Ünlü halk ozaný Aþýk Veysel’in hayatý film oluyor. Veysel’i canlandýracak olan Behzat Ç.’nin Hayalet’i Ýnanç Konukçu, tarihi bir karakteri oynayacak olmanýn heyecan verici olduðunu söylüyor.
Türk sinemasýnýn en zayýf tarafý bu topraklardaki zenginlikleri deðerlendirememesidir. Mesela tasavvuf yurdu bu topraklarý anlatamamak ne büyük bir acýdýr. Ozanlarýmýzý, erenlerimizi ve kendi öz kültürümüzü paylaþamamak. Durum böyle olsa da hala bir umut var. Mesela Aþýk Veysel filme çekiliyor. Daha sete girilmeden önce Aþýk Veysel’i kimin oynayacaðý belliydi. Behzat Ç’nin Hayalet’i Ýnanç Konukçu bu zor yükün altýna girmeye istekliydi. Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü mezunu olan 29 yaþýndaki Ýnanç Konukçu’yu, 2005 yýlýnda TRT’de yayýnlanan Karanlýktaki Umut adlý dizi ile tanýdýk. Behzat Ç. dizisinde canlandýrdýðý Hayalet karakteriyle de dikkatleri üzerine çekti. Hayatý Yaþamak, Bir Yaz Masalý, Pinokyo, Mojo, Jerry ve Tom gibi tiyatro oyunlarýnýn yaný sýra Kaçak, Behzat Ç. Ankara Yanýyor, Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm, Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi, Leyla ile Mecnun diziler ve sinema filmerinde rol aldý. Genç oyuncuya, filme ve sinemaya dair sorularýmýzý yönelttik. Cevaplarýný özetlersek, canlandýracaðý halk ozaný Aþýk Veysel’in ünlü þiiri “Uzun ince bir yoldayým” gibi oldu.
39 BÖLÜM 3900 SAYFA DEMEK
- Aþýk Veysel filmi projesine nasýl dahil oldunuz?
Aþýk Veysel filmi olmasý nedeniyle özel bir tarafý var. Projenin bana ulaþmasýndan önce oyuncular arasýnda zaten bir dedikodu vardý “Aþýk Veysel filmi yapýlacakmýþ” gibi. Menajerim vasýtasýyla benimle görüþmek istediklerini söylediler. Herkesin oynamak isteyeceði bir roldü. ‘Kim oynayacaksa kolay gelsin, umarým bana nasip olur’ dedim ve sonra da proje bana geldi zaten.
- Filmde Aþýk Veysel’in hayatýnýn sadece belli bir bölümüne odaklanýyor, tüm hayatýný anlatmýyorsunuz. Bu senaryo önünüze geldiðinde düþündünüz mü “Bunu ben yapabilir miyim acaba?” diye.
“Aþýk Veysel, sazdan, sözden, türküden ibaret bir adam deðil. Yolumuz , ‘uzun ince bir yol’ ama sadece bir aþýðýn hikayesi deðil.”
Aslýnda biz Aþýk Veysel’in Veysel olan hikayesini anlatacaðýz. Yani Aþýk olana kadar ki bölümü anlatacaðýz. Tabii ki oyuncu için oldukça zor bir konu. Ýddialý olmanýz gerekiyor. Fiziksel olarak oyuncunun girmesi gereken bir durum var zaten. Onun dýþýnda bu karanlýk dünyanýn içinde çok acayip bir ýþýk da var yani, ona yaklaþmakta zor.”
- Günümüzde insanlarýn deðer yargýlarý, çok keskinleþti. Aþýk Veysel’in þiirlerindeyse, bunun karþýtý bir hava var. Bu filmde insanlar nasýl bir Aþýk Veysel bulacak, anlayacak?
Aþýk Veysel sadece sazdan, sözden, türküden ibaret bir adam deðil. Popülist taraftan kaçýnacaðýz. Evet, yolumuz ‘uzun ince bir yol’ ama bizim hikayemiz sadece bir aþýðýn hikayesi deðil, ayný zamanda bir adamýn hikayesi. Bunun evreleri, aþký, kendi türküsünü dile getirebilmeye kadar o piþme dönemini anlatacaðýz.
- Bu projeden önce Aþýk Veysel’le diðer aþýklarla, erenlerle ilginiz nasýldý? Bu tür Anadolu hikayelerini sever misiniz?
Bu bir aþýk geleneði ve bu geleneði severim. Sözlerini, türkülerin hikayelerini severim çünkü hikayelerini bilince çok farklý yerlere gidiyorum.
- Behzat Ç.’nin ardýndan, çok farklý bir rolle seyircinin karþýsýna çýkacaksýnýz.
Dizi sektöründe þöyle bir þey var, ne yaparsan yap, ne olursa olsun kendini tekrarýn önüne geçemiyorsun. Çünkü haftada yüz sayfa senaryo geliyor önüne ve yýlda 39 bölüm çekiyorsun. 3900 sayfa demek ve bence gerçekten bir yazar kadrosu oluþturmalý. Bence tek kiþinin yazmasý haksýzlýk. Ve bu kadar uzun olmasý da haksýzlýk. Ne yaparsan yap bir zaman sonra hiç kimse gelmeyecekti. Ne zaman bir film senaryosu elime geçse “Ooo, aaaa ne kadar deðiþik, müthiþ” diyorum. Dizi belli bir süre sonra kendisini tekrar eden bir þey.
Tarihsel bir kahramaný iþleyeceðiz
- Sizi dizilerle tanýmýþtýk ama aslýnda oyunculuða tiyatro ile baþlamýþtýnýz. Dizi, sinema ve tiyatroda ayný anda boy gösterebiliyorsunuz. Gelecekte kendinize nasýl bir kariyer planlamasý düþünüyorsunuz?
Tiyatro Ankara’da kaldý. Ýstanbul’a geldiðimden beri oyun izlemekten baþka hiçbir þey yapamýyorum, çok yoðun tempoda çalýþýyorum. Bu filmin ardýndan fýrsat bulabilirsen, bir tiyatro eserinde rol almak istiyorum. Baþka bölümler okuyup çok baþarýlý olan arkadaþlarým da var ve onlarda da ayný kaygý var. Bana gelirsek; benim de kariyer kaygým var. Herkes ister iyi projeler de oynamayý. Geçenlerde sinemanýn içindeki sorunu konuþmuþtuk. Sinemada maddi bir sorun zaten var. Onun dýþýnda bir yazar sorunumuz var bence. Türkiye’den sadece karakter oyuncusu çýkýyor çünkü Türkiye’de yalnýzca karakter yazarý var. Ýlk önce yazar aramak lazým. Ondan sonra tarihsel kahramanlar ne kadar objektif olarak ele alýnýyor mesela? Biz tarihsel bir kahraman iþleyeceðiz ama bunu ne kadar gerçek ne kadar istediðimiz gibi anlatabileceðiz? Veya halk bunu ne kadar kabul edecek?