DW’nin açýlýmý Almanya’nýn Sesi’dir. Çok sayýda dilde,Almanya içine deðil dýþýna radyo, internet ve internet televizyonculuðu yayýný yapar.
Salý günü acaba VW krizi için ne yapýyorlar diye internet sitelerine girdim. Ana sayfada tek haber yoktu. Ekonomi bölümünde önce dizel araçlara dair genel bir haber vardý altýnda VW’ye dair bir haber.
Oysa ayný gün emisyon hacmi problemli araç sayýsý 11 milyon olarak açýklanmýþtý ve VW her tarafta manþetti. Haksýzlýk etmeyeyim, Pazar günü ve öncesinde Alman gazetelerinde çýkan VW haberlerinin tercümelerini yayýnlamýþlardý.
Bu arada DW baðýmsýz bir medya kuruluþu da deðildir. Bütçesini Alman Dýþiþleri Bakanlýðý’ndan alýr ama içinde çeþitli ülkelerden gazeteciler çalýþýr. Sayfayý görünce aklýma gelen yýllar önce olaylý sona eren Türkiye-Ýsviçre maçý geldi.
O maçta çýkan kavganýn görüntülerini nasýl yayýnlar, Türkiye’nin ceza almasýna nasýl sebep olursunuz diye çok tartýþýlmýþtý. Bu örnek o tartýþmalarý hatýrlamak açýsýndan iyi oldu sanýrým...
Dikkatinizi çekti mi?
Atv ana haber bülteni haber yarýþýnda birinciliði zorlamaya baþladý.
Hatta rakiplerinden önce çýkmasalar Salý gününü birinci de bitirebilirlerdi. Geçen sene böyle deðildi þimdi niye böyle acaba diye sorulabilir.
Hatta Esra Erol etkisinden de söz edilebilir. Önce geçen seneye göre olan farklýlýðý yazayým. Atv ana haber önündeki program bittikten 10-12 dakika sonra yayýna baþlýyordu geçen sene. Deyim yerindeyse sýfýr reyting sýfýr share ile alýyorlardý yayýný.
Bu sene o deðiþti. Esra Erol’un ardýndan direkt bültene baþlýyorlar. Esra Erol da bülten seyreden seyirci býrakýyor haber merkezine.
Haliyle de Atv ana haber giderek yükseliyor. Bakalým birincilik koltuðu mücadelesi nasýl geliþecek?
Aylýk faturasýz Digiturk...
Digiturk yeni bir uygulama baþlattý. Fatura yok, abonelik için belirli bir süre garantisi vermek yok. Sistem para yüklenmesiyle çalýþacak ve seyrettikçe rakam düþecek. Beni sistemin detaylarýndan çok mantýðý alakadar ediyor.
Birincisi artýk ne kadar çok pazarlama stratejisi geliþtirir ne kadar çok alternatif sunarsan o kadar çok müþteri buluyorsun. Ýkincisi ,gelir tablosu yapmak adýna çok tercih edilecek bir durum deðil bu, 6 ay sonra ne gelir elde edeceðini ancak tahmin edebilirsin ama yapýlýyorsa demek ki mevcut paketler doyma noktasýna yaklaþmýþ.
Tüm bunlarý niye yazýyorum derseniz. Digiturk’un elde edeceði gelir gelecek sene yapýlacak futbol yayýn ihalesi açýsýndan da çok önemli.
Bu sene maç yayýnlarý sýrasýnda reklam yasaðý geldi. Kj altýna reklam girseler bile maddi bir kayýplarý olduðu kesin. Þimdi alternatif modeller üreterek hem kaybý kapatacaklar hem de yeni müþterilere ulaþacaklar.
Fenerbahçe’nin Yandex’e gösterdiði hassasiyeti tüm süper lig takýmlarý Digiturk’e gösterseler bu sene daha baþka rakamlarý konuþuyor olurduk. Yeri gelmiþken hatýrlatayým istedim...