#TwitterMeydanSavaþý

Günlerden beri ortalýk toz duman. Taksim Gezipark’ta aðaçlarýn altýnda romantik bir þekilde baþlayan bir eylem hýzla sokaklarda, meydanlarda, kaldýrým taþýnýn, asfaltýn olduðu her yerde, ara sokaklarda devam etti. Eylem daha sonralarý direniþe, nihayetinde ise isyana doðru enkarne oldu.  Þu satýrlar yazýldýðý sýrada olay batýdan da doðunun hassas bölgelerine kaydý. Evvelinde romantik ve masum olan, baþýný depremde hemen insanlarýn yardýmýna koþan gençlerin çektiði bir eylem, polisin çok sert ve orantýsýz alacakaranlýk baskýnýnýn akabinde maalesef el deðiþtirdi. Romantizm korunmaya çalýþýlarak #DistopyayaKarþýÜtopya haline döndü. Mesele baþka bir mesele haline dönüþtürüldü. Taksim bir Alex olmasa da Tahrir olabilir mi?

#BizeHerYerKaos

Asýl kýyamet sosyal medyada koptu ve olanca hýzýyla devam ediyor. Gerek Facebook, gerek Twitter ve gerekse sözlüklerle #GeziParký olayý ulusal ve uluslararasý bir boyuta taþýndý. El hasýlý biri düðmeye bastý. Ama, maalesef kimse, bu iþin manifestosunu bilmiyor. Nasýlsa sonra yazýlýr, #KervanýYoldaDüzmek. Hazýrlýklý belki ama apartopar, iþin bir aðaca dayanmasýndan baþka elde bir girdi yok. Zira, her zaman söylediðimiz gibi ‘iletiþim’ tamamen paramparça, yerle yeksan. Çýktýlar ise bazý þeyler dýþýnda muhal. Sosyal medyada yapýlan ve reel dünyaya yansýyan bu geliþmelerden öte algýlarla ilgili ayarlamalar yapýyorlar. Prova. Kaos. Akabinde düzen. #NovusOrdoSeclorum, #BizeHerYerKaos

#InTwitterWeTrust

Sosyal Medya, savaþýn kotarýldýðý saha, kýtalar buraya bindiriliyor. Gerçeði olsa da ‘fake’ ya da ‘rent’ hesaplar fazlaca... FBI’nýn önünden foto çeken, iki kez kuþattýðýmýz Viyana’dan paylaþýmlar. Bir anda 500 ölü. Resmi Twitter hesabý olmayan @BruceWillis’ten paylaþýmlar. Arada, ‘Beyaz Saray’a imza at belki bir þey olur’lar. Ama, genelde ulusal takýlmacalar. Hýzlýca gerilla harekatý, daha hýzlý konvansiyonel, topyekün. Tam bir #TwitArmy. Reklam ajansý profesyonellerinin ‘photoshop’ kýyaðý, sanatçýlarýn usta oyunculuklarý. Yalan haberler. Bunlara, karþý tarafýn harekatý. Bunlarý biliyorsunuz zaten. Tam bir #Hashtag savaþý. Eskiden sloganlar olurdu, þimdi etiketler.

Sosyal medya üzerinden eylem yönetmek, siyaseti dizayn etmeye çalýþmak, eski köyün (27mayýs, 12mart, 12eylül, 28þubat) yeni adetlerle hayata geçirilmeye çalýþýlmasý, bilgi kirliliði üzerinden gelecek planlamalarý, milyonlarca algýyý bir anda deðiþtirmek, korku toplumu yaratmaya çalýþmak, siyaset erklerine olan güveni sarsmak, polis devleti algýlatmalarý, asker vs. polis, sosyal medya ile deðiþen tüketici davranýþýný, tavsiye temelli (reccommedation), beðenme (like), yorum (review), sosyal destek (social proof), etkilenme (social influence) davranýþý çok iyi okuyup bu algýlarla oynamak, veri/database (social CRM) oluþturmak, normalde 10 milyon olan twit sayýsýný neredeyse 20 milyona çýkarýp inanýlmaz bir bilgi kirliliði ve bulanýk bir ortam yaratmak, yüzbinlerce Ýngilizce twit yazýp uluslararasý itibarsýzlaþtýrma çalýþmalarý, dijital yerlilerin tüketim biçimini kullanýp daha geçmiþte kalan ve dijital göçmen dediðimiz daha yaþlý kitleye alýþýk olduðu tencere/tava (aslýnda ekonomi kötü) eylemlerini hatýrlatarak onlarý da sokaða/cama çýkarmak, bu twitarmy kumandanlarýnýn yaptýðý þeyler. #ToplulukYönetimi

#SandýktaTakipleþelim RT

Düþünün, sahada bir maç var. Bu maçta galip takým 3-0 önde. Arada penaltý kaçýrmýþlýklar, direkten dönmüþlükler var. Diðer takým, bakýyor yenmek zor olacak, maçta da 70 dakika da oynanmýþ, ‘hayde gençler, hayde bizim çocuklar, hayde tribün sahaya in’in. Karþý takýmýn sol tribününden iniþler baþlýyor. Çimenleri eze eze, peþine de polisi taka taka... Top benim, annem bana aldý deyip, alamadýlar mý topu patlatmaya çalýþýyorlar. Diðer taraftan, bu reel maça, ellerinde oyun konsolu yön vermeye çalýþan da ‘sosyal medya’ grubu var. Ellerinde oyuncaklarý þýkýdý þýkýdý yön vermeye çalýþýyorlar. Ama, sahaya yabancý madde atýp maçý kazanamazsýn. Önündeki maçlara bakacaksýn. Orada yenmeye çalýþacaksýn.

#BüyükResmiGörmek

“Zamanda Yolculuk” usulü sosyal medya verilerini iþleyerek ve kiþi bazýnda detay haritalarýna girerek iliþkisel atlasý gösteren ve sosyal medya akýþkanlýðýnýn aksiyon sinyallerine dönüþmesi ile geleneksel medya iþlevselliðini yitirmiþ durumda.

Bunu icat eden zekalarýn da onu bana/bizlere dibine kadar kullandýrmalarýndaki mentaliyi de artýk anlamýþ ve onun dünyayý yönetmek, para ve borsaya yön vermek, her türlü geliþmeyi olmadan önce tahmin etmek deðil bilmek olduðunu ve dünyanýn nasýl yönetildiðini görmek lazým, geç olmadan. Bu ülkede, ülke yönetmek, siyaset yapmak, itibar yönetmek ve kazanmak derdinde iseniz, sosyal medya ile barýþmak gerekir. Hiçbir kademede hazýrlýklý olunmadýðý aþikar, provasý yapýlanýn aslý yapýlýr, bu sebepten illa bir sosyal medya/iletiþim stratejisi...

Bir de, yapýlacak her iþin öncesinde, esnasýnda ve sonrasýnda iyi anlatmak, monologdan diyaloða evrilecek bir ‘iletiþim’ ortamý yaratmak. Kutuplaþma deðil ekvator gibi kuþatmak. Üslup deðiþikliðinden öte buna bir ‘iletiþim stratejisi’ kazandýrmak. Halkýn beklediði aslýnda bu.

Bunlara karþýyým

‘Sanatçý Duruþu’ lafýna karþýyým. Sanatçý duruþunu illa/hep muhalif diye tanýmlarsanýz, asýl sýradanlýða giden yolu açmýþ olursunuz. ‘#HaydiTakipleþiyoruz’ etiketine karþýyým. Ýnsanýn paranoya damarýný kabartýyor.

Not: Dahasýný yakýnda açacaðým blogumda yazacaðým.