Sevgili dostlar, CERN’de “en önemli denemenin” yapýldýðý gün bir yazý kaleme almýþ ve özellikle “Türkiye’de teknoloji geliþtirilmesine katký saðlayan insan kaynaklarýmýza yönelik giriþimlerden” bahsetmiþtim...O günden bugüne çok yol aldýk ve her türlü engelleme hatta kasta raðmen belli bir seviyeye gelmeyi baþardýk... Nereye gelirsek gelelim bu yolda feda olan insanlarýmýzý unutamayýz ve sorulmasý gerekenleri onlar adýna, bu ülke adýna, uyanýk olmamýz yolunda sormalýyýz...
Bakýn o gün nelere dikkat çekmiþim;
“...bugün dünya için önemli bir gün. CERN laboratuvarlarýnda dünyanýn nasýl oluþtuðuna ve sonrasýna dair bütün bildiklerimizi deðiþtirebilecek bir deney yapýlacak. Bu deneyde Türkiye’den de çok önemli isimler yer alacak. Ama bir o kadar önemli hatta Türkiye’de bu iþin baþýndaki Engin Arýk gibi isimler yer alamayacak. Sebebi de Isparta’da gerçekleþen uçak kazasý. Birçok vatandaþýmýzla birlikte 6 bilim deðerimize mezar olan uçak kazasý...Türkiye’nin parçacýk fiziðinde uzman-En önemli giriþimlerinden biri olan ATLAS PROJESÝ’nin de ekibinde olan 6 ismi Isparta’ya giderken düþen bir uçakta yaþamlarýný noktaladý. Bu ekibin baþýnda Prof. Dr. Engin Arýk vardý ve Arýk, bu önemli deney ve projelerle, geleceðin enerji kaynaðý olarak kabul edilen toryum konusundaki bilgilerinden ve araþtýrmalarýndan dolayý çaðrýlmýþtý. Ayrýca Arýk Türkiye’nin kendi hýzlandýrýcýsý yapmasý yolunda en önemli isimdi. Arýk’ýn çok önemli bir özelliði vardý, yakýnlarýna her zaman þunu söylerdi: Yeraltý ve yerüstü kaynaklarý ile stratejik konumu gereði Türkiye’yi asla bu coðrafyada rahat býrakmayacaklar... Toryumla ilgili geliþtirdiði proje ile Türkiye’nin büyük bir avantaj saðlayacaðýný ve toryum rezervlerimizin iç-dýþ borçlanma gereði dahil, birçok sorunumuza çare olacaðýný düþünüyordu... CERN’de deney yapýldýðý þu saatlerde, Arýk’ýn anýsýna saygý göstermek ve buradayýz demek amacýyla uzun süredir elektronik mühendisi dostlarýmdan da aldýðým yardýmla vardýðým detaylarý sizlere aktarmak istiyorum. Detaylara gelince...
1- Uçaðýn enkazý hiçbir þekilde yanmamýþ. Halbuki dünyada gerçekleþmiþ çok az uçak kazasýnda yangýn çýkmaz. Oran son derece düþük. Ayrýca uçaklarda kullanýlan maddeler son derece yanýcý özelliklere sahip. Burada varmak istediðim sonuç UÇAÐIN YAKITININ YETERLÝ MÝKTARDA OLUP OLMADIÐIDIR...
2- Kaptan pilot uçak inbound konumunda piste yaklaþýrken normalden daha kýsa sürecek bir rotaya sapmayý tercih etmiþ. Bunun sonucunda da orada bulunan tepeye çarpmýþlar. Hiç yangýn çýkmamasý ve pilot ekibinin ani bir kararla daha kestirme bir rota tercih etmesi Madde 1’de yer alan iddiayý artýrýyor...
3. Ayrýca kaza sonrasýnda basýna yansýyan ve delil teþkil edebilecek uçak parçalarýnýn baþka firmalara satýlmasý, ne kapatýlmaya çalýþýlýyor sorusunu doðuruyor... ”
Sevgili dostlar, Türkiye’nin en önemli adýmý olan ATLAS PROJESÝ’nin mimarý olan Arýk ve arkadaþlarý ile ilgili bilgileri ve sorularý çok bilinçli bir þekilde bir daha paylaþtým. Bugün nasýl ekonomimizden demokrasimize, projelerimizden atýlýmlarýmýza her adýmýmýz BÜYÜK BÝR DIÞ KURGULU saldýrý altýnda ise, teknoloji oluþturma çabalarýmýz da ayný tehdit ile yüz yüze ! Þunu her odak çok iyi bilmeli; her þeyin farkýndayýz ve Türkiye artýk asla eski Türkiye deðil ! Bu yolda þehit olan bilim insanlarýmýzý saygýyla anýyoruz...
Sonuç: Yýllar sonra kendine geldiðinde “ÝÞE BAKIN, CÝNAYETMÝÞ” diyerek “mühendis ölümleri” dosyasýný açan Türkiye, en küçük hücresine bile kast edenleri bilecek, bulacak ve cezalandýracak güçtedir ! Bundan kimsenin en ufak bir þüphesi dahi olmasýn !
Son söz: Kim ne yaparsa yapsýn, ne engel koymaya çalýþýrsa çalýþsýn, baþta 3. Havalimaný, Kanal Ýstanbul, yerli oto, yerli uçak, yerli uydu, fýrlatma rampamýz, nükleer santraller, yerli fýrkateynler ve daha birçok proje hayata geçecek ! Her ne pahasýna olursa olsun bu ülke için geçecek !
Önemli not: Bu uçaðýn düþüþü ile ilgili ilk raporu veren “bilirkiþiler hakkýnda” çok önemli geliþmeler oldu ve konu YARGI’daki sürecine devam ediyor... Araþtýrýn, ilginç detaylar bulacaksýnýz...