Tüm dünyada olduðu gibi ülkemizde de online turizmin önemi her geçen gün artýyor. 365 gün 24 saat seyahat özgürlüðünü farklý tatil, otel ve ulaþým alternatiflerini karþýlaþtýrarak kendinize, seyahat modelinize uygun alternatif fiyat avantajlarý ile tüm dünyada popülaritesini artýran, tercih edilen ülke ekonomilerine hiç de küçümsenmeyecek rakamlarla deðer katan dünya borsalarýnda ciddi bir paya sahip bir turizm gerçeðiyle karþý karþýyayýz.
Peki ülkemizde online turizme bakýþ nasýl? Yapýlan yatýrýmlar ne durumda? Tatil alýþkanlýklarý online turizme mi dönüyor? Dünyada turizm entegrasyonunda ülkeler üstü bir güç kaynaðý olan teknolojinin Türk turizminde doðru kullanýlmasý, altyapýsýndan yatýrým gücüne kadar birçok detayýn birleþtirilmesiyle Türk turizmi bugününü ve özellikle geleceðini güvence altýna almalý. Online turizmindeki baþarý ve yatýrým grafiðimiz arttýkça turizmcilerin tek pazar baðýmlýlýðý, küresel tehditler, turizmi olumsuz yönde etkileyebilecek reaksiyonlar karþýsýnda önemli bir kalkan olur. Turizm profesyonelleri, sektörün yol haritasýný doðru yapýlandýrmak için dünyadaki geliþmeleri yakýndan takip edip, teknolojiyi turizmde mutlak ve mutlak en iyi þekilde kullanarak, çözümler üreterek hayata geçirmek durumunda.
Online turizmde 1 milyon gecelemelerin görüldüðü, milyarlarca dolar cirolarýn yapýldýðý gerçeði ölçülebilir þekilde rakamlarla ortadadýr, rakamlar yalan söylemez.
Kurumsal ve iþ seyahatlerinde çoklukla tercih edilen ya da anlýk geliþen seyahat planlarýnda daha çok online turizm kullanýlmaktadýr. Amerika, Ýngiltere, Almanya, Malezya, Uzakdoðu ülkeleri gibi ülkelerin, turizm þirketlerinin büyük ve güçlü yatýrýmlarý online turizmde cirolar yaparak tüm dünyadaki turizm pastasýndan kendilerine düþen payý alýyorlar. Online turizmde milli ve yerli projelerle turizmimizi ve ekonomimizi güçlendirmeliyiz.
Online turizm genel olarak ikiye ayrýlýyor. Biri son kullanýcýya direkt dokunuyor. Tatil, iþ seyahati ya da farklý amaçlarla istek ve ihtiyacýna uygun þekilde turizm ürününü satýn almak isteyen kiþi ve kurumlara imkan saðlayan online satýþ kanallarý, diðeri ise online turizmin toptancýsý konumunda olan ve seyahat acentalarýna ürün saðlayan firmalar.
ÞÝMDÝ BOOKING.COM DÜÞÜNSÜN
Ülkemizde yerli sermayeyle kurulan, ön ödemesiz çevrimiçi otel rezervasyon platformu otelz.com’un kurucu CEO’su Bertan Aner, konuyla ilgili görüþlerini þu þekilde açýklýyor: “Türkiye’nin dört bir yanýnda 5 binden fazla doðrudan anlaþmalý konaklama tesisi ile 5 yýldýzlý otellerden pansiyonlara kadar tatilcilerin her türlü ihtiyacýný en iyi fiyatlarla karþýlýyoruz. Nasýl bir otelde, hangi tip odada kalacaðým endiþesine son veriyoruz. Sadece isim ve soyadýyla tatilcilere rezervasyon yapma ve tutarý otelde ödeme imkanýný sunuyoruz.” 7 gün konaklamalarda 6 gün ödeme fýrsatý, indirim ve kampanyalarla Booking.com’un önüne geçeceklerine ifade eden Bertan Aner, 2016 yýlýnýn ilk 4 ayýnda geçen yýlýn ayný dönemine göre yüzde 1.200’den fazla büyüme gösterdiklerini, ülke turizmine olan sonsuz inançlarýyla yatýrýmlarýna devam ettiklerini ve edeceklerini belirtti.
Yüzde 100 yerli sermayeyle kurulan online turizmde toptancý pozisyonuyla hizmet veren Adononis.com’un Dubai Genel Müdürü Salih Gözcü ise Ýstanbul merkezli Antalya, Dubai, Fas, Cezayir’de ofislerinin olduðunu, 2017 yýlýnda da Avrupa ve Uzakdoðu’da ofislerini açarak otellerle birebir yapýlan kontratlarla Türkiye’deki acentalara en iyi fiyatý sunmayý amaçladýklarýný, turizmin geleceðinin online turizmde olduðunu ifade etti.