2013 Berlin Film Festivali Altýn Ayý ödüllü Çocuk Pozu, aile içi iliþkilere sýradýþý bir gözle bakan, her bakýmdan mükemmeli yakalayan bir film.
Altmýþ yaþlarýnda bakýmlý bir kadýn... Arkadaþýna bir erkekten dert yanýyor. Artýk onu hiç dinlemiyor ve ihmal ediyormuþ. Otomobilinden dýþarý kovmuþ, hem sözlü hem fiziksel olarak! Herhalde sevgilisi diyorsunuz izlerken... Meðer oðluymuþ! Müstehzi gülümsüyorsunuz bu psikanalitik gönderme üzerine. Çocuk Pozu, Þekspiryen bir trajedi misali alt metninde kara mizah barýndýrýyor.
Yeni Rumen sinemasýnýn öncüleri arasýndaki senarist Razvan Radulescu’nun kaleminden çýkan Çocuk Pozu, psikoloji ve etik, sosyolojik ve siyasi katmanlarýyla zenginleþmiþ bir anlatý. Þeref Madalyasý adlý filminden tanýdýðýmýz 38 yaþýndaki Calin Peter Netzer’in daha üçüncü filmiyle Altýn Ayý kazanmasýnda olayý, karakterleri ve dönemi mükemmel betimleyen bu metnin rolü yadsýnamaz. Filmin baþarýsýndaki pay sahiplerinden biri de ilk kez baþrolde izlediðimiz Rumen aktris Luminita Gheorghiu. Yani oðluna aþýk, kontrol delisi bir anne Cordelia! Çocuk Pozu, Cordelia’nýn bakýþ açýsýndan anlatýlan bir film. Çavuþesku yönetiminde kalburüstünde kalmayý becermiþ, yeni düzene geçilirken kariyer yapabilmiþ, sað kalma içgüdüleri yüksek, her tür zorluða hazýrlýklý bir kadýn. Oðlu Barbu, ona isyan bayraðýný açmýþ ve evine almýyor. Cordelia ise temizlikçilerinden rüþvetle aldýðý anahtarla evlerine girip ortalýðý karýþtýrýyor! Cordelia’nýn asýl sýnýr tanýmaz tutumunu Barbu otomobiliyle hýz limitini aþýp bir çocuðun ölümüne sebebiyet verince görüyoruz: Tanýdýklarý araya sokan, polisi baský altýna alan, tanýklara rüþvet teklif eden Cordelia, oðlunun hapse girmesini önlemek için yasa, adalet, vicdan dinlemiyor. Çocuk Pozu, dört baþý mamur bir karakter çözümlemesi sunuyor. Her sahnesiyle sarsýcý olmayý baþarýyor.