POLÝTÝKAYLA ilgilenenler hemen hatýrlayacaktýr, Binali Yýldýrým Ýzmir’den milletvekili adayý olduðunda Ýzmir’e hizmet etmeye geldiðini, amacýnýn polemik üretmek deðil, proje, iþ üretmek olduðunu her fýrsatta dile getirirdi. Hala da Ýzmirlilerle her buluþmasýnda “bizim amacýmýz sadece yol yapmak deðil, sizin gönlünüze yol yapmak, sevginizi kazanmak” der. Türk siyasetinin uzun yýllarý temel sorunlarýndan biri siyasetçilerin yerine getirmedikleri vaatleri olmuþtur. Siyaseti ve siyasetçiyi güvenilir olmaktan da çýkaran bu tarzýn dýþýna çýkan önemli isimlerden birisi oldu Binali Yýldýrým. Cumhuriyet tarihinin en uzun süre Ulaþtýrma Bakanlýðý yapmasýnýn sebebi de projeleri, yerine getirdiði sözleri olmuþtur.
Son kabinede yine Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakaný olarak görev alan Yýldýrým, siyasetin “vatandaþý oy uðruna kandýrma sanatý” olmadýðýný, kendisine oy veren, vermeyen herkese gösterdi. Geçtiðimiz hafta, Ýzmir’deydi yine Sayýn Bakan. Basýn kuruluþlarýnýn temsilcileriyle buluþtu. Uzun uzun projelerini ve projelerin hangi aþamada olduðunu anlattý. Gazeteler, televizyonlar, internet siteleri... Ýzmir’deki yerel ve ulusal tüm basýn kuruluþlarýnýn temsilcilerinin sorularýný da yanýtladý. Körfez Geçit’ten Çandarlý Limaný’na kadar kent gündeminin ana maddeleri olan
tüm projeler hakkýnda detaylý bilgi verdi. Yýldýrým, Ýstanbul ile Ýzmir arasýný 3 saate indirecek olan Ýstanbul-Ýzmir Otoyolu ve Körfez Geçiþ Projesi üzerinde önemle durdu. Ýzmir Körfez Geçiþi Projesi... Proje açýklandýðýnda bazý kesimler pek ciddiye almamýþtý. “Hayal” dediler. Yýldýrým karþý çýkýþlarýn bilgi yetersizliðinden kaynaklandýðý kanaatinde olduðunu dile getirdi. Projenin yap-iþlet-devret modeliyle yapýlacaðýný, onun için de taliplisini bulmak gerektiðini vurguladý. projenin Ýzmir’e özel, yerel bir proje olduðuna dikkati çeken Yýldýrým, ÇED sürecinin devam ettiði, sürecin birkaç ay daha süreceði bilgisini verdi. Projenin amacý körfezin iki yakasý arasýnda ulaþým bütünlüðünü saðlamak. Böylece Çiðli, Ýnciraltý’na baðlanacak. Ýncirlatý’nda batýrma tünelle deniz altýna inilecek, sonra körfeze yapýlacak bir yapay adaya çýkýlcak, köprü ile Sasalý’ya ulaþýlacak. Bu geçiþ, Çeþme otoyoluna da baðlý olacak.
Bakan Yýldýrým’a bu projenin doðal yaþama zarar vereceði iddialarýnýn bulunduðu hatýrlatýldý. Yýldýrým, “Doðal yapýlara zarar verilmemesi için tüm önlemler alýnacak” dedi.
Diðer önemli konu Ýstanbul-Ýzmir Otoyolu.... Proje toplam 387 kilometrelik ana aksa sahip. Ýzmir Otogar Kavþaðý’ndan baþlayarak, Ýstanbul’a, oradan da Gebze TEM yoluna baðlantýya kadar olan mesafeyi kapsýyor. Projede yer alan Ýzmit Körfezi’ni Dilovasý’ndan Hersek Burnu’na baðlayan asma köprünün boyu itibarýyla dünyanýn 4’üncü köprüsü olduðunu vurgulayan Yýldýrým, yaklaþýk 5.5 kilometre uzunluðundaki köprünün kulelerinin yerde sabit deðil, hareketli olacaðýnýn altýný çizdi. Fay kesiþme hattýnda olduðu için böyle bir yönteme baþvurulduðunu anlattý.
Üç aþamadan oluþan projenin ilk aþamasýnda, Gebze Körfezi’nin Yalova tarafýndaki ayaktan itibaren Ýznik Körfezi’ne kadar 40 kilometrelik bölümü hazýr. Ýkinci etabýn ise önümüzdeki nisan ayýnda Gebze’den Altýnova’ya oradan da Orhangazi’ye kadar açýlmasý planlanýyor. Üçüncü etap için düþünülen tarih yýlýn üçüncü çeyreði. Böylece Bursa Çevre yoluna baðlanmýþ olacak. Bursa’dan Ýstanbul’a gidecekler en fazla 45 dakikada Ýstanbul’a kesintisiz bir ulaþýmla varmýþ olacak. Ýzmir Otogar ile Kemalpaþa arasý devam ediyor. Bu kapsamda Belkahve’deki iki tünel tamamlandý. Bu taraftaki diðer çalýþmalar da hýzla devam ediyor.
Peki bu anlattýklarý neden önemli? Siyasetçilerin vatandaþa hesap vermesi açýsýndan çok anlamlý. Düþünün, bir siyasetçi sandýk baþýna gidilmeden önce size sözler veriyor. Sonra oylarýnýzla iþ baþýna geliyor. Ve tekrar sizin ayaðýnýza gelip, verdiði sözlerin, yapacaðýný söylediði projelerin hangi aþamada olduðunu açýk açýk anlatýyor. Ýþte bu hizmet siyasetidir.
Toplantýda Yýldýrým’a Konak viyadükleri de soruldu. Kordonyolu Projesi kapsamýnda1998 yýlýnda yapýmýna baþlanan ancak itirazlar üzerine inþaatýnýn durdurulmasýna karar verilen viyadükler... Hatýrlayacaksýnýz onlarýn bir bölümü Alsancak Limanýna baðlanarak iþlevsel hale getirildi. Ancak hala yýkýmý gerçekleþtirilmeyen atýl viyadükler bulunuyor. Þehre gemilerle gelen turistleri karþýlayan atýl viyadükler, Çeþme Otoyolu’nun yapýmý sýrasýnda projelendirilmiþ, proje 1992’de baþlamýþtý. Projenin Kordonyolu, Konak Viyadüðü ile Alsancak Liman Geçiþi yargý ve SÝT kararlarýna takýlmýþtý. Ardýndan merhum baþkan Ahmet Piriþtina, Kordon’dan kent içi yol geçiþini istemedi. Belediye, açtýðý davalardan geri çekildi ve süreç ilerledi. Bakan Yýldýrým, viyadüklerin ne olacaðý sorusuna “Biraz daha beklerse antika olarak þehre hizmet edecektir” diye cevap verdi.