Umarým söylentidir

Büyük bir medya grubunda yakýnda çok ciddi iþten çýkarmalar olacaðý konuþuluyormuþ.Ýddia o ki, yabacý bir danýþmanlýk þirketi önce söz konusu grubun baþka sektörde faaliyet gösteren bir iþletmesinde re-organizasyon gerçekleþtirmiþ. Þirketin hizmetlerinden memnun kalan patronaj medya grubu için de benzer bir çalýþma yapýlmasýný istemiþ. Ýþte o çalýþmada sona yaklaþýlmýþ ve söz konusu medya grubunda 300 ile 500 kiþinin iþten çýkarýlacaðý iddialarý dolaþýyormuþ. Çalýþanlar için ne ýzdýrap dolu bir süreç...Ýnsan kaynaklarý servisi baþka bir iþ için arasa bile ekranda numarayý görünce yürekleri hop hop ediyordur...

Yabancý danýþmanlýk firmalarýna medya þirketlerini dizayn ettirmek son 5 yýlýn modasý. Bugüne kadar yapýlmýþ ve baþarýlý olmuþ bir örnek yok zira medya çalýþaný herhangi bir þirket çalýþaný gibi deðerlendirilemez. Basit bir örnek vereyim, elinizde iki muhabir var. Biri, hergün haber yapýyor, bültene sokuyor, kendi alanýnda iþ atlamýyor. Diðeri 15 günde bir haber yapýyor ama o haber Türkiye’de gündem oluyor.Baktýðýnýzda iki muhabir var ama ikisi de ayný statüde ama hangisi daha faydalý sorusunun cevabý kiþiye, yöneticiye, göre deðiþir. Bunu yabancý bir þirketin medya ile hiç alakasý olmayan adamlarý nasýl anlayacak?

Eþek arýsý...

Yok, öðrenemedik gitti þu deprem þiddeti ile büyüklüðü arasýndaki farký.Salý günü yaþanan sarsýntýnýn ardýndan bir sürü kanalda yine depremin þiddeti þu kadar diye rakamlar verildi. Depremin aletsel büyüklüðü olur, þiddeti yer üstündeki yapýlara verdiði hasar rakamýdýr.

Yani Ege’de olan depremin þiddeti þu an için sýfýrdýr.Her depremin ardýndan ayný hatayý yapan spikerler ve en önemlisi editörler.Aradaki farký öðrenin artýk.