ucuz turizm demez. Fakat sadece söylemekle yazmakla olmaz. Rakamlarla sonuca ve sürdürebilirliðe gitmek gerekir. Bunu yapabilecek baþarabilecek gücümüz sonuna kadar var. Yeter ki inanalým, dürüst olalým, kandýrmayalým, günü kurtaran eylem planlarýndan, aksiyonlardan kurtulup ülke turizmimizin geleceðini yapýlandýrmak için bilinçli bir þekilde çok ama çok çalýþalým, üretelim, geliþtirelim. Ürün yelpazemizi çoðaltalým, iþi ehline býrakalým, farklýlýklarýmýzýn farkýnda olalým Türkiye aþkýna maddi çýkarlarýmýzý bir kenara koyup maneviyatýmýzý, yüreðimizi, sevgimizi saygýmýzý ortaya koyalým…

GÜLÜMSETEN OTEL ANILARI

Mutlaka tatil yaptýðýnýz otellerde yaþadýðýnýz acý tatlý bir otel anýsý vardýr gülümseten yada kýzdýran, þikayet ettiren yada dostlarýnýza tavsiye sebebi olan…  Bunlardan yaþanmýþ birkaç anýyý da sizlerle paylaþmak isterim.

-  Mont blanc kalemimi kaybettiðim bir otelde kayýp eþyaya soruldu ve black mont getirildi kalem niyetine.

- Bir otelde ise 'kanepe' isteyen misafire lobideki ikili koltuk getirildi.

- Bir müþteri servis elemanýna 'yemekhaneniz nerede' diye sorunca,  otel personeli tarafýndan kendi yemekhanelerine götürüldü.

Bir trajikomik otel anýmý paylaþayým: Ülkemizin fiyat, servis ve hizmet anlayýþýyla üst düzey luxury  en iddialý otel markalarýndan birinde kapýmda rahatsýz etmeyin uyarýsý olmasýna raðmen, oda servisi apar topar kapýyý açýp içeri girdi ve 'Taze süt istemiþsiniz' dedi. Yanlýþ odaya geldiðini, oda numaralarýný karýþtýrdýðýný anladýðýnda iþ iþten çoktan geçmiþti.

Yine Ankara’da hatýrý sayýlýr bir þehir otelinde sanki içime doðmuþ gibi 'Kontrol ettiniz mi, doðru odaya mý götürüyorsunuz' diye uyarmama raðmen belboy  ”Buyurun otelimize hoþ geldiniz efendim' diyerek kapýyý açtý. Ama yanlýþ ve dolu olan bir odaydý…

Yine bir gün ýsrarla yarým aksan bozuk Türkçesi ile bir resepsiyon görevlisi 'Otobüsünüz hazýr kalkmak üzere' diyerek 3 kez art arda telefon etti,  'Yok, ben deðilim, yanlýþ odayý arýyorsunuz' dememe raðmen  aramaktan vazgeçmedi ve sonunda kalkýp resepsiyona gidip 'Yok arkadaþ. O, ben deðilim, otobüsümde kalkmýyor, bir yere de gitmiyorum' diye açýklama yapmak durumunda kaldým.

Yine bir gün bir otelde diyerek devam edip gider anýlarýmýz…  gülümseten tatil anýlarýyla ve sevdiklerinizle mutlu bayramlar tatil tadýnda kalýn…