Haberturk Gazetesi, Bodrum ve Çeþme’deki plajlarýn giriþ ücretlerini ve harcama limitlerini yazdý.Rakamlar Türkiye þartlarýna göre son derece yüksek.Mesela geçen yaz bir lahmacun bir ayraný 50 liraya satan otel, bu sene bir lahmacun bir ayran fiyatýný 64 liraya çýkartmýþ.Oralar hala dolu, zira bu mekanlara giden hanýmlar ve beyler hem zengin gösterdiklerini düþünüyorlar hem de mekan ne kadar pahalý olursa, sadece kendileri gibi olan insanlarla bir arada olacaklarýna inanýyorlar.
Ýnsanlarý dolandýrmadan kazandýktan sonra herkes parasýný istediði gibi harcar, bana ne... Umarým Maliye Bakanlýðý müfettiþleri de bu mekanlarýn müdavimlerini takip ediyordur...
***
Gelelim iþin herkesi alakadar eden bölümüne... Antalya turistiyle Ege turisti birbirinden farklýdýr.Antalya’ya gelen turist her þey dahilden faydalanýr, Ege’ye gelen dýþarý çýkar, para harcar.Ancak Ege’de tek baþýmýza deðiliz...Yunanistan’da lüks mekanlardaki fiyatlar Türkiye’deki benzerlerinin 3’te 1. Bodrum ve Çeþme’deki bu sosyetik mekanlara gidenler bile bu sene Yunan Adalarý’na mutlaka uðruyor, sonra da alenen olmasa bile aradaki farký görüp kazýklandýklarýný düþünüyorlar. Eskiden de normal turist ile zengin turistin gittiði yerler vardýr, þimdi sýkýntý normal turistin gittiði yerlerin de yavaþ yavaþ sosyetik plajlar haline gelmesi...
***
Ýspanya yýllarca Ýngilizlere tatil ve yazlýk satarak çok ciddi paralar kazandý.Sonra fiyatlar yükseldi, kýyýlar betonla doldu, Ýngilizler elini ayaðýný çekti, Ýspanya yönetimi çok ciddi sýkýntýlar çekti. Benzer risklerin bizim için de geçerli olduðunu unutmamýz lazým...
***
Turizm yazarý demek illa baþka ülkelere seyahat edip, orada gördüklerini yazan insan demek deðildir.Turizm muhabiri demek sahil þeridinde bikinili ünlüleri ya da onlarýn iliþkilerini çekmeye çalýþan kiþi demek de deðildir.
Gerektiðinde bu saçma fiyat politikasýný güden ya da çok para verdikçe daha kaliteli tatil yapacaðýna inananlara ‘uzayda mý yaþýyorsunuz siz?’ diyebilecek isimlere ihtiyaç var. Yakýn bir gelecekte öyle birinin olmayacaðý aþikar...