Büyük devletlerle iliþkileri yürütmek her zaman zordur. Her zaman emirlerinde olmanýzý isterler. Onlara raðmen alýnan baðýmsýz hiçbir kararý kabul etmezler. Sizin çýkarlarýnýz yoktur. Siz ancak onlarýn çýkarlarýnýn bir yürütücüsü olabilirsiniz. Zaman gelir bu yürütücülüðe itiraz eder ve baðýmsýz politikalar yürütürseniz hedef ülke haline geliverirsiniz. Çýkarlar söz konusu iken müttefiklik hiçbir anlam ifade etmez. Devletlerin resmi söylemleri büyük bir çoðunlukla gerçek ve resmi olan politikalarýndan farklýdýr. Bazen en büyük savaþý müttefik ülkelere karþý vermek zorunda kalýrsýnýz. Bu savaþlar artýk bildiðimiz yöntem ve stratejiler ile yönetilmiyor.
Yeni savaþ konsepti artýk deðiþti. Devletlerarasý savaþlar salt askeri konseptlerle yürütülmüyor. Artýk yerel milisler, devletlerin en büyük gücü haline geldi. Lejyonerler vasýtasýyla yürüten savaþta adý bazen Ýslamcý örgüt, bazen isyancýlar, bazen özgürlük savaþçýsý gibi hedeflenen ne ise ona göre farklý isim ad, unvan, hizip, etnisite veya mezhepsel saiklerle meydana sürülüyor. Planlarý hangi devlet yapýyorsa kurgularý o devlet oluþturuyor. Hedefler ne ise örgütün içinde yer alan veya örgütü üst perdelerden destekleyen devletin ajanlarý örgütü yönlendiriyor. Bu ajanlarýn son zamanlarda en çok kullandýðý isim önünde ortasýnda veya sonunda Ýslam veya hilafet devleti konsepti. Bu konuda iyi düþünmek gerekir. Birde yazýlý, görsel ve sosyal medyada yeni savaþ konseptinin en önemli araçlarý haline geldi. Devletlerin kullandýðý bu yeni savaþ stratejisinde her türlü itibarsýzlaþtýrma araçlarý harekete geçiriliyor. Ayaklanma formatlarý oluþturuluyor. Hangi ülke ile ilgili planlarý varsa önce o ülke ilgili kendilerine tehdit olarak gördükleri ülke liderlerine itibar suikastlarý planlamasý devreye sokulur. O ülke liderine yönelik diktatör, faþist, baskýcý, özgürlüklerin düþmaný, gizli ajandalý gibi itibar savaþlarýnýn bütün araçlarý devreye sokulur. Kendilerinde olmayan her þeyi hedef seçtikleri ülkede olmadýðýna yönelik yayýnlar yapmaya baþlarlar. Özellikle ellerindeki kredi derecelendirme kuruluþlarýný kullanarak, pozitif algý oluþturacak tüm puanlarýný ekside tutarlar. Ülkenin ekonomik kýrýlganlýklarýný kullanmaya çalýþarak bunu sürekli gündemde tutarlar. Yabancý yatýrýmcýya yönelik sürekli istikrarsýzlýk vurgusu yaparlar. Yatýrýmcýyý ülkeden uzak tutacak argümanlarý ellerindeki medyaya servis ederek sürekli gündemde tutarlar. Ülkeyi istikrarsýzlaþtýracak her geliþmeye destek verirler.
Yeni savaþ konseptinde en önemli unsurlar artýk düzenli ordular deðil. Yeni savaþ konseptinin unsurlarýndan bazýlarý çeþitli devletler adýna çalýþan silahlý milis güçleri, sosyal medya, yazýlý ve görsel basýn, kredi derecelendirme kuruluþlarý, finans kuruluþlarý, STK’lar, istihbarat ve benzeri diðer araçlar.
Ýtibar suikastlerinde iki silah medya ve kredi derecelendirme kuruluþlarý
Son zamanlarda Türkiye’ye karþý yürütülen itibar suikast ve savaþlarýnda iki unsur ön plana çýkýyor. Uluslararasý medya ve kredi derecelendirme kuruluþlarý. Dünyaca tanýnan ekonomik ve politik yayýn yapan medyaya baktýðýnýzda son yýllarda Türkiye’ye yönelik olumsuz haberlerde büyük bir patlama yaþandýðýný görmek mümkün. Türkiye’nin uluslar arasý alandaki itibarýný sarsmaya yönelik bu haberlere masumane bir haber ve eleþtiri olarak bakmak gerçeklerden uzak kalmaktýr. Bu tamamen planlý bir senaryonun parçasýdýr. Türkiye baðýmsýz politikalar geliþtirdikçe ülkemizin parýltýsýný yok etmeye yönelik bu itibar savaþlarý da artacaktýr. Önce ülke liderine yönelik baskýcý, faþist diktatör söylemlerini piyasaya sürecekler ayný zamanda diliminde de sýk sýk istikrarsýzlýk vurgusu yapacaklar.Cari açýk vurgusu gibi kýrýlganlýklarý gündemde tutarak, kredi derecelendirme kuruluþlarý vasýtasý ile notlarý silah olarak kullanarak ülkemizi tehditlere açýk hale getirerek emellerini gerçekleþtirmenin yollarýný aramaya devam edeceklerdir. Bütün oyunlarý etkisiz hale getirmek ise Türk toplumu olarak birlik ve beraberliðimizi, kardeþliðimizi korumak, tuzaklara düþmemektir.