Türkiye’de online turizme dev yatýrým

Geçtiðimiz dönemlerde de önemle üzerinde durduðum, Türk turizminin geleceðinde önemli bir faktör ve güç haline dönüþen online turizm gerçeði,  tatil ve otel rezervasyonlarýndaki alýþkanlýklarýnýn da deðiþtiðini gözler önüne seriyor. Online turizmin pazar payýndaki yerinin rakamlarla da yükseliþi her geçen gün artýyor.

Dünyada turizmin marka ülkesi Türkiye 12 ay 4 mevsim farklý tatil alternatifleri ve bölgeleriyle ve seyahat endüstrisinin içerisine giren tüm bileþenleriyle dünya turizm pazarýnda yadsýnamaz bir güce ve deðere sahip. Burada üzerinde durduðum önemli olan nokta þudur ki; Cumhurbaþkanýmýz Sayýn Recep Tayyip Erdoðan’ýn milli ve yerli yatýrýmlarla kendisi üreten, kendi kendine yetebilen, dýþa baðýmlý deðil dýþarýdan talep gören, güçlü Türkiye vizyonunda emin adýmlarla ilerliyoruz.

Turizm, ülke ekonomisine önemli döviz girdisi saðlayan,  farklý iþ kollarýný da yaþatan merkez bir sektör konumundadýr. Dikkat edilmesi ve baþarýlmasý gereken þudur ki; turizm sektöründeki kazanýmlarýn rakamlarla Türkiye’de kalmasý ve kazançlarýn ülkemiz ekonomisine aktarýlmasý… Türk yatýrýmcýlarýn bu doðrultuda doðru projelerle yaptýklarý ve yapacaklarý güçlü yatýrýmlarla bunlarý baþaracaðýz.

Turizmde dengeler deðiþiyor

Kendi öz sermayesiyle ve yaptýðý yatýrýmlarla Türkiye’nin lider þirketlerinden SANKO Holding kuruluþlarýndan SANKONLÝNE, parlak fikirleriyle ürün ve hizmet sektörüne yenilik katmak isteyen giriþicilerin kurmak istedikleri start-up’lara yatýrým yapan bir giriþim sermayesi þirketi olarak þimdi de Türkiye’nin en büyük yerli otel rezervasyon sitesi otelz.com’ a 13 milyon TL yatýrým yaparak Türk turizmine de katký saðladý. Türk turizmindeki yatýrýmlar hýz kesmeden devam ediyor.

Konuyla ilgili görüþtüðüm Otelz.com CEO’su Bertan Aner, “Bu yatýrým anlaþmasýyla ulusal ve uluslararasý  arenada büyüme hedefleri doðrultusunda önemli bir adým attýk. Türk turizminin pazar baðýmlýlýðýný bitirecek, dünya çapýnda kabul görmüþ bir online oyuncuya ihtiyacý olduðu gerçeði sektör tarafýndan uzun süredir dile getiriliyordu. Ýþte tam bu noktada Türkiye’deki otelleri dünyaya tanýtmak için 2013 yýlýnda zorlu bir yolculuða baþladýk ve gece gündüz dur durak tanýmadan çalýþtýk. Þimdi ise küresel arenada ses getireceðine inandýðýmýz yeni bir teknolojik altyapý üzerinde çalýþýyoruz. Ayný zamanda yenilenmiþ mobil uygulama ve çok dilli web/mobil site projelerimizi hayata geçirerek yerel pazardaki liderliðimizi pekiþtirip, uluslararasý pazarlarda yeni iþ birliktelikleri gerçekleþtireceðiz. Booking.com’un Türkiye faaliyetlerinin durdurulmasýndan sonra, pazarda liderliði üstlenerek aldýðýmýz finansman desteðiyle birlikte Türk turizmine sunduðumuz katkýyý artýrarak otellerimize yüksek adetlerde rezervasyon göndermek için var gücümüzle çalýþacaðýz” dedi.

Görünen o ki Türk turizminin geleceðinde online turizm gerçeði büyük rol oynayacak ve sadece yerli turist deðil farklý ülkelere ve farklý ülkelerden de yapýlan otel rezervasyonlarýnda da Türkiye kazanacak.

Türk turizmi bugününü ve özellikle geleceðini güvence altýna almalý. Online turizmindeki baþarý ve yatýrým grafiðimiz arttýkça turizmcilerin tek pazar baðýmlýlýðý, küresel tehditler, turizmi olumsuz yönde etkileyebilecek reaksiyonlar karþýsýnda önemli bir kalkan olur. Turizm profesyonelleri, sektörün yol haritasýný doðru yapýlandýrmak için dünyadaki geliþmeleri yakýndan takip edip, teknolojiyi turizmde mutlak ve mutlak en iyi þekilde kullanarak, çözümler üreterek hayata geçirmek durumunda. Online turizmde 1 milyon gecelemelerin görüldüðü, milyarlarca dolar cirolarýn yapýldýðý gerçeði ölçülebilir þekilde rakamlarla ortadadýr, rakamlar yalan söylemez.

Kurumsal ve iþ seyahatlerinde çoklukla tercih edilen ya da anlýk geliþen seyahat planlarýnda daha çok online turizm kullanýlmaktadýr. Amerika, Ýngiltere, Almanya, Malezya, Uzakdoðu ülkeleri gibi ülkelerin, turizm þirketlerinin büyük ve güçlü yatýrýmlarý online turizmde cirolar yaparak tüm dünyadaki turizm pastasýndan kendilerine düþen payý alýyorlar. Online turizmde milli ve yerli projelerle turizmimizi ve ekonomimizi güçlendirmeliyiz.

Online turizm genel olarak ikiye ayrýlýyor. Biri son kullanýcýya direkt dokunuyor. Tatil, iþ seyahati ya da farklý amaçlarla istek ve ihtiyacýna uygun þekilde turizm ürününü satýn almak isteyen kiþi ve kurumlara imkan saðlayan online satýþ kanallarý, diðeri ise online turizmin toptancýsý konumunda olan ve seyahat acentelerine ürün saðlayan firmalar....

Tatil tadýnda kalýn