Türkiye Ortadoðu’nun turizm penceresi

Ülkemiz turizmin her birimiz gönüllü turizm elçileri olmalýyýz. Turizmde tanýtým, fuar, kongre, organizasyon, zirvelerle yoðun bir ay geçiriyoruz. Benim gözlemlediðim þu ki yapýlan tüm çalýþmalar ülkemiz turizmi ve ekonomisi adýna ülke menfaatine dönüþtürülmesi çok ama çok önem arz etmektedir yoksa kiþilerin cebini doldurmaktan öteye geçemeyen günlük çözümlerle saðlýklý yol almamýz mümkün deðil. Bu hususta çok ama çok dikkatli olup herkes üzerine düþeni yapmak zorundadýr. Bu hafta sizler için OTSAD Baþkaný Hüseyin Kýrk’a Türk turizmi için hedefledikleri misyon, vizyon ve projelerini sordum. Hüseyin Kýrk’ýn cevaplarý þöyle:

“Ortadoðu Turizm ve Seyahat Acenteleri Derneði (OTSAD), 15 Temmuz 2015 tarihinde kurulmuþ bir dernek. Ortadoðu ülkelerinden turizm potansiyelini ülkemize getirmeyi amaç edinmiþ, konaklama, seyahat, emlak, her türlü gezi, saðlýk turizmi segmentlerinde üst düzey harcama yapan turistlere, nitelikli bir hizmet sunan seyahat acenteleri ve turizm firmalarýnýn bir araya geldiði önemli bir kurum.

OTSAD, Ortadoðu ve Türkiye’yle baðlantý kuran tek dernek. 2002 yýlýndaki siyasi dönüþüm sürecinden sonra çok þeyler deðiþti. 13 yýllýk dönemde çok ciddi bir Ortadoðu turizmi patlamasý yaþandý. Dubai, Kuveyt, Bahreyn, Suudi Arabistan gibi ülkelerden gelen ve çok ciddi döviz býrakan turistlerin sayýsý giderek arttý. Ülkemizdeki siyasi istikrarý, refah düzeyini ve Ortadoðu ülkeleriyle kurulan sýcak siyasi temaslarý gören Arap turistler, özellikle son yýllarda hem saðlýk, hem gayrimenkul satýn alýmý için ülkemizle çok ciddi iliþkiler kurdular. Gayrimenkul piyasasýna Ortadoðu’dan giriþ yapan döviz miktarý 3.5 milyar dolarý buldu. OTSAD üyelerinin Suudi Arabistan ve Dubai’de yapýlan ululararasý fuarlara ücretsiz katýlmasý için çalýþmalar yapmaktadýr. Yani her OTSAD üyesi seyahat acentasýnýn yýlda en az 1 kez bir turizm fuarýna ücretsiz katýlýmý önemli projelerimizden biri.”

Kýrk, seyahat acentalarýnýn fuarlara katýlarak reklam yaptýðýný, Türkiye’nin genel görünümünün, siyasi istikrarýn cezbedici olduðunu, ama Endonezya’nýn bile bu tür fuarlarda kendilerinden çok daha büyük standlarda tanýtým yapmasýnýn turizm açýsýndan üzücü olduðunu belirterek, “Bu noktada Turizm Bakanlýðý’nýn desteklerini alarak, çok daha nitelikli, kaliteli ve her þeyiyle referans alýnacak bir tanýtým organizasyonu yapmak en büyük dileðimiz. Bakanlýk bu noktada bizlere destek olmalý ve ülkemizi canla baþla tanýtmaya çalýþan acentelerimizin önünü açmalý” diye konuþtu.

HIZMET KALÝTEMÝZÝ ARTTIRDIK

Son yýllarda Avrupa’yý sarsan küresel kriz, Rusya’daki ekonomik darboðaz ve Uzakdoðu ülkelerindeki sýkýntý dolayýsýyla Ortadoðu’dan gelen nitelikli turistin öneminin daha da arttýðýna vurgu yapan Kýrk “Artýk Arap turistleri aðýrlama noktasýnda belirli algýlar oluþmaya baþladý. Çok deðil belki 5 yýl öncesine kadar Arap turistleri kabul etmeyen oteller vardý þimdi ise odalarda kýbleyi gösteren iþaretler ile birlikte Araplarýn hoþuna gidecek, kültürlerine yönelik materyallere dikkat ediliyor. 5 yýldýzlý otellerde yaþanan konaklama sýkýntýsý, Arap turistleri aðýrlama yönünde rezidanslarýn daha da artmasýna yol açtý. Artýk Arap turistler hem ülkemizin gayrimenkul piyasasýna doðrudan para býrakýyorlar, hem de saðlýk turizmi için tercihlerini kullanýyorlar. Tarih, kültür, coðrafi güzellik, Osmanlý’nýn bakiyesi bir turizm potansiyelini yansýtan deðerleriyle Türkiye, Ortadoðu’nun turizm penceresi olma yolunda hýzla ilerliyor” dedi. Kýrk “Ortadoðu’dan gelen misafirlerimizi aðýrlayan acenteler olarak, kaliteli, nitelikli, kalifiye bir hizmet standardýný sunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Üst düzey ve nitelikli olarak ülkemize gelen Ortadoðu kökenli turistler yerine göre günlük bin 500 dolarlýk harcama yapabiliyor. Birinci sýnýf otellerde, restoranlarda, kafelerde yiyip içen ve konaklayan bu turistlerin takdir edersiniz ki, en üst segment araçlarla taþýnmasý ve ulaþýmýnýn saðlanmasý gerekir” dedi.

Kýrk “Aileleriyle birlikte ülkeye gelen, yeri geldiðinde 30 bin-40 bin dolar para harcamayý göze alan bir turisti, sýradan minibüslere, okul taþýtlarýna veya belediye otobüslerine bindirerek ulaþýmýný saðlamanýz, ülkemizin imajýna vurulacak en büyük darbedir Bizim bu noktadaki müþteri taþýma fonksiyonumuzun incelemesi ve denetlemesi gereken tek kurum TÜRSAB ve Turizm Polisi olmalýdýr. UKOME’nin almýþ olduðu bazý kararlara destek verebiliriz fakat keskin ve anlamsýz direkt seyahat acentalarýna zarar verecek kararlarýn mutlaka gözden geçirilmesi ve fikrimizin alýnmasý gerekmektedir” dedi.

Kýrk þunlarý söyledi: “OTSAD olarak Türk turizminin dünyaya en güzel tanýtma yollarýndan birinin spor, özellikle de futbol olduðunun bilincindeyiz. Bu konuda yönetim kurulumuz ile beraber baþta Türkiye Futbol Direktörümüz Fatih Terim olmak üzere, gerek federasyon gerekse de þampiyon kulüplerimiz ile dirsek temasýndayýz. Geçen ay gerçekleþtirdiðimiz Bursaspor-Al Ýttihad futbol maçý Arap dünyasýnda büyük yanký uyandýrdý. Bu bilinçle en büyük arzumuz her yýl Türkiye’de bir OTSAD Futbol Turnuvasý düzenleyerek þampiyon Arap ülke takýmlarýný kendi þampiyon takýmlarýmýz ile oynatmak, her bir turnuvada en az 50 bin Arap turisti aðýrlamak olacak.”